אורקל רוכשת את ATG תמורת מיליארד דולרים

החברה הנרכשת, Art Technology Group, מספקת פתרונות שמסייעים לארגונים להקים חנויות מקוונות ולנהל פעילות של סחר אלקטרוני ברשת האינטרנט ● תומס קוריאן, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בחברת אורקל: "הטכנולוגיות והמוצרים המשלימים של אורקל ו-ATG מעניקים ללקוחות את הדור הבא של הפתרונות האחודים, בערוצים מרובים, לסחר וניהול קשרי לקוחות"

בסימן נוסף לכך שהמגמה של מיזוגים ורכישות בענף ההיי-טק הולכת ומתלהטת, הודיעה אורקל (Oracle) אתמול (ג') כי הגיעה להסכם על רכישת ATG (ר"ת Art Technology Group), חברה שמספקת פתרונות לסחר אלקטרוני. העסקה תבוצע לפי שער של שישה דולרים למניה, ובסך הכל ישולם סכום של כמיליארד דולרים, כולו במזומן.

התוכנה והשירותים שמספקת חברת ATG מסייעים לארגונים להקים חנויות מקוונות ולנהל פעילות של סחר אלקטרוני ברשת האינטרנט. בעקבות הידיעות על העסקה זינק שערן של מניות ATG בשיעור של למעלה מ-45% בתחילת המסחר ביום ג' והגיע ל-5.97 דולרים. שערן של מניות אורקל נותר ללא שינוי משמעותי. העסקה אמורה להיסגר בתחילת שנת 2011, בכפוף לאישורים מבעלי המניות והרשויות.

על פי אורקל, הפתרונות שמציעה ATG לסחר אלקטרוני משתלבים היטב בפתרונות העורף ומסדי הנתונים שמציעה אורקל. "נוכח המיזוג של הסחר האלקטרוני והסחר המסורתי והצורך להגדיל את ההכנסות ולשמור על נאמנות הלקוחות, מבקשים ארגונים מענפים רבים למצוא פלטפורמה מאוחדת לסחר וניהול קשרי לקוחות (CRM), אשר מעניקה חוויה אחידה בכל ערוצי הסחר האלקטרוני", אמר תומס קוריאן, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בחברת אורקל. "הטכנולוגיות והמוצרים המשלימים של אורקל ו-ATG מעניקים ללקוחות את הדור הבא של הפתרונות האחודים, בערוצים מרובים, לסחר וניהול קשרי לקוחות".

על הלקוחות של ATG נמנות חברות ענק כמו AT&T, בסט-ביי, AARP ורשת הפארם CVS. חברת ATG נהנית מצמיחה מהירה: ברבעון השלישי עלו הכנסותיה בשיעור של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-50.3 מיליון דולרים. הרווח הנקי עמד על 4.2 מיליון דולרים – דומה לזה שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

הרכישה של ATG על ידי אורקל היא האחרונה בסדרה של מיזוגים שבוצעו ברבעונים האחרונים בתעשיית ההיי-טק. חברות דוגמת יבמ (IBM), אורקל ו-HP ממהרות להרכיב מערך מקיף של מוצרים שכולל מלבד ציוד חומרה למרכזי נתונים גם יישומים ושירותים שפונים ללקוחות הקצה. זאת מתוך הנחה שמנהלי המיחשוב הראשיים מבקשים לקבל את כל הנחוץ להם מספקית בודדת במקום להסתכן בהטמעה מורכבים של מוצרים שמקורם בספקיות מרובות. הרכישה הגדולה ביותר שנרשמה בתקופה האחרונה הייתה, כמובן, הרכישה של סאן (SUN) על ידי אורקל, אשר הושלמה השנה בסכום של 7.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים