EMC השיקה אסטרטגיה חדשה לקידום טכנולוגיית האחסון בפלאש

פט גלסינגר, נשיא חטיבת מוצרי תשתיות המידע ב-EMC, הציג בכנס השנתי של החברה בלאס וגאס, את האסטרטגיה שתקדם את אימוצה של טכנולוגיית הפלאש, המאפשרת ללקוחות, לדבריו, לצמצם עלויות ולשפר דרמטית את מהירות האחסון ואת ביצועי האפליקציה

19/05/2011 14:36

ענקית פתרונות תשתית המידע, EMC, הציגה אסטרטגיה חדשה להאצת האימוץ והשימוש בטכנולוגיית אחסון מבוססת פלאש. את ההכרזה על כך ביצעה החברה בכנס השנתי של משתמשיה ושותפיה העסקיים, EMC World 2011, שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס.

זיכרון הפלאש מאחסן ומאחזר נתונים במהירות רבה יותר מאשר כונני המחשב המכאניים וצורך פחות כוח מיחשוב. ב-2008 היתה EMC הראשונה לשלב כוננים קשיחים קבועים מבוססי זיכרון פלאש (SSD) באחסון הארגוני, ומאז שנת 2010 סיפקה החברה קרוב ל-14 פטה-בייטים של קיבולת זיכרון פלאש במערכי אחסון – יותר מאשר כל אחד אחר בתעשייה. מחצית ממערכות  האחסון EMC Symmetrix VMAX בקצה העליון, ומערכות האחסון המאוחד EMC VNX, משלבות כעת קיבולת זיכרון פלאש.

פט גלסינגר, נשיא חטיבת מוצרי תשתיות המידע ב-EMC, הציג בכנס את האסטרטגיה שתקדם את אימוצה של טכנולוגיה זו, המאפשרת ללקוחות, לדבריו, לצמצם עלויות ולשפר דרמטית את מהירות האחסון ואת ביצועי האפליקציה.

כך, האסטרטגיה כוללת טכנולוגיית שרת זיכרון מטמון (PCIe/flash-based) חדשה, תחת שם הקוד "פרויקט בזק" (Project Lightning) – שתהיה זמינה מאוחר יותר השנה, ותעביר את הנתונים קרוב יותר למעבד, על מנת לשפר את מהירות הביצועים. לדברי גלסינגר, איחוד זיכרון הפלאש בשרת, כזיכרון מטמון וכאחסון במערך, משתלב עם תוכנת EMC FAST, ויוצר נתיב קלט/פלט (I/O) בודד וחכם מהאפליקציה למחסן הנתונים. התוצאה המתקבלת היא תשתית מרושתת יעילה ביותר, מבחינת ביצועים, עלות וזמינות, ואמינה יותר, באופן משמעותי, מאשר יישומים הנסמכים על זיכרון פלאש כאחסון מחובר ישירות (DAS) בשרת.

פט גלסינגר, נשיא חטיבת מוצרי תשתיות המידע ב-EMC, מציג במליאת הפתיחה של הכנס את יתרונות אחסון הפלאש גם בצד השרת. צילום: פלי הנמר

עוד במסגרת האסטרטגיה, מתכננת EMC לפתח, לבחון ולאפיין כונני MLC-based SSD עבור אפליקציות ארגוניות, ולשלבם במערכות EMC מאוחר יותר השנה, על מנת להציע את זיכרון הפלאש הארגוני במחיר בר השגה.

EMC סיפקה מספר מערכי זיכרון פלאש כולל Symmetrix VMAX, ללקוחות עם עומסי קלט/פלט תובעניים ביותר. במהלך הרבעון הקרוב, יוצעו מערכי זיכרון פלאש כולל Symmetrix VMAX, כקונפיגורציה סטנדרטית. מאוחר יותר השנה מתכננת EMC להשיק גם קונפיגורציית זיכרון פלאש כולל חדשה למערכת האחסון המאוחד VNX, שתאפשר לתמוך במספר רב יותר של שרתים ווירטואליים ובעומסי עבודה אינטנסיביים יותר. כחלק מבדיקות הביצועים של התעשייה שנערכו לאחרונה, הציגה מערכת VNX המבוססת זיכרון פלאש כולל, ביצועי שיא.

בכנס השנתי של EMC ב-2012, אמורים המשתתפים כבר לחזות במוצרי הפלאש של פרויקט לייטנינג בכל הגוונים - מצד השרת ועד מערך האחסון וגם למערכות האחסון האחוד במשפחת VNX. צילום: פלי הנמר

על מנת לקדם פרויקטים אלו, הקימה EMC יחידה עסקית ייעודית לתחום הפלאש, שתעסוק בזיהוי שווקים ומינוף הזדמנויות עסקיות וטכנולוגיות חדשות, ותיצור ותנהל קשרים ושיתופי פעולה אסטרטגיים עם שותפים עסקיים וספקים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

יתרונות פרויקט לייטנינג ומערכי איחסון פלאש בצד השרת, בביזורם ובטירינג FAST. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים