"העובדים מדור ה-Z מניעים את עולם אבטחת החומרה"

כך לפי נימה באיאטי, בכיר בלנובו ● ענקית ה-IT מקימה בנגב מרכז חדשנות בסייבר בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון

נימה נדב באיאטי, מנכ''ל פתרונות אבטחת סייבר מסחריים בלנובו.

"אנו נמצאים בנקודת זמן מעניינת בהיבט האבטחה: לצד הגידול באיומים והעמקת התחכום שלהם, שתי מגמות שאינן חדשות – חל שינוי משמעותי באופן העבודה ובכוח העבודה. בכוח העבודה, ילדי דור ה-Z הולכים ותופסים יותר נפח בתמהיל כוח האדם בארגונים, והם מתעקשים על הגמישות שיש במודל זה. לגבי אופן העבודה – הקורונה הפכה את העבודה ההיברידית ל'נורמלי החדש'. המודל המסורתי, בו עובדים באו באופן יומיומי למשרד ונכנסו לתשתית IT פיסית – השתנה, יותר עובדים עובדים מרחוק או באופן היברידי. בהתאמה – המעבר לעבודה היברידית הפך לממד דרמטי בעולם האבטחה", כך אמר נימה נדב באיאטי, מנכ"ל פתרונות אבטחת סייבר מסחריים בלנובו (Lenovo).

באיאטי, המשמש דירקטור בכיר בענקית ה-IT, הגיע ארצה לרגל הקמת מרכז חדשנות בסייבר, עליו הוכרז היום (ב'), בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מרכז החדשנות (LCIC) יתמקד בחדשנות מבוססת ארכיטקטורת "Zero-trust" בחומרה, וכן אבטחה מעל ומתחת למערכת-ההפעלה. עוד הוא ישמש כמוקד לפיתוח הדור הבא של פתרונות אבטחה. באיאטי יעמוד בראש המרכז, שלנובו השקיעה בהקמתו מיליוני שקלים. בתוך המרכז הוקמה מעבדה, בה לקוחות החברה יוכלו לוודא תקני אבטחה, כמו גם יקבלו גישה לידע בתחום ויכולת לחילופי מידע באמצעות מרכז הדרכה מקומי.

"עם הרחבת תחומי התקיפה, לצד העלייה בתחכום של תוקפים וכלי תקיפה כנגד מערכות מחשב של עסקים, ממשלות וצרכנים – חלה עלייה במגוון ובחומרה של איומי הסייבר", אמר באיאטי וציטט מחקר בינלאומי שערכה  החברה באחרונה –  "Data For Humanity", שלפיו "אבטחת מידע היא השיקול המרכזי של עסקים קטנים, בינוניים וגדולים – בהחלטות לגבי השקעה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית. הגנת הסייבר עומדת בראש סדרי עדיפויות של מנמ"רים ומנמ"ריות כיום". לדבריו, "ניטור והערכת איומים, בשילוב מחקר ודו"חות של אנשי מקצוע בתחום הסייבר שבמרכז – ינגישו מענה יעיל ואסטרטגי לתחום".

מימין: פרופ' יובל אלוביץ', ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת בן גוריון; סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל; לוקה רוסי, סגן נשיא בכיר ונשיא קבוצת המכשירים החכמים בלנובו; נימה נדב באיאטי, דירקטור ומנהל כללי לפתרונות אבטחת סייבר מסחריים בחברה, ומרקו אנדרסן, מנהל תפעול גלובלי בלנובו.

מימין: פרופ' יובל אלוביץ', ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת בן גוריון; סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל; לוקה רוסי, סגן נשיא בכיר ונשיא קבוצת המכשירים החכמים בלנובו; נימה נדב באיאטי, דירקטור ומנהל כללי לפתרונות אבטחת סייבר מסחריים בחברה, ומרקו אנדרסן, מנהל תפעול גלובלי בלנובו. צילום: ניב קנטור

לשאלת אנשים ומחשבים על הזיקה בין שני העולמות – אבטחה וחומרה, השיב באיאטי, כי "היסטורית, עולם אבטחת המידע התמקד סביב שדות התוכנה והאפליקציות. אבל זה לא בא על חשבון אבטחת החומרה. מנקודת המבט שלנו, של עבודה הדוקה עם יצרניות השבבים, גם הגנת הסייבר ברמת החומרה נזקקת לחדשנות ולפתרונות מחוץ לקופסה. אנו מאמינים כי אבטחת החומרה היא שדה החדשנות החדש, והרקע החזק שלנו במו"פ יסייע לכך. נספק פתרונות הגנה מאובטחים יותר לעולם החדש, המתאפיין בעבודה מרחוק ועבודה היברידית, עם יותר נראות, שהיא מרכיב קריטי בניהול של כלל רכיבי ה-IT".

הוא ציין, כי "הפתרונות שיפותחו במרכז החדשנות בסייבר ישולבו ב-ThinkShield, סל פתרונות החומרה, התוכנה והשירותים שלנו, עם מאפייני אבטחה משופרים".

הסיבה להקמת המכרז בישראל, אמר באיאטי, "היא משולשת: היא ידועה בתרבות היזמות שלה, בהון האנושי ובהתמחות בסייבר, ולכן ההקמה של המרכז בבאר שבע היא מהלך טבעי עבורנו. ישראל זוכה להכרה בינלאומית כמרכז עולמי של תעשיית הסייבר, ובאר שבע היא ביתם של מרכזי מו"פ בתחום הסייבר של כמה חברות טכנולוגיה גלובליות".

"הקמת מרכז החדשנות בסייבר", סיכם, "תספק לנו אפשרות ליצירת מוקד עולמי של חדשנות בתחום האבטחה, לצד גישה ישירה למומחים מובילים בעולם לטובת לקוחותינו. כך נוכל ליצור מוצרים מאובטחים עוד יותר – בכל תחומי הפעילות שלנו".

"אנו מחויבים למעמד שלנו כמוסד אקדמי מוביל בתחום הסייבר לא רק בישראל, אלא גם בעולם, תוך יישום הידע והמחקר האקדמיים העדכניים ביותר על בעיות מהעולם האמיתי", אמר פרופ' יובל אלוביץ', ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון, "כחלק מהחזון, אנו חוברים לחברות מובילות, שחולקות איתנו את הערכים והרצון לשמש דוגמה לתעשייה, באמצעות חתירה למצוינות וחדשנות בסייבר. אנו מברכים את לנובו על החבירה אלינו בלחימה הדיגיטלית נגד איומי הסייבר. שיתופי הפעולה של האוניברסיטה עם התעשייה הם מפתח בפיתוח טכנולוגיות ויכולות, והם קריטיים לחיזוק הנגב כולו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנשה שארף

    מזל טוב, הגיע הזמן להפריח ולהפרות את הנגב בהייטק. עידן חדש לדור חדש, עלו והצליחו!

אירועים קרובים