"בשנים הקרובות נראה בינה מלאכותית בכל מקום"

"התחום חווה האצה בתקופה האחרונה, וזה דורש מהארגונים לבצע היערכות מקדימה", כך אמר שי בנאים, מנכ''ל יבמ ישראל

שי בנאים, מנכ''ל יבמ ישראל

"הבינה המלאכותית אינה דבר חדש, אולם בתקופה האחרונה התחום חווה האצה. לא ירחק היום שבו נראה AI בכל מקום, בבית ובעבודה. שינוי משמעותי זה דורש היערכות מקדימה מצד ארגונים, ואנחנו נהיה שם כדי לעזור להם", כך אמר שי בנאים, מנכ"ל יבמ ישראל.

בנאים דיבר בפתח כנס השותפים העסקיים בארץ של הענק הכחול. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם האירועים קמילו בתל אביב.

לדבריו, "האתגרים של המנמ"רים.יות בארגונים כיום הם רבים ומגוונים: עליהם לחדש את יישומי הליבה שלהם; להגן באופן מושכל ומאובטח על סביבת הענן; לדעת לפעול בסביבות מרובות עננים; לבנות אסטרטגיה לתחום; לבחון ולהחליט באילו כלים להשתמש; לשים את הנתונים הארגוניים במוקד העשייה, לטובת ניתוח מעמיק שלהם ולצורך קבלת תובנות מושכלות, שיניעו פעילות מבוססת דטה; ומעל כולם מרחף אתגר אבטחת המידע והגנת הסייבר, שהוא משמעותי לא פחות".

"בדרך לביצוע כלל השינויים הטכנולוגיים הללו", אמר בנאים, "ארגונים נדרשים לשים לב לכמה תחומי מפתח: אימוץ טכנולוגיות חדשות, חידוש מערכות ישנות, מיכון, קיימות, אבטחת מידע ובינה מלאכותית".

על AI, מחשוב קוואנטי ויבמ

לדברי בנאים, "מרכז המחקר והפיתוח של יבמ בארץ הוא אחת המעבדות המשמעותיות של החברה מחוץ לארצות הברית. עיקר עיסוקו הוא בתחום ה-AI. כבר כיום יש בינה מלאכותית בכל מוצרי יבמ, ובשנים הקרובות נראה אותה בכל מקום. הלקוחות הארגוניים יטמיעו בינה מלאכותית בכל מקום שאפשר ובכל התהליכים העסקיים שלהם. עם המשאבים שלנו בישראל נסייע ללקוחות בתחום, שהינו מואץ – ויואץ עוד יותר בשנים הקרובות".

"תחום נוסף שבו אנחנו ממוקדים הוא מחשוב קוואנטי", ציין. "כבר השקענו בתחום זה סכומי כסף משמעותיים, ויש לנו יותר מחצי מיליון משתמשים בענן הציבורי הקוואנטי שלנו. השקנו את המחשב הראשון בתחום ב-2016, ובמחצית העשור נשיק מחשב נוסף, שעוצמת המחשוב שלו תהיה פי 10 מזו של המחשב הקוואנטי שהשקנו בשנה שעברה. התחום ישנה את העולם".

"2022 הייתה שנה טובה ליבמ העולמית, כמו גם לסניף בישראל", סיכם בנאים. "חווינו צמיחה בהכנסות בכל תחומי הפעילות שלנו – חומרה, תוכנה ושירותים. נמשיך להתמקד בתחומי הליבה שלנו – ענן היברידי, בהמשך לרכישת רד האט, ו-OpenShift כפלטפורמת המודרניזציה שלנו; AI בכל מקום, בכל התוכנות, בכל האפליקציות שהלקוחות מפתחים ובכל התהליכים העסקיים של הארגונים; מיכון, אינטגרציה ואבטחת מידע; וקיימות, כי מחקרים מצביעים שחברות שמשקיעות בתחום הן רווחיות יותר. יש הלימה חד ערכית בין המיקוד של יבמ ודרישות הלקוחות במסעם הדיגיטלי, ונוביל תחומים אלה".

שי כהן-ינאי, סמנכ''לית שותפים ביבמ ישראל.

שי כהן-ינאי, סמנכ"לית שותפים ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

שי כהן-ינאי, סמנכ"לית שותפים ביבמ ישראל, אמרה כי "יש לענק הכחול בארץ עשרות שותפים עסקיים, בעסקי החומרה והתוכנה, לצד שני מפיצים – סי דאטה ובלוז".

כהן-ינאי השיקה את תוכנית השותפים החדשה של הענק הכחול, Partner Plus, וציינה כי היא "נועדה לפשט את הליכי המכירה והאינטגרציה, ולהגדיל את הפעילות בקרב הלקוחות".

"העובדה שהרחבנו את ההיצע שלנו בעולמות הבינה המלאכותית תביא, להערכתי, לגידול בפעילות השותפים במהלך השנה", סיכמה. "אחד הכיוונים שבהם נתמקד הוא פנייה ללקוחות ממגזר ההיי-טק: במסגרת הפעילות שלנו מול קבוצת Build אנחנו מרחיבים ומעמיקים את החדירה בקרב לקוחות אלה, שהם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות. אנחנו צופים שהיקף הפעילות עם שותפיה העסקיים של יבמ ישראל יצמח השנה בנתון דו ספרתי באחוזים".

במהלך הכנס חולקו אותות הערכה לשותפים העסקיים המצטיינים של יבמ לשנת 2022. חתמה את האירוע הרצאה של כתב חדשות 12 בשטחים, אוהד חמו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבנר

    לא ברור איך יבמ עדיין מחשיבה את עצמה כשחקנית בתחום הבינה. אין אפילו פריצה אחת טכנולוגית בתחום שהגיעה מיבמ. הדיבייטר שלהם הפך ללא רלוונטי לחלוטין עם קצב התקדמות מודלי השפה.

אירועים קרובים