מחקר: ארגונים מאמצים יותר טכנולוגיות צרכניות; עולה השפעת המשתמשים על ההחלטות בנושא

76% ממנהלי האבטחה וה-IT סבורים, כי יש עליה בהשפעת המשתמשים על ההחלטות של ארגונים בתחום - כך עולה ממחקר שערכה IDG עבור RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC ● עוד עולה מהמחקר, כי רק 22% מהחברות שהשתתפו בסקר חישבו באופן מעמיק ויסודי את הסיכונים הכרוכים בשימוש ביישומים וטכנולוגיות צרכניות לפני שהמשתמשים החלו להשתמש בהם למטרות עסקיות

76% ממובילי האבטחה וה-IT סבורים, כי יש כיום למשתמשים יותר ויותר השפעה על החלטות הרכש של התקנים ויישומים בארגונים – כך עולה ממחקר שערכה חברת שירותי המחקר IDG עבור RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC. יותר מ-60% מהמשיבים דיווחו, כי יש למשתמשים השפעה כלשהי בהחלטה על סוגי הטלפונים החכמים שהארגון ירכוש, ו-20% דיווחו כי הם מאפשרים למשתמשים לקבל את ההחלטות.

ככלל, על פי המחקר, חלה עליה חדה באימוץ טכנולוגיות צרכניות בקרב ארגונים, ולמשתמשי הקצה יש תפקיד משמעותי בכך.

עוד עולה ממנו, כי יש חדירה מהירה של טכנולוגיות צרכניות דוגמת מכשירים חכמים כ-iPhone ו-iPad, לתוך ארגונים. אלה מאמצים את הטכנולוגיות הצרכניות מבלי להתכונן להתמודדות עם הסיכונים הכרוכים במציאות טכנולוגית חדשה זו.

מסקנה נוספת היא שבעוד שרוב ההחלטות לגבי טכנולוגיות ותיקות, כמו: מחשבים שולחניים ומחשבים ניידים, עדיין מתקבלות על-ידי מחלקות ה-IT, דינמיקה זו משתנה כשמדובר בטכנולוגיות צרכניות חדשות יותר. כך, ב-52% מהארגונים יכולים המשתמשים להביע דעה, או אפילו לקבל החלטות, כשמדובר ברכישת מחשבים ניידים, וב-50% – המשתמשים מעורבים בהחלטות בכל הנוגע למחשבי לוח. האפשרות של המשתמשים להשפיע קיימת גם כשמדובר בהחלטות בדבר רכישת מחשבים שולחניים או ניידים (35% לגבי מחשבים שולחניים, ו-47% לגבי ניידים).

נתון נוסף העולה מהמחקר הוא שיותר מ-80% מהחברות מאפשרות גישה כלשהי לרשתות חברתיות. מתוך החברות הללו, 62% כבר משתמשות באתרים מסוג זה כאמצעי לתקשורת עם לקוחות ושותפים.

רוב המשיבים רואים באור חיובי את המגמה לאפשר למשתמשים גישה רבה יותר לטכנולוגיות צרכניות. כ-63% סבורים, כי השימוש בהתקנים כמו מחשבים ניידים, מחשבי לוח, טלפונים חכמים ומדיה חברתית יעזור להגדיל את פרודוקטיביות הארגון.

חברות רבות אינן מוכנות באופן מלא להתמודד עם המגמה הזו מנקודת המבט של האבטחה. רק 11% בטוחים מאוד שיש להם את רמת האבטחה הנחוצה להתמודד עם הגישה המורחבת ליישומים והתקנים צרכניים.

קצת יותר מ-25% מהמשיבים דיווחו שהחברות שבהן הם מועסקים מאפשרות כיום לעובדיהן להשתמש במחשבים האישיים שלהם או בהתקנים ניידים אישיים למטרות עבודה. אמנם, לרוב החברות יש מדיניות שמטרתה למנוע או להגביל התחברות של התקנים אישיים לרשת החברה, אבל כמעט 60% מהמשיבים מסרו שחיבורים בלתי מורשים לרשת הארגונית עדיין מתרחשים. 23% מהארגונים הגדולים ביותר שלקחו חלק במחקר מצאו הפרות חמורות או אירועי אבטחה שנבעו מהתחברות של התקנים אישיים לרשת הארגונית.

בנוסף, רק 22% מהחברות שהשתתפו בסקר חישבו באופן מעמיק ויסודי את הסיכונים הכרוכים בשימוש ביישומים וטכנולוגיות צרכניות לפני שהמשתמשים החלו להשתמש בהם למטרות עסקיות. 38% מעריכים את הסיכונים בחלק מהמקרים, אבל מגלים כי קיימים פערים וחורים באסטרטגיות שלהם, וכ-40% מהמשיבים כלל לא ביצעו הערכת סיכונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים