IDC: ההשקעה ב-IT במזרח התיכון, טורקיה ואפריקה תגדל ב-2011 ב-12.8%

ההוצאות על IT יגיעו השנה באזורים אלה ליותר מ-60 מיליארד דולרים – כך עולה מתחזית שפרסמה חברת המחקר ● כמו ב-2010, גם השנה יהיה הגידול מובל על ידי המשך ההשקעה בחומרה, שתעלה ב-14.2%, בתוכנה, שתעלה ב-12%, ובשירותי IT, שתצמח ב-9.2% ● בהיבט הגיאוגרפי, המדינות שיובילו את הצמיחה בהשקעה ב-IT יהיו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, כל אחת מהן בשיעור של יותר מ-15%

ההשקעה ב-IT במדינות המזרח התיכון, טורקיה ואפריקה תגדל ב-12.8% ב-2011 לעומת 2010, ותעמוד על יותר מ-60 מיליארד דולרים – כך עולה מתחזית שפרסמה IDC.

על פי חברת המחקר, כמו ב-2010, גם השנה יהיה הגידול מובל על ידי המשך ההשקעה בחומרה, שתעלה ב-14.2%, בתוכנה, שתעלה ב-12%, ובשירותי IT, שתצמח ב-9.2%. בהיבט הגיאוגרפי, את הצמיחה בהשקעה ב-IT במזרח התיכון יובילו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, כל אחת מהן בשיעור של יותר מ-15%. הצמיחה הניכרת תגיע בעיקר בשל השקעה במגזר הציבורי, לצד ההתאוששות של המגזר הפרטי. ההשקעה של טורקיה ב-IT צפויה לצמוח השנה ב-16.3%, בשל התאוששות מגזר התעשייה והמשך ההשקעה במגזר הממשלתי. באפריקה, ההשקעה בתחום תגיע ב-2011 ל-25 מיליארד דולרים – נתון המשקף גידול של 7.5% לעומת 2010. בין מדינות היבשת, מצרים תצמח בשיעור הגבוה ביותר – יותר מ-15%.

בראיון לעיתונות הטכנולוגית הערבית אמר ג'יוטי ללחנדני, סגן נשיא ומנכ"ל IDC לאזור המזרח התיכון ואפריקה, כי המאפיינים העיקריים בהשקעה במיחשוב השנה יהיו מיחשוב ענן, וירטואליזציה, המשך הכניסה לעולם הנייד והטמעת מערכות BI מבוססות ניתוח. "ההשקעה באזור השנה תבטא את המשך המגמה של יציאה מהמיתון ובניית מערכות המסייעות להיבטים העסקיים בארגונים", ציין. לדבריו, "מירב ההשקעה יבוצע באמצעות המגזר הציבורי-ממשלתי במדינות האזור. בתוכן, שש מדינות המפרץ תשקענה הכי הרבה ב-IT במגזר הממשלתי".

ללחנדני אף ציין, כי מגמת אימוץ מיחשוב הענן, שהחלה אשתקד, תימשך גם השנה. מובילות המגמה יהיו חברות שירותי IT וטלקום, שיציעו ענן ציבורי. מגמה נוספת שתימשך ב-2011 היא ביצוע פרויקטי וירטואליזציה, כחלק מההיערכות לענן. הוא העריך, כי צפויה השנה במדינות האזור צמיחה של 50% בצריכת טלפונים חכמים, כחלק מהעמקת החדירה לעולם הנייד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים