ג'ון ברייס רכשה את סמארט תמורת 5.25 מיליון שקלים

החברה הנרכשת, מקבוצת יאנה, מתמחה בהדרכה ובהטמעה בתחומי ה-ERP וה-CRM, והיא מעורבת בכמה פרויקטים שמעניינים את ג'ון ברייס ומטריקס ● סמארט הועמדה למכירה עקב קשיים כספיים אליה נקלעה קבוצת יאנה בשנה האחרונה ● לאנשים ומחשבים נודע כי בכוונת ג'ון ברייס לקלוט ולהשאיר בתפקידם כמעט את כל העובדים של סמארט

ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס (Matrix), רכשה את חברת ההדרכה המתחרה סמארט, מקבוצת יאנה. היקף העסקה עומד על 5.25 מיליוני שקלים.

לפני יותר מחודש נודע כי ג'ון ברייס מנהלת משא ומתן לרכישת מתחרתה, ואתמול (א') אחר הצהריים היא הודיעה על כך לבורסה.

סמארט היא חברה בבעלות קבוצת יאנה (70%) ולימור אפיק (30%), שמנהלת אותה, והיא מעסיקה כ-80 עובדים. חלק מעובדי סמארט הם עובדי ג'ון ברייס לשעבר, ואפיק עצמה אף עבדה בעברה בג'ון ברייס. אחר כך היא הייתה מנהלת מכירות במרקורי, וכעת היא עומדת בראש סמארט. לא ברור עתידה של אפיק בשל העסקה שמומשה.

החברה הנרכשת מתמחה בהדרכה ובהטמעה בתחומי ה-ERP וה-CRM, והיא מעורבת בכמה פרויקטים שמעניינים את ג'ון ברייס ומטריקס. סמארט הועמדה למכירה עקב קשיים כספיים אליה נקלעה קבוצת יאנה בשנה האחרונה.

במסגרת העסקה, ג'ון ברייס תרכוש את מלוא פעילותה של סמארט ושל חברת בת שלה בתחום שירותי ההדרכה והטמעת טכנולוגיות, סמארט פוינט. מהסכום שנקבע, העומד על יותר חמישה מיליוני שקלים, ינוכו רווחי פעילות סמארט ברבעון האחרון לשנת 2010. היקף הפעילות השנתי של הנרכשת עומד על 12 מיליון שקלים.

ממטריקס לא נמסרה תגובה לידיעה, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי בכוונת ג'ון ברייס לקלוט ולהשאיר בתפקידם כמעט את כל העובדים של סמארט, למעט אחד או שניים.

בהודעה לבורסה ציינה ג'ון ברייס, כי "אף שהעסקה אינה חורגת מעסקי החברה הרגילים ואינה מהותית לחברה, הרי שלאור הפרסומים המוקדמים בתקשורת אודות מגעים בין הצדדים ומצבה המיוחד של סמארט, מצאנו לנכון לפרסם דיווח מיידי אודות העסקה".

לפני כשנה וחצי סגרה יאנה את חברת TREK IT, לאחר שזו נקלעה לקשיים. קבוצת יאנה כוללת מספר חברות, ופועלת בארץ ובחו"ל. היא הוקמה ב-2001 על ידי יניב נתן, בעליה כיום. בינואר השנה פרש נתן מניהול החברה ומינה את גלעד רבינוביץ' כמנכ"ל במקומו. רבינוביץ' פרש מניהול פעיל של הקבוצה לפני כמה חודשים ופנה לעסקים פרטיים אחרים, שאינם קשורים בענף ה-IT.

בשבוע שעבר רכשה אמן את רוב פעילות מרתון מקבוצת יאנה תמורת מיליון שקלים. מרתון מתמחה בהטמעת תוכנות למיטוב של ניהול התהליכים והשירותים העסקיים, עם כלי ותוכנות HP. אמן רכשה את פעילות מרתון בישראל, שמהווה את רוב פעילותה, ואילו הפעילות של מרתון באירופה תישאר בידיה היא. הסיבה למחיר הגבוה יחסית עבור 30 עובדים, היא בסיס הלקוחות של מרתון בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים