eWaveMD תובעת 25 מיליון שקלים מנס טכנולוגיות בגין התנערות מהסכמים בפרויקט IT בסלובקיה

על פי כתב התביעה, נס טכנולוגיות השתמשה בידע הייחודי ובשירותים המקצועיים של eWaveMD על מנת לזכות במכרז ענק למיחשוב משרד הבריאות הסלובקי, ועם הזכייה בו התנערה משלל ההסכמים עליהם התבסס שיתוף הפעולה ● נס טרם הגישה כתב הגנה, אך מסרה בתגובה: "החברה לא קיבלה לידה את כתב התביעה וכשתקבל אותו - תגיב"

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (ג') תביעה בסך 25 מיליון שקלים נגד נס טכנולוגיות. התובעת, חברת eWaveMD – המפתחת פתרונות מיחשוב בתחום הרפואה, מציינת בכתב תביעה את נס טכנולוגיות ואת נס סלובנסקו – חברה בת שלה בסלובקיה.

על פי כתב התביעה, אשר הוגש על ידי עו"ד עדו לוין ממשרד עדו לוין ושות', נס טכנולוגיות השתמשה בידע הייחודי ובשירותים המקצועיים של eWaveMD על מנת לזכות במכרז ענק למיחשוב משרד הבריאות הסלובקי, ועם הזכייה בו התנערה משלל ההסכמים עליהם התבסס שיתוף הפעולה. כך, נטען, כי במאי 2009 פנו אנשי נס לתובעת וסיפרו להם על פרויקט בסך 250 מיליון יורו של מיחשוב כלל מערכת הבריאות הסלובקית, תחום שבחלקים ממנו לנס אין הידע הדרוש ואילו לתובעת – יש. נס, נטען, הכירה את התובעת, שכן הן התמודדו במשותף על מכרז מיחשוב דומה במהותו במקדוניה.

לפי כתב התביעה, "הנתבעות הציגו לתובעת מצג שווא, לפיו מיועד לה תפקיד מפתח בפרויקט, ובפרויקטים נוספים אשר יבואו בעקבותיו. בהסתמך על מצג שווא זה, ולמטרה של זכייה משותפת במכרז, הכינה eWaveMD את החומר הדרוש להשתתפות במכרז, והעבירה לנתבעות סודות מסחריים, לרבות ידע ומסמכים ייחודיים, אשר היו הכרחיים לעצם הגישה למכרז ולזכייה בו. לאחר הזכייה התכחשו הנתבעות להתחייבויותיהן ונישלו את התובעת מהפרויקט".

בכתב התביעה מצוין, כי נס טכנולוגיות חסרת ניסיון בתחומי הליבה של המכרז: מרשמים אלקטרוניים וזימון תורים אלקטרוני, "תחומים שבהם ל-eWaveMD יש ניסיון מוכח ועשיר בארץ ובעולם, בין השאר במכבי שירותי בריאות, קופת חולים לאומית ותאגיד בריאות אמריקני המטפל באלפי רופאים". עוד נטען, כי "נס טכנולוגיות סיכמה עם eWaveMD, כי זו האחרונה תהיה אחראית על יישום תחומים אלה במסגרת הפרויקט. המענה הטכנולוגי והפרסונלי למכרז, שהיקפו נאמד ב-17.8 מיליון אירו, בוצע על ידי eWaveMD והתבסס על הידע המקצועי, הסודות המסחריים והחומרים השיווקיים של החברה".

עוד נטען, כי אנשי נס אמרו לתובעת, "אם תצטרפו למכרז – בוודאות נזכה בפרויקט", ולבית המשפט הוצג דואר אלקטרוני בנוסח זה. אנשי התובעת, נכתב, נדהמו לגלות כי לאחר הזכייה אנשי נס החליטו שלא לשתף אותם בפרויקט, ודבר הזכייה עצמו נודע להם מהתקשורת.

לפי כתב התביעה והמסמכים הנלווים אליו, "בסילוק של eWaveMD מהפרויקט, הפרה נס טכנולוגיות את הסכם הסודיות שנחתם בין שתי החברות, את הסכם שיתוף הפעולה בין החברות המתייחס לפרויקט זה ולפרויקטים עתידיים אחרים, ואת הוראות מזכר ההבנות בין החברות, אשר קובעות כי על נס טכנולוגיות לשלב את eWaveMD בפרויקט לאחר הזכייה בו".

התובעת דורשת לפצותה ב-25 מיליון שקלים, אף שהעלות האמיתית המגיעה לה, לטענתה, עומדת על 42.5 מיליון שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

מנס טכנולוגיות נמסר בתגובה, כי "החברה לא קיבלה לידה את כתב התביעה וכשתקבל אותו – תגיב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים