התגלה ההאקר הראשון בעולם – פרץ לטלגרף ב-1903

נוויל מסקיילין, שהיה ככל הנראה קוסם, מצא ב-1903 פרצת אבטחה בטכניקת הטלגרף האלחוטי של גוליילמו מרקוני ● מסקיילין הציג בפומבי את יכולתו להתחבר לטלגרף האלחוטי של מרקוני, ושלח תשדורות מעליבות במורס ● הוא חשף את עצמו ארבעה ימים אחרי המקרה והצדיק את מעשיו ביצירת תועלת לטובת הציבור, כיוון שהוא חשף חורי אבטחה

התגלה ההאקר הראשון בעולם, כך מדווח האתר ניו סיינטיסט (New Scientist). נוויל מסקיילין, שהיה ככל הנראה קוסם, מצא ב-1903 פרצת אבטחה בטכניקת הטלגרף האלחוטי של גוליילמו מרקוני, מהנדס חשמל איטלקי וזוכה פרס נובל לפיזיקה. מרקוני פיתח שיטה לשידור מידע באמצעות גלי רדיו. מסקיילין הציג בפומבי את יכולתו להתחבר לטלגרף האלחוטי של מרקוני, ושלח תשדורות מעליבות במורס.

הקהל במחוז קורנוול שבאנגליה היה משועשע למדי, בעת שהפיזיקאי ג'ון אמברוז פלמינג הציג בפניו את יכולות התקשורת האלחוטית לטווחים ארוכים, טכנולוגיה שפותחה על ידי מעבידו של פלמינג, מרקוני. פלמינג ומרקוני נמצאו במרחק 450 ק"מ זה מזה ושלחו הודעות איש לרעהו.
ארתור בלוק, עוזרו של פלמינג, היה טרוד בהקרנת האותות החשמליים על מסך בתיאטרון, ולפתע הופיע האיות של  "עכברושים" שוב ושוב כחלק משיר בו הואשם מרקוני, כי הוא "דופק את הציבור". כך הצליח מסקיילין להוכיח, כי הציוד של מרקוני לא היה מאובטח, וכי כל אחד יכול לצותת למסרים אישיים הנשלחים בטלגרפיה האלחוטית.

פלמינג בתגובה שיגר איגרת אל הטיימס ובה כינה את מעשיו של ההאקר "חוליגניזם וביריונות מדעיים", ו-"שערורייה היוצאת נגד ופוגעת במסורת של המכון המלכותי". הוא ביקש מקוראי העיתון לסייע לו למצוא את ההאקר.

משפחתו של מסקיילין עשתה הון עתק מהתקנת מדחנים בשירותים ציבוריים והשימוש בהם תמורת פני אחד. הוא חשף את עצמו ארבעה ימים אחרי המקרה והצדיק את מעשיו ביצירת תועלת לטובת הציבור, כיוון שהוא חשף חורי אבטחה.

מסקיילין השתמש בקוד מורס לטובת טריקים שהציג לפני קהל, של קריאת מחשבות לכאורה וקסמים. ב-1900 הוא שלח הודעות אלחוטית בין תחנת קרקע לבלון שהיה מרוחק 15 ק"מ ממנה. עם זאת הוא לא יכול היה לעשות הרבה בתחום, כיוון שהפטנטים הרשומים של מרקוני בעולם הטלגרפיה האלחוטית היו רחבי היקף ומנעו פעילות של אחרים בשדה זה.

בדיעבד הסתבר כי מסקיילין נשכר כמרגל תעשייתי על ידי חברת Eastern Telegraph, שחששה כי עסקי מרקוני יהרסו את אלה שלה. מסקיילין בנה אנטנת רדיו בגובה 50 מטרים על מצוקים באחד החופים שבאזור, כדי לבחון האם הוא יכול לצותת להודעות של החברה של מרקוני, שעסקיה בשידור ובקבלת הודעות מספינות לחוף, שגשגו כלכלית.

במגזין שנושאו אלקטרוניקה וחשמל, התבטא מסקיילין ב-1902 וטען כי האבטחה בטכנולוגיה של מרקוני לקויה וכי ניתן לצותת לתשדורות. פלמינג תקף בכלי התקשורת את טענות מסקיילין, וטען כי הן מהוות עלבון למדע, אבל לא הצליח בכך. שמו של מסקליין נשכח בחלוף השנים, אולם כעת הוא הוכתר בספרי ההיסטוריה כפטרון הקדוש של ההאקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים