DXC: הופסקו המגעים לרכישתה – תישאר עצמאית

ענקית ה-IT ששוויה יותר מ-16 מיליארד דולרים, הפסיקה את השיחות עם הרוכש האפשרי שלה

לא נמכרת. DXC Technology

DXC Technology, שניהלה בחודשים האחרונים מגעים לרכישתה, הודיעה על סיום השיחות, בלא תוצאות, והיא תמשיך להיות עצמאית.

"בשל אתגרים כספיים שעמדו בפני הרוכשת האפשרית שלנו", מסרה DXC, "ובשל המצב הנוכחי בשוק, אין בפנינו הצעות רכישה רשמיות שהן בתוקף. לפיכך, סיימנו את הדיונים על הרכישה של החברה. נמשיך להעניק את הערך המירבי עבור הלקוחות, העובדים ובעלי המניות. העסק שלנו נמצא בצמיחה".

הדיווחים על מכירת ענקית ה-IT התרוצצו בשוק חודשים רבים. זה החל ב-2020, אז נדונה האפשרות שהיא תירכש בהשתלטות עוינת, תמורת עשרה מיליארד דולרים, על ידי אטוס (Atos) –  הצעה שירדה מהפרק בתחילת 2021.

באוקטובר האחרון אישרה DXC, כי היא נמצאת בדיונים עם "מממן כלכלי", שיובילו לרכישתה. ההודעה באה אחרי שענקית השירותים המקצועיים והאינטגרציה לא הגיבה לדיווחים, שהתרבו בימים האחרונים, ולפיהם קרנות השקעה פרטיות "מרחרחות" סביבה.

מאז שהוקמה לפני חמש שנים, עסקיה של DXC התכווצו בכשליש: בשנת 2018 מחזורה עמד על 24.55 מיליארד דולר, ובשנתה הכספית 2022 המחזור עמד על 16.26 מיליארד. הנתון שיקף ירידה של 8% לעומת 17.7 מיליארד ב-2021. אנליסטים העריכו, כי היקף הרכישה, לו הייתה מתממשת, היה עומד על 10-15 מיליארד דולר.

באותה עת בלומברג דיווח, כי Baring Private Equity Asia ביצעה את הצעד הראשון לקראת השתלטות עליה. קרן ההשקעות אספה הון בסך 11.2 מיליארד דולר לטובת הרכישה. הקרן עצמה נרכשה על ידי EQT Partners במרץ השנה תמורת 7.5 מיליארד דולר, ויש לה 45 חברות פורטפוליו ברחבי אסיה, עם יותר מ-300,000 עובדים ומכירות של כ-41 מיליארד דולר.

בלומברג אף דיווח ב-21 בספטמבר, כי לפחות חברת השקעות פרטית אחת פנתה ל-DXC כדי לדון עמה ברכישה אפשרית. דיווח נוסף ציין, כי חברת ההשקעות הפרטית KKR היא הרוכשת הפוטנציאלית.

באפריל 2017 פרסמנו, כי ES – זרוע השירותים המקצועיים של HPE – שינתה את שמה. החברה החדשה, DXC Technology, שנבנתה במיזוג עם CSC, החלה להיסחר בבורסת ניו יורק והצהירה, כי היא חברת שירותי ה-IT מקצה לקצה הגדולה בעולם.

ES הוקמה על בסיס רכישת HP ב-2008 את אלקטרוניק דטה סיסטמס (EDS) תמורת 13.9 מיליארד דולרים. עסקה זו לא הביאה לבעליה את התוצאות הרצויות, בין השאר בשל שני שינויים שחלו בענף העולמי: העובדה שבחלוף השנים הצטמצמה מגמת מיקור החוץ בעולם ה-IT, לצד המעבר המסיבי של ארגונים לענן.

בינואר 2021 דיווחנו, כי DXC ישראל נרכשה תמורת 65 מיליון דולר. קבוצת חילן רכשה אותה מידי DXC Hague ההולנדית באמצעות החברה הבת נס (Ness).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים