עצורים ופצועים בהפגנת ההיי-טק ואחרים נגד התוכנית המשפטית

המפגינים חסמו את נתיבי איילון והמשטרה פינתה אותם בכוח ● התוצאה: עשרות עצורים ופצועים, מהם 11 שפונו לאיכילוב ● המוחים: "זאת משטרה פוליטית בפשיטת רגל" ● בבוקר הוצגו מאות לפטופים עם המילה Shutdown

המשטרה השתמשה היום (ד') בצהרים ב-"אמצעים לפיזור הפגנות", בהם רימוני הלם ופרשים, בהפגנת ההיי-טק בתל אביב נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, שאליה הצטרפו מגזרים אחרים ומפגינים נוספים. כמו כן, השוטרים עצרו עשרות מפגינים. זאת, לאחר שהמוחים חסמו את נתיבי איילון ופרצו מחסום משטרתי. 11 מהפצועים פונו לבית החולים איכילוב. כמו כן, נפצעו מפגינים בהפגנות במקומות נוספים בארץ.

במשטרה טענו כי הם נדרשים למלא אחר הוראות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אולם לאחר מכן היא הוציאה הודעה רשמית שבה נכתב כי השר לא פיקד על הכוחות אלא רק קיבל סקירה בחפ"ק המשטרתי שהוקם במקום – טענה שנסתרה בדיווחים של חלק מאצעי התקשורת. בנוסף, במטה המחאה קובעים כי טענת השר בן גביר שלפיה המפגינים יידו אבנים לעבר השוטרים היא חסרת שחר.

פצוע מירי רימוני ההלם.

פצוע מירי רימוני ההלם. צילום: זאק שוורצבאום

המחאה התקיימה במסגרת "יום השיבוש הלאומי" שעליו הכריז מטה המחאה נגד התוכנית המשפטית של הממשלה, שבמקביל להפגנות, ולמרות ההפצרות הנרחבות, ממשיכה להיות מקודמת. כחלק מהיום הזה אירעו שלל פעולות מחאה ברחבי הארץ, ובערב צפויות להתקיים שתי הפגנות מרכזיות: ליד ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב עזה בירושלים, וברחבת מוזיאון תל אביב.

מפגין שנפצע בהפגנה היום (ד') בתל אביב.

מפגין שנפצע בהפגנה היום (ד') בתל אביב.

החלק של ההיי-טקיסטים במחאה היום החל בשעות הבוקר, אז הציבו המוחים במתחם שרונה בתל אביב מיצג ובו מאות לפטופים, כשעל המסך (השחור) שלהם מופיעה המילה Shutdown (כיבוי). לפני המיצג הם הציבו שלט שעליו נכתב "מכירת החיסול של ההיי-טק" ודגל ישראל.

מיצג הלפטופים במחאת ההיי-טק.

מיצג הלפטופים במחאת ההיי-טק. צילום: דוברות מחאת ההיי-טק

לפני הצהרים התקיימה במקום הפגנה של מחאת ההיי-טק, שאליה הצטרפו צעדות שהגיעו ממקומות אחרים בתל אביב. ביחד, המוחים צעדו לעבר נתיבי איילון וחסמו אותם ואת צומת עזריאלי. בשלב מסוים החלה המשטרה בניסיון לפזר את המפגינים, שאותו הם הגדירו כ-"אלים במיוחד". אחד המפגינים נפצע בראשו מרימון הלם וטען כי השוטרים ירו עליו "בכינון ישיר".

ההיי-טקיסטים המוחים צועדים על נתיבי איילון, היום (ד').

ההיי-טקיסטים המוחים צועדים על נתיבי איילון, היום (ד').

מארגני יום השיבוש הלאומי מסרו כי "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים של מפגינים למען הדמוקרטיה הן חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו, האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין".

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הייטקיסט נורמלי

    בואש עם מים מסריחים עושה עבודה טובה יותר ומצטלם פחות נורא. כולם שם פחדנים ומפונקים. קצת סרחון ולא תהיה פעם שנייה

  2. לכלא

    רק אנשים רעים לדעתי יכולים להפגין במשך שעות על כבישים ולמנוע מאחרים את הזכות להגיע למקום חפצם. לדעתי זה חמור מאונס ! אונסים אנשים לזוז בכביש ! שונאים אותכם ברמות הכי גבוהות פושעים שעוברים על החוק !

  3. חוק וסדר

    סוף סוף עושים סדר עם מפגיני השמאל שהחליטו שהפגנות צריכות להיות על כבישים ומשבשים ומחרבים בכל חודש את החיים של מיליוני אזרחים שיש להם זכות לנוע בדרכים

  4. דורי

    1.כתבה סטרילית לחלוטין שמנקה את המוחים מכל אשמה. 2.איך זה קשור לחדשנות והייטק ? רק בכלל ש(חלק קטן) מהמוחים עובדים בתעשיה? הקידום שלכם את המוחים והמחאה מייצג חוסר מקצועיות בעיתונות שמייצרת חדשות במקום לדווח עליהם אוביקטיבית. לאור זה תשנו את שם האתר ל"אנשים מחשבים ודעה". 3.חלק ניכר מהמפגינים התפרעו. איפה זה כתוב? 4. אלפי אנשים צרו על המספרה של שרה בזעם רב וניסו להתקרב עד כדי אלימות (וגם שרה היא לא צדקת גמורה אבל זה עניין אחר) אבל בלעדיי השוטרים היא כבר לבטח הייתה מאושפזת במקרה הטוב ולא עלינו במקרה הרע. תכתבו על זה מילה או שזה לא קשור להייטק כי זה לא משרת את האג'נדה שלכם?

  5. דור

    כבר לא "אנשים ומחשבים" אלא "פוליטיקה בשקל". כתבה חובבנית המציגה תמונה מגמתית מזווית צרה וצד אחד. חבל שכך, אני אחריכם כבר לא אמשיך לעקוב.

  6. יניב

    הפיטורים בדרך נגמרה החגיגה תתחילו לרענן את הלינקדין הלייאוף מגיע שמעתי שאתה עובד בהייטק אתה יכול לסדר לי את המדפסת? חחח הייטק עלק...

  7. לא מחאת הייטקיסטים, מחאת מהונדסי התודעה

    יש אלפי עובדים בהייטק וממש לא כולם נגד, חאלס לקחת בעלות על כל דבר

אירועים קרובים