כדי להרחיב ייצור מקומי – ארה"ב מציעה מימון ליצרניות שבבי מחשב

משרד המסחר בישר על פרויקט CHIPS, בהיקף כולל של 29 מיליארד ד', ופתיחת הליך שבמסגרתו יוכלו יצרניות השבבים לנסות לזכות בתמיכה לצורך בניית מפעלים חדשים ולהרחבת הייצור, בתחום שחווה משבר בשנים האחרונות

עתיד לקדם ייצור מקומי מוגבר של שבבי מחש בארה"ב. פרויקט CHIPS.

פרויקט CHIPS, לקידום הקמת מפעלים לייצור שבבים על אדמת ארצות הברית, יוצא כעת בפועל לדרך. שרת המסחר האמריקנית, ג'ינה ריימונדו, הודיעה כי הממשל פתח את הרישום לקבלת הסיוע ליצרניות בתחום, ומדובר בסכום כולל של כ-39 מיליארד דולר, שנועד לתמוך בהקמת מפעלים, בהרחבה של מפעלים וכמובן גם בהגדלת כוח העבודה.

חברות שיבקשו מימון ממשלתי יצטרכו להראות, כאמור, כיצד הן מתכוונות לפתח כוח עבודה מקומי, כשחברות שיבקשו סיוע שעולה על סכום של 150 מיליון דולר יצטרכו לספק גם תוכניות שמראות כיצד הן יספקו לעובדים גישה לטיפול נגיש ונוח בילדים שלהם.

איזה חברות כבר עושות מאמץ לשם קבלת המימון?

כזכור, מדובר בחלק מהסיוע הכללי שמציע הממשל בארצות הברית בדמות סובסידיות, מענקים והלוואות, כשברשימת החברות שכבר החלו בתהליכי בנייה והרחבה, מתוך רצון לקבל חלק מהסיוע הזה, ניתן למצוא את אינטל, TSMC, יבמ, מיקרון וגם טקסס אינסטרומנטס.

ריימונדו הזכירה כי הממשל יוכל לבטל את המענק, או לדרוש אותו חזרה, אם חברות שיקבלו אותו יפרו את התנאים, שכוללים איסור השימוש בכסף לצורך רכישת מניות חזרה, איסור הגדלת נפח העבודה במפעלים שנמצאים במדינות אחרות, שמהוות מקור לסיכון ביטחוני – כינוי אחר לסין, ואולי גם לרוסיה כיום – וכן איסור על הקמת שותפויות עם חברות מאותן מדינות לצורך פיתוח טכנולוגיה מתקדמת.

"מדובר בבסיס ביוזמה שמתקשרת לביטחון הלאומי. אנחנו לא ניתן המחאות פתוחות לכל חברה שתבקש", אמרה השרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים