איתות לאמריקנים: טיקטוק תאפשר לאורקל גישה מלאה לקוד המקור שלה

האפליקציה הפופולרית מעוניינת להרגיע את החששות מפני פגיעה בביטחון המדינה שמועלים על ידי מחוקקים במדינות השונות בארצות הברית, והממשל - כדי שלא יעשו כמו מונטנה ויאסרו על השימוש בה

מציעה גם פורמט הודעות תוכן טקסטואליות. טיקטוק.

טיקטוק עושה צעדים כדי לאותת לרשויות ולמחוקקים במדינות השונות בארצות הברית, ובממשל, שאין להם ממה לחשוש ושהיא לא מרגלת אחרי האזרחים האמריקניים: על פי הודעת החברה, היא תאפשר לענקית האמריקנית אורקל גישה לקוד המקור ולאלגוריתם שלה. כמו כן, במסגרת ההסכם בין שתי החברות, טיקטוק תעניק לאורקל שליטה גם על השערים (Gateways) – כלומר, השרתים – שדרכם עובר המידע על אזרחי ארצות הברית שנאסף באפליקציה הפופולרית. כך, אורקל תוכל לשלוט, ולו לכאורה, אילו נתונים נכנסים אליהם ואילו יוצאים מהם.

המטרה של טיקטוק בצעד הזה היא להרגיע את החששות של המחוקקים במדינות השונות בארצות הברית, ובוושינגטון, מפגיעה אפשרית שלה בביטחון המדינה ומכך שהיא מאפשרת לשלטון הסיני לרגל באמצעותה נגד אמריקה. חששות אלה עלו לא אחת בקרב המחוקקים האמריקניים, ובמונטנה אף התקבל בימים האחרונים, על רקע זה, חוק שאוסר לחלוטין על השימוש בטיקטוק בתחומה. החוק ייכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה.

כיום יש לאורקל גישה מוגבלת לקוד המקור של טיקטוק, ועתה היא אמורה לקבל אליו גישה מלאה.

הצעדים הללו הם חלק מפרויקט טקסס של טיקטוק, שמטרתו המוצהרת היא למנוע ככל הניתן העברה של מידע מארצות הברית לסין. בהודעה מטעם טיקטוק נכתב כי "אנחנו כבר משתמשים בהרבה רכיבים מפרויקט טקסס, ונוסיף אלמנטים נוספים רבים ממנו בשבועות ובחודשים הקרובים". עוד נכתב בה ששתי החברות "ממשיכות לעבוד על מנת למצוא פתרון שישביע את רצונו של הממשל האמריקני. הצוותים שלנו עובדים ביחד על צד התוכנה של טיקטוק, שנשלט לחלוטין בידי אורקל, על מנת לוודא שהפלטפורמה רצה בצורה חלקה, ללא שיבושים, עבור אזרחי ארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים