IT Awards: אילו פרויקטים הם מצטייני המחשוב?

מיהן החברות שזכו בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, ובגין אילו פרויקטים? ואילו חברות זכו בהכי הרבה פרסים והוכתרו כ-"אלוף האלופים?" ● הרשימה המלאה לפניכם

והזוכים הם...

נציגים של 117 ארגונים עלו היום (א') על הבמה באולם האירועים East בתל אביב על מנת לקבל 297 אותות הוקרה בשל הצטיינות בגין פרויקטי IT שביצעו בשנה החולפת. האותות ניתנו להם במסגרת תחרות IT Awards של אנשים ומחשבים. הנציגים קיבלו את האותות ממנחי האירוע – פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של הקבוצה.

תחרות מצטייני המחשוב התקיימה זו השנה ה-20 על ידי אנשים ומחשבים, שחוגגת יותר מארבעה עשורי פעילות בקהילת ה-IT. במהלך שנות התחרות הגישו ארגונים מובילים במשק יותר מ-8,000 פרויקטים. השנה, מספר הפרויקטים שהוגשו עמד על 970 והם התמודדו ב-11 קטגוריות: שליטה ובקרה, אבטחת מידע וסייבר; חדשנות במעבר לענן; תשתיות ותקשורת; בידול ויתרון תחרותי, שיפור תהליכים עסקיים וצ'ט בוט; חדשנות במערכות ליבה; טרנספורמציות דיגיטלית וחדשנות; ניהול דטה; מפעלים חכמים (RPA); בינה מלאכותית ולימוד מכונה; פרויקטי קורונה; ומגזר שלישי וארגונים ללא כוונת רווח.

הארגונים שזכו קיבלו אותות הערכה על יותר מ-200 פרויקטים. הפרויקטים שונים ומגוונים, ומגיעים ממגוון ארגונים – ממשלתיים, עיריות, כוחות הביטחון, מוסדות ממשלתיים, ארגונים מסחריים, בנקים, מוסדות רפואיים, חברות ביטוח, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד.

לפניכם שמות הארגונים והפרויקטים שהם זכו באותות בגינם.

מנורה מבטחים
החברה הוכתרה כ-"אלוף האלופים" בתחרות השנה, לאחר שזכתה בשורה של פרסים בשלל קטגוריות, בגין 27 פרויקטים: הערכת סיכון באופן ממוכן עבור ביטוח סייבר; שימור לקוחות בתהליך ניוד; יצירת סרטוני מחזור הלוואה דיגיטלי; אווטאר עם הטכנולוגיה של HourOne הישראלית; הטמעת יכולות מתקדמות לתחקור סייבר; הקמת תשתית לתחקור אירועי התחזות; ניהול הזדמנויות מכירה לעסקים; הצטרפות והפקדות חד פעמיות; הצטרפות דיגיטלית לביטוח סייבר; עמוד בית חדש לאתר הלקוחות; פרויקט XDR להגנת סייבר; אפליקציית מנורה ON; משווקים קונקט; סטטוס תהליכים ובקשות; פדיונות דיגיטליים ומסלולים ירוקים; מכירות דיגיטליות; פדיון חיסכון לכל ילד; תביעת אי הגשה; סלפי 360; הלוואות פנסיה וגמל; מחזור הלוואה דיגיטלי; מערכת העברות בנקאיות; סילוק תביעות בריאות בבית הסוכן; ניהול מסמכים חכם; תשתית לאתר מנורה דאטה; שיפט קונטרול; ותשתית אגם נתונים בענן.

שירותי בריאות כללית
החברה הוכתרה כ-"אלוף האלופים" בתחרות השנה, לאחר שזכתה בשורה של פרסים בשלל קטגוריות, בגין 27 פרויקטים: הצלת חיים על ידי איתור מיידי של שבץ מוחי; מערכת הלבנה ארגונית; הקמת מערך MOM אנליטי; מימוש PowerPlatform 365; בניית תוכנית מובילים דיגיטליים; הקנת מאגר המחר – ביובנק; גיוס דיגיטלי; ניהול המכון להתפתחות הילד; טיפול בסמים מסוכנים; עוזר בריאות בהתאמה אישית; ליווי מטופלות סרטן השד; הרחבת שעות הפעילות ברפואת אונליין לילדים ולמשפחה; שירות ייעודי בשפה הערבית; מענה קולי לבדיקות מעבדה; בית חולים ללא נייר; שחרור דיגיטלי; מחקר נתונים רפואיים בענן; פתולוגיה דיגיטלית; שיקום מרחוק בפיזיותרפיה; ניהול מחזור חיי העובדים; בירור מצבים רפואיים; מעבדות ומתחמי בדיקות קורונה; מאגרי בדיקות קורונה; בטהובן – דיגיטציה של הליך הנפקת מכשירי שמיעה; הגנה על האקטיב דיירקטורי; שדרוג תשתיות ניטור ובקרה; וטפסי ניהול אישורים ותקצוב השתלמויות עובדים.

גמא ניהול וסליקה
אפליקציית התשלומים של גמא ניהול וסליקה מבית הפניקס זכתה בקטגוריה של חדשנות בענן. האפליקציה מאפשרת ללקוחות יכולת לחיוב באמצעות טלפונים ניידים והפקת חשבוניות דיגיטליות למשלמים.

אימפרבה
הפרס ניתן לאימפרבה בקטגוריה של תשתיות תקשורת, על פרויקט הגירת חדרי המחשב של החברה לחוות השרתים אפק של בזק בינלאומי.

נס
החברה זכתה בקטגוריה של טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות, על פיתוח דור חדש לתעודות הזהות הביומטריות. הפרויקט מאפשר שילוב אפשרויות לקריאת נתוני הכרטיס באמצעות NFC, ללא תלות בקורא כרטיסים, בנוסף לקריאה באמצעות קורא כרטיסים ושימוש בתעודת הזהות הביומטרית לצורך אימות במכשירים ניידים.

פיקסלוט
בקטגוריה של יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, זכתה החברה על פיתוח מערכת לניהול הצלחה של פרויקטים במסע לקוח. המערכת מרכזת את כל שלב הקמת המערכות באתר הלקוח – מההשקה ועד לשלב התמיכה השוטפת.

פלייטיקה
הפרס ניתן לפלייטיקה בקטגוריה של חדשנות במעבר לענן, על פרויקט לניהול ביצועים ארגוניים (EPM), בדגש על דיגיטציה ואוטומציה של שלוש הפונקציות החיוניות ביותר: תכנון פיננסי, תקצוב וחיזוי פיננסי.

פריוריטי
בקטגוריה של חדשנות בענן, זכתה החברה על פרויקט הקמת סביבות ענן בתצורת SaaS Multi-Tenancy. זאת, כדי לאפשר ללקוחות החברה פלטפורמה מנוהלת, מאובטחת ועם SLA גבוה, שתניב יתרון ותשפר בצורה משמעותית את הזמן מתהליך הרכישה ועד להפעלה מבצעית של הפתרון.

Rivery
החברה זכתה בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה בזכות פרויקט ליישום פיננסי של NetSuite ERP. בפרויקט נערך איחוד של מערכות פיננסיות מרובות למערכת ERP אחת, במטרה לייעל, לשפר ולאחד תהליכים עסקיים.

Rodradar
החברה זכתה בקטגוריה של טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות, על פרויקט המזהה תשתיות שירות בזמן אמת, ללא צורך בניתוח מומחה. הפתרון מאפשר זיהוי פגיעה בתשתיות קריטיות בזמן אמת, עוד לפני שנגרם הנזק.

UPS ישראל
UPS ישראל זכתה בשישה פרסים: בקטגוריה של ניהול דטה, על מערכת בקרה ממוחשבת, המסנכרנת חיובים ותשלומים לפי חוקים עסקיים; בקטגוריה של יצירת בידול תחרותי, על פתרון לאחסון וניהול חלקי חילוף לרכבים, שהם מרכיב מרכזי בעולם הלוגיסטי; בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, על הקמת פלטפורמה אחידה לניהול תהליך העמילות ביצוא במערכת שער עולמי של רשות המיסים; בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בשל פרויקט מחשוב סטטוס המשלוחים; בקטגוריה של שליטה ובקרה וסייבר, על פרויקט מיגון סייבר ברמה מדינתית עבור גופים מסחריים; ובקטגוריה של חדשנות במעבר לענן, על הקמת תשתית טכנולוגית מונחית אירועים בענן של AWS.

אוניברסיטת בר אילן.

אוניברסיטת בר אילן. צילום: דוברות האוניברסיטה

אוניברסיטת בר אילן
המוסד האקדמי זכה בקטגוריית ניהול דאטה, על פרויקט איגוד נתונים מכמה מערכות תפעוליות למערכת Power BI והפיכת האוניברסיטה לארגון שמקבל החלטות על בסיס נתונים.

אורמת
החברה קטפה שני פרסים, שניהם בקטגורית שליטה ובקרה וסייבר: האחד על פרויקט מיכון תהליכים, שכלל הטמעת מערכת לניהול זהויות וניהול מלא של מחזור החיים של כל עובד בארגון, והשני על בניית מנגנון לגישה מאובטחת.

אינטל
ענקית המעבדים זכתה בפרס בקטגוריית מפעלים חכמים, בשל פרויקט למניעת כשלים ותקלות, המאפשר חיזוי לתחזוקה. כך, מפעל ייצור המעבדים בקריית גת יכול לעבוד עם מערכות בקרה מתקדמות ולקבל התרעות על תקלות עתידיות.

אלביט
החברה זכתה בשל שני פרויקטים: בקטגוריית ניהול דאטה בגין פרויקט הטמעת מערכת ג'ירה, שתומכת בתהליכי עבודה אג'יליים ומאפשרת ניהול תוכניות עבודה לכלל הגופים, עם שיתוף ושקיפות, ובקטגוריית בינה מלאכותית ולימוד מכונה, בגין בניית מארג נתונים חדשני, שמאפשר לחברה למנף נכסי דאטה הנדסיים בצורה אופטימלית.

אלקטרה מוצרי צריכה
החברה זכתה בקטגוריית חדשנות במעבר לענן, עקב הטמעה מהירה וחדשנית במעבר לענן של אורקל.

אסותא מרכזיים רפואיים
הפרס ניתן לאסותא בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, לאחר שהיא ביצעה פרויקט הקמת ממשק דיגיטלי עבור מרכז המומחים שלה, שמשרת את המטופלים והרופאים, כאשר זימון התור הוא בתהליכים דיגיטליים, כולל התשלום.

אמפא קפיטל
בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, זכתה החברה על מימוש הליך דיגיטלי מקצה לקצה למתן אשראי.

כלל ביטוח
כלל ביטוח קיבלה אות בקטגוריית תשתיות ותקשורת, על פרויקט להטמעת הציוד של אריסטה בדאטה סנטר שלה. הפתרון מספק שיפור של ביצועי הרשת לצד אמינות רבה.

משכן הכנסת.

משכן הכנסת. צילום: אילוסטרציה - BigStock

הכנסת
הפרלמנט זכה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, עקב ביצוע פרויקט מחשוב מערכת הצבעות חכמה דינמית וגמישה, שמאפשרת שקיפות מלאה לציבור ומנגישה את הדמוקרטיה לכל אזרח.

כרם תעשיות מזון
הפרס שקטפה החברה הוא בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, והוא ניתן לה בגין פרויקט אופטימיזציה ואוטומציה בשרשרת האספקה.

לאומית שירותי בריאות
הארגון זכה בשני פרויקטים בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה: חידוש האפליקציה לשימוש הדוגמים הקולטים דימות במרכזים הרפואיים ושימוש במנוע חוקה לקביעת זכאות לביצוע בדיקות מעבדה.

מגדל חברה לביטוח
החברה זכתה בארבעה פרסים: על פרויקט לזיהוי אנומליות עסקיות במערכות הארגוניות, הקמת מוקדים לביטוח אלמנטרי ולנוסעים לחו"ל, היערכות ליישום תפיסת ענן תחילה ומעבר לסביבת HANA של סאפ.

פרס נוסף ניתן למקפת מגדל, על פרויקט עריכת דו"חות כספיים, עם איסוף נתונים שאפשר את קיצור הזמן הנדרש להכנה ולפרסום הדו"ח הכספי של קרן מקפת.

מוזיאון ישראל.

מוזיאון ישראל. צילום: ויקימדיה

מוזיאון ישראל
המוזיאון הלאומי זכה בפרס בקטגוריה של פרויקטים מיוחדים למגזר השלישי, על פרויקט לשיפור תהליכי כניסת הקהל למוזיאון באמצעות שדרוג מערכות ניהול רכישת כרטיסים ובקרת כניסה לציבור.

המועצה האזורית גליל עליון
המועצה זכתה בשלושה פרסים: בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית הוענקו לה שני פרסים – על פרויקט הטמעת מערכת מידע גיאוגרפית (GIS) ועל הקמת מערכת דו-רבדית לשיפור הקשר עם התושבים. בקטגוריה של חדשנות במעבר לענן היא קיבלה אות עקב ביצוע פרויקט פיתוח תיקים דיגיטליים לשירות הפסיכולוגי.

המועצה האזורית תמר
בקטגוריית ניהול דאטה, זכתה המועצה בגין פרויקט מערכת ניטור אזורית בים המלח, לטובת שמירה על איכות הסביבה.

מוריה חברה לפיתוח ירושלים
בקטגוריית ניהול דאטה, זכתה החברה בפרס על יישום פתרון BI מרובה ממשקים, לניתוח ותחקור הפרויקטים והתהליכים העסקיים שבחברה, לצורך תמיכה בקבלת החלטות ובניהול השוטף.

מידות שירותים מוניציפאליים
לחברה ניתן פרס בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, בשל פרויקט מידות – מערכת מידע הנדסי לניהול תהליכי מדידה וחישובי אגרות עבור רשויות מקומיות.

מימון ישיר
חברת הביטוח זכתה בקטגוריית יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, על פרויקט הטמעת מערכת מאנדיי, שהביא לשיפור הניהול של מחזור החיים בפעילות ה-IT.

מכבי שירותי בריאות
הארגון זכה בשלושה פרסים: בקטגוריית יצירת בידול תחרותי על הקמת אתר חדש, שמאפשר לחברי מכבי להזמין תרופות ומוצרים נוספים באופן דיגיטלי, ולבחור את אופן ההספקה; בקטגוריית מפעלים חכמים, בגין פרויקט מחשוב ואוטומציה של בדיקות מעבדה; ובקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, על פרויקט לייעול נושא ההתחייבויות האוטומטיות.

מכבי תנועה עולמית
הפרס ניתן לארגון בקטגוריה של פרויקטים במגזר השלישי, על פרויקט שדרוג והקמה מחדש של מערכות המחשוב שניהלו את משחקי המכביה ה-21, שהתקיימו בקיץ האחרון.

ממן מסופי מטען
בקטגוריה של פרויקטי קורונה, הפרס ניתן לחברה בשל שדרוג מערכת פיננסית לוגיסטית למערכת פריוריטי בענן.

ממר"ם
היחידה הצבאית קיבלה פרס בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, על פרויקט ניהול דיגיטלי מבוסס סרוויס נאו.

מעיין חיים
הארגון, ששייך לקבוצת פארמה מבית דגן – מרכז ארצי לקנאביס רפואי, זכה בקטגוריה של יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, על מחשוב תהליכים בארגון.

מערך הדיגיטל הלאומי
המערך קיבל אות בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בגין מנוע הזכויות הלאומי, שמנגיש מידע על זכויות בצורה מותאמת אישית, על בסיס מענה לשאלון קצר ודינמי.

מקורות
חברת המים הלאומית זכתה בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, בשל תמר – מערכת מידע תפעולית מונחית תהליכים, שמספקת מענה לכל פעילות תיאום התשתיות בחברה.

מקס סטוק
רשת החנויות זכתה בקטגוריית יצירת בידול תחרותי, לאחר שביצעה פרויקט לייעול שרשרת האספקה המקומית, בשל אינטגרציה עם מערכת ה-ERP של קומקס.

משרד האוצר
המשרד זכה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, על מערכת שירות לקוחות למנהלת הגמלאות, מבוססת סיילספורס. זו מאפשרת טיפול אחוד בגמלאים, לצד הקמת אתר בשירות עצמי לשיפור השירות.

פרויקט מרכב"ה במשרד האוצר
הפרס ניתן לפרויקט הממשלתי בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, על הקמת אתר תוכן לנהגים ורכזי תחבורה, תוך אפיון ממשק משתמש נוח וידידותי.

משרד הבריאות
המשרד זכה ב-22 פרסים: גנטיקה קהילתית; מחקר מעקב אחר ילדי ישראל בטיפת חלב; הכשרת מאות מדריכים בפיקוד העורף; תמונת מצב לאומית על התחלואה באבעבועות הקוף; מנוע חוקה; מלר"דים טון ליין; מרכז מצוינות דאטה; סחלב – מערכת לאומית לרישום תוצאות בדיקה פתולוגיות של אזרחי ישראל, לצרכי תחקור וקבלת תובנות רפואיות; רפורמת המזון; גילוי מוקדם של סרטן ריאות; תשתית מסג'ינג מרכזית; פורטל כלי תומך החלטה – נתוני שב"ן; אשפוזי קורונה ופוסט קורונה; הנגשה תלת שפתית למידע במשבר הקורונה; נגישות גיאוגרפית לשירותי בריאות; פרסום לציבור של תופעות לוואי לאחר חיסוני קורונה; גלאי וריאנטים; ועדה לקביעת גודל רכב שלו זכאים מוגבלי ניידות; מעבר תשתיות אפליקטיביות לענן; מערכת BI לבתי הספר לסיעוד; פרויקט אפשרי בריא; ומערכת לניהול מחקרים קליניים.

המרכז הרפואי שיבא
בית החולים קיבל אות בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בשל פרויקט להקמת סביבה דיגיטלית למאושפזים, עם שקיפות ושליפת מידע אישי וקליני מתוך מערכות המידע שלו. שיבא אף זכה בפרס בקטגוריית פרויקטים מיוחדים למגזר השלישי, על הקמת בית חולים דיגיטלי באזורי המלחמה באוקראינה, שהוטמעו בו תהליכים של רפואה מרחוק בטיפולים קריטיים בחולים.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר
בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, זכה המשרד בשל מערכת תאנ"ה 0 תוכנה ארגונית לניהול השקעות ותמיכות. זו מחשבה את כל תהליכי בקשות הסיוע שהמשרד נותן לחקלאים על גבי פלטפורמה אחת ונוחה לשימוש.

משרד המשפטים
המשרד זכה בקטגוריית מפעלים חכמים, בגין פרויקט היפר-אוטומציה בסנגוריה הציבורית. זאת, במטרה לתת מענה חכם, אופרטיבי ומהיר לתהליך אישור שכר טרחה בסנגוריה הציבורית.

משרד הפנים
המשרד זכה בשני פרסים, שניהם בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית: בגין פרויקט הקמת אתר לציבור – פלטפורמה אחידה להצגת מידע על הרשויות בישראל; ועל מערכת הדר לשיתוף הציבור בנושאים שנדונים בוועדות לשינוי גבולות מוניציפליים.

משרד הרווחה והביטחון החברתי
בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, ניתן למשרד הפרס בגין פרויקט פורטל פנים ארגוני, שאפשר יצירת סביבה דיגיטלית שבה ניתן לשתף מידע וידע.

משרד התקשורת
בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה זכה המשרד בפרס על הקמת מערכת CRM בענן, המאפשרת מסלול רישוי ירוק לחברות התקשורת ומפחיתה את העומס הרגולטורי.

נגה: ניהול מערכת החשמל
החברה קיבלה שני פרסים בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה: בשל הקמת מערכת ERP עננית של אורקל בפרק זמן קצר ועל הקמת מערך נתונים רוחבי.

נטלי
חברת שירותי הרפואה זכתה בפרס בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, בגין מחשוב תהליכי עבודה של הטכנאים בשירות הלקוחות.

נטפים
החברה קטפה שלושה פרסים, שלושתם בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית: הראשון, על פרויקט מעבר מתהליכי ניהול מחסן ידניים ומונחי נייר לתהליכים דיגיטליים, חוצי ארגון, בכל שלוחות החברה בעולם. השני, על הטמעת מודל אחזקה על פלטפורמת סאפ. השלישי, על פרויקט CRM למערכת השיווק הגלובלית של החברה.

נציבות שירות המדינה
הארגון זכה בפרס בקטגוריית ניהול דאטה, על פרויקט מחשוב מדד הגיוון התעסוקתי, שבודק את עמידת יעדי הממשלה בכל הקשור לאוכלוסיות מודרות בתעסוקה במגזר הציבורי.

סאסא סופטוור

בקטגוריית שו"ב, זכתה סאסא סופטוור, שפיתחה בשיתוף עם המרכז הרפואי שיבא בתל השומר מערכת המבצעת זיהוי של המטופל אל מול מסד הנתונים של בית החולים, ואז מאפשרת העלאה של החומר, תוך סריקה מעמיקה כנגד נוזקות, אל תוך מערכת הדימות המרכזית שם הוא זמין לצוות הרפואי.

סלברייט
החברה קטפה שבעה פרסים: על פרויקט ERP מבוסס אורקל נטסוויט; בניית מערכת אוטומטית מבוססת פרופילים, לניהול תהליכים פנים ארגוניים; מעבר מוצלח לענן של AWS; הטמעת פתרון DRP וגיבוי; יצירת סביבת הגנה מבודדת לכל השרתים הקריטיים; הטמעת תפיסת אבטחה בסביבת הענן Azure; ובקרת גישה מאובטחת לרשת ה-NAC.

סמארטק
בקטגוריית מפעלים חכמים, זכתה החברה בפרס על הטמעת תהליך אוטומטי, מבוסס בינה מלאכותית, בקווי הייצור של EGGER האירופית.

סמלת
יבואנית הרכב זכתה בכמה פרסים: על הקמת מערכת לניהול תהליך מתן מימון ללקוחות החברה; הקמת מערכת התומכת בכניסת החברה לתחום מכירת רכב בליסינג תפעולי; פיתוח מערכת לרישום וגבייה במוקד הלקוחות שהוקם; פרויקט דיגיטציה שנועד לייעל ולשכלל את תהליך מסירת הרכב ללקוח; הטמעת מערכת CRM שנועדה למקסם את הליך ניהול הלידים; העברת מערכת SAP HANA לענן; פרויקט מתקשרים בקליק; וניהול חוויית לקוח.

עיריית הרצליה
העירייה זכתה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בגין פרויקט חוצה ארגון לכריית נתונים מהמערכות, שמאפשרת צפייה בתהליכים עתידיים. הפרויקט כלל טפסים דיגיטליים, צ'ט בוטים, הטמעת מערכת BI באגף הרווחה, יישום תהליכי אנליטיקות, ניהול חכם של מקלטים והתראות בזמן אמת.

עיריית חיפה
העירייה זכתה בקטגוריית תשתיות תקשורת, על העברה לענן של כל רשת התקשורת שלה.

עיריית ירושלים
עיריית הבירה קטפה כמה פרסים: על פרויקט מבט לחינוך, המאחד מערכות ומגוון תהליכים עסקיים באגף; פיתוח פלטפורמה חדשה לאגף האכיפה והשיטור, שמאפשרת ניהול שליטה ובקרה על המרחב הציבורי מקצה לקצה; קליטת עובד דיגיטלית; ומחשבון לחישוב זכאות וגובה הנחה בארנונה.

עיריית נתניה
ארבעה פרסים ניתנו לעירייה זו: על פרויקט גיוס עובדים במכרזים אלקטרוניים; פרויקט לניהול תהליך דיגיטלי של הזמנות, חשבוניות ופקודות זיכוי; ניהול תהליכי דיגיטציה בתפעול ובאחזקה; וניהול מחזור חיי המשתמש.

עיריית ראשון לציון
בקטגוריית עיר חכמה, קיבלה העירייה פרס על הקמת פרויקט שו"ב מתכלל, שבמסגרתו בוצע שדרוג למערכת ה-CRM, עם מודול מוקד עירוני חדש. פרס נוסף ניתן לה בקטגוריה של המגזר השלישי, על ניידת שירות עירונית שמעניקה שירותים לתושבים עד הבית.

עיריית רחובות
בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, קיבלה העירייה פרס על פרויקט התקנת מערכת CRM בכל אגפיה. המערכת מנגישה את כלל השירותים לתושבים בשפה אחידה ומחברת את כל מקורות המידע למערכת אחת מרכזית.

עיריית רמלה
הפרס ניתן לעירייה זו בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בשל פרויקט קמפיינים עירוניים – פיתוח קמפיינים אישיים באמצעות הטלפון הנייד לעדכון ולהנעת התושבים.

עמותת פעמונים
העמותה זכתה לפרס בקטגוריה של פרויקטים במגזר השלישי, על פיתוח אפליקציה לניהול תקציב, שמאפשרת למשפחות שמקבלות שירות ממנה, כמו גם לכלל הציבור, לנהל בצורה אפקטיבית ומתוכננת את תקציב המשפחה, ובכך להימנע מחריגות תקציביות והידרדרות לחובות.

פזגז
חברת הגז זכתה, בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בגלל פרויקט הקמת מערכת לאיסוף, פילוח וניתוח נתוני לקוח.

פיוניר ניהול הון
גם חברה זו זכתה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית – על פרויקט ניהול נכסים פיננסיים על גבי פלטפורמת סיילספורס.

בית ההשקעות פסגות
בקטגוריית חדשנות במעבר לענן, קיבלה החברה פרס על הקמת תשתית של דאטה סנטר חדש בענן פרטי, כולל מעטפת תשתיות, תקשורת ואבטחת מידע.

צ'מפיון מוטורס
החברה זכתה בפרס בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, בגין פרויקט לקבלת כלי רכב חדשים, בתהליך שכולו דיגיטלי.
צה"ל – חט"ל

מסגרת אמ"ת בחטיבה הטכנולוגית של הצבא קיבלה אות בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בגין פרויקט מערכת דיווח בענן, באמצעות הסלולר, ליחידות נסא. המערכת מאפשרת ביצוע החתמות של משימות דיגיטליות ונגישות מלאה לכל מערך המשימות.

קבוצת לפידות
בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, קטפה החברה פרס על פרויקט בניית חנות אלקטרונית מודרנית ומאובטחת ללקוחות שלה, עם פלטפורמת מכירות אחידה ושקופה.

קבוצת תדהר
גם חברה זו זכתה בקטגוריה טרנספורמציה דיגיטלית, בגין פרויקט הקמת אזור אישי ל-4,000 לקוחותיה שרכשו דירות בשבע השנים האחרונות. הפורטל משקף את המידע האישי ללקוח, מרגע חתימת החוזה ועד למסירה, עם אופציות לביצוע תהליכים בשירות עצמי.

קופת חולים מאוחדת
הקופה זכתה בשבעה פרסים: על פרויקט מערכת הפצה ארגונית, שנועד לניהול קמפיינים שירותיים וקליניים; הקמת מרכז תמיכה, שליטה ובקרה לאבטחת מידע, כולל ניהול שו"ב בראייה כוללת; בניית מערכת מחשוב למרכז הכנות רוקחות; מסע הריון ולידה, לליווי האישה ההרה על ידי מוקד אנושי או דיגיטלי; אוטומציה של תהליכי שירות ואבטחת מידע; ניטור מרחוק של אוכלוסיות בסיכון רפואי גבוה; וטרנספורמציה בהתמודדות עם אירועי כופרה.

קמהדע
החברה זכתה בקטגוריית שו"ב, בגין יישום שירות אבטחת מידע מנוהל, הכולל מעטפת הגנה פרו-אקטיבית לארגון, לרבות תגובה לאירוע, במקרה הצורך.

קרן היסוד
הארגון זכה בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, על הקמת מערכת CRM גלובלית, שמייעלת את ניהול התרומות.

הקרן הקיימת לישראל
הפרס ניתן לארגון, שחגג השנה 100 שנים להיווסדו, בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, בגין פרויקט מיתוג ואיחוד אתרי התוכן והשירות שלו.

רפאל
החברה הביטחונית זכתה בקטגוריית יצירת בידול תחרותי, עקב פרויקט טרנספורמציה אג'ילית באגף מערכות המידע. בפרויקט הוטמעה מערכת ג'ירה לתמיכה בתהליכים אג'יליים וניהול תוכניות עבודה לכלל הגופים, בדגש על שקיפות מול לקוחות האגף.

רשות האוכלוסין וההגירה
הרשות זכתה בחמישה פרסים. השניים הראשונים ניתנו לה במסגרת קטגוריית יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי – האחד על הקמת מערכת ערבויות, שמשפרת את השירות לאזרח וחוסכת לו התייצבות פיזית, במיוחד לאנשים עם מוגבלות, והשני על מחשוב תהליך הודעות פטירה שמתקבלות ממשרד הבריאות. שלושה פרסים נוספים ניתנו לה בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, על פרויקט רותם – שדרוג תשתיות התקשוב של מערכת ביקורת הגבולות, ובגין מערכת מקוונת לתשלום משכורות לעובדים פלסטיניים; ובקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, על פרויקט עיבוד מקדים ליוצאים לחו"ל.

רשות שדות התעופה
בקטגוריית שו"ב, זכתה הרשות בגין פרויקט הקמה והפעלה של החמ"ל הלאומי לתחבורה בישראל, שתפקידו לאפשר ניטור אירועי סייבר באוויר, בים, ביבשה, בתחבורה הציבורית ובתשתיות. במסגרת הפרויקט חוברו עשרות גופים והוקמה סביבה ייעודית שמחברת את הגופים למערכת ה-SIEM-SOC.

שבא (שירותי בנק אוטומטים)
בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, זכתה החברה בפרס על פרויקט הסמכת ולידטור (קורא כרטיסים) T2100. הפרויקט פותח עבור דן, שהחלה לאפשר שירותי תשלום מתקדמים בתחבורה הציבורית.

שוק העיר ט.ע.מ.ס
בקטגוריית יצירת בידול תחרותי, ניתן לה פרס על הפעלת ציוד הקצה ברשת, כחלק ממערכת ERP. הפרויקט כלל הטמעת קופות המסונכרנות עם מערכת קומקס, בנוסף לשילוט דיגיטלי שמתעדכן ישירות מהקופה. כך, לקוח יכול לבצע קנייה עצמית בעזרת מסופון או טלפון סלולרי, או לסרוק את המוצרים.

שיכון ובינוי
החברה זכתה בפרסים הבאים: על הקמת פורטל לניהול קריאות שירות של הדיירים שקנו דירות ממנה, הקמת פורטל התחדשות עירונית, ניהול ושיבוץ נהגים, הקמת ווטסאפ ארגוני, הקמת מערך המחשוב בתחנת הכוח אורות הפנינה (חגית מזרח) והעברת שני מחסני נתונים מאון-פרמיס לסביבת הענן Azure.

שקל סוכנות לביטוח
בקטגוריית יצירת בידול תחרותי, זכתה החברה בשל פרויקט לשדרוג מערכות ניהול מסמכים ותהליכי עבודה. זאת, לטובת גמישות בתפעול השוטף.

תבל מטרו
בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, קיבלה החברה פרס על פרויקט מערכת ניהול הידע של הקו האדום של הרכבת הקלה. הפרויקט כלל קליטה אוטומטית של נתונים מכל מקורות המידע וריכוזם במערכת אחת.

תדיראן טלקום
החברה קטפה פרס בקטגוריה של חדשנות במעבר לענן, בגין פרויקט ניהול תהליכי שירותים מרכזיים, לרבות מימוש תהליך מכירות מלא, אינטגרציה ל-ERP ומדידה מדויקת של רמת השירות ללקוח.

תנובה
ענקית המזון זכתה בפרס בקטגוריה של תשתיות ותקשורת, על החלפת תשתיות התקשורת SDWAN, המאפשרות ניהול וניתוב תקשורת רחבה, תוך ניצול אופטימלי של רוחב הפס בתמהיל תעבורה משתנה ובמגוון טכנולוגיות.

AIG
חברת הביטוח קיבלה אות בקטגוריה של שליטה ובקרה, על פרויקט תכנון ויישום אסטרטגיית סייבר רב שנתית וכלל ארגונית, שהתאימה את עצמה למציאות של ריבוי סיכונים. בקטגוריית חדשנות בענן היא זכתה עקב פרויקט מעבר למערכת עננית מאובטחת, בפיתוח החברה. בקטגוריית תשתיות ותקשורת ניתן לה פרס על ביצוע פרויקט החלפת כספות פנים ארגוני.

קינדריל
בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה זכה פרויקט חדשני שהיא ביצעה למשרד התחבורה, בשיתוף נתיבי איילון, שכולל הקמת נתיבים מקבילים ככביש אגרה. זה כולל עידוד נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית, מתחמי חנייה גדולים ושאטלים חשמליים בחינם.

לומניס
בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, זכתה החברה בשל פרויקט שסייע לה להקים 14 ישויות משפטיות לצורך הקמת חברות חדשות, עם ממשקים מתאימים לכל היישומים.

ויברנט
בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, זכתה החברה בשל פרויקט ניהול הליכי רפואת גסטרו על מערכת של סיילספורס.

יס
חברת הלוויין זכתה בפרס בקטגוריית יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, על הקמת תשתית חדשה המשלבת את תכני החברה עם אלה של דיסני.

אדמה פתרונות לחקלאות
בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות, זכתה החברה בפרס על ניהול תהליכים בתחום המכירות ושירות הלקוחות במגוון הסניפים שלה ברחבי העולם.

בנק דיסקונט
הבנק זכה בשורה של פרויקטים: אוטומציה לתהליכי תגובה לאירועי אבטחת מידע; פיתוח מערך חיזוי, ניתוח וטיפול בתקלות; פיתוח ויישום פתרון הגנת סייבר ליישומי ביג דאטה ואנליטיקה; מיכון תהליכים באמצעות RPA; יישום מיקרו-שירותים בערוצים הישירים; ניהול וקביעת פגישות עם בנקאי; שיפור ממשק המטפל במערכת הפניות הארגונית; מערכת ממוחשבת לייעוץ דיגיטלי; מערכת שמייעלת את החזרי המס; קפיצת מדרגה בתהליך הגיוס; פענוח צ'קים בנקודת הקצה על בסיס בינה מלאכותית; ותמיכה טכנולוגית לקמפיין השירות של הבנק.

בנק יהב
הבנק זכה בשני פרסים: בגין פרויקט הטמעת מערכת WAF להגנה אפליקטיבית מפני מתקפות סייבר ועל החלפת מערכות רכש בתקופת הקורונה.

בנק הפועלים
הפרויקט שבגינו זכה הבנק בפרס הוא CECL – ישוב הפרשה להפסדי אשראי צפויים על פי תקן חדש של בנק ישראל, תוך שימוש במודלים אנליטיים סטטיסטיים מורכבים.

בניין בנק ישראל בירושלים.

בניין בנק ישראל בירושלים. צילום: אסתר ענבר, מתוך ויקיפדיה

בנק ישראל
הבנק המרכזי זכה בכמה פרסים: בקטגוריה של תשתיות תקשורת – על בניית דאטה סנטר חדש ברמת זמינות ושרידות מקסימלית וארגון מחדש של מערך קווי התקשורת בבנק; בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה – על פרויקט שדרוג המאגר הלאומי לנתוני אשראי ועל פרויקט שער לחשבונות בנק ומידע; ובקטגוריית ניהול דאטה – על פרויקט מאגר סדרות, המאפשר לקבל את כל הנתונים למורשים בלחיצת כפתור אחת. עוד זכה הבנק על פרויקט השקל הדיגיטלי, ועל פרויקט אוטומציה כמנוף לניהול בקרה והתייעלות מבוסס RPA.

בנק לאומי
בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, זכה בנק לאומי בגין פרויקט מודרניזציה והתאמת מערכות יישומים למערכות המיינפריים הישנות, ומעבר לעבודה מלאה ב-Windows, עם מסכים ייעודיים.

דלק
בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, זכתה החברה בשל פרויקט העברת קבצים לענן מאובטח; בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית – על פרויקט למחשוב מסע לקוח, פרויקט גרסה 5.0 של אפליקציית דלק ופיתוח ממשק ניהולי תפעולי; בקטגוריית מעבר לענן – בשל הטמעת מערכת סאפ ליישום תהליכי מכירות ושירות, ועל מעבר שירותי אינטגרציה לענן; בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה – בשל תכנון מרחב החנות על בסיס פתרון ניהול קטגוריות מוצרים. עוד פרסים ניתנו לחברה בגין מחשוב תהליך מכר יומי, מערך גיבוי מאובטח ופרויקט הגנת סייבר במערכת המייל.

דן
החברה זכתה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, עקב פרויקט תשלום בתחבורה הציבורית באמצעות כרטיסי אשראי ואמצעי כרטוס תומכי EMV.

בניין האוניברסיטה הפתוחה ברעננה.

בניין האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. צילום: סוצאנג, מתוך ויקיפדיה

האוניברסיטה הפתוחה
המוסד האקדמי זכה בקטגוריית ניהול דאטה, על הטמעת הממד המרחבי (GIS) בתהליכי קבלת ההחלטות.

הבורסה לניירות ערך
בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, זכתה הבורסה על פרויקט לפיתוח מערכת רישום הנפקות דיגיטליות, המספקת שקיפות ומסייעת לקיצור תהליכים מורכבים.

החברה לפיתוח קיסריה
בקטגוריה של יצירת בידול תחרותי, קיבלה החברה פרס על פרויקט RTBP – פיתוח מערכת להקמה ולניתוח של תוכניות עסקיות.

הג'וינט
הארגון זכה בקטגוריית פרויקטים מיוחדים במגזר השלישי, עקב פיתוח והקמת מערכת לניהול יזמויות חברתיות.

הכשרה חברה לביטוח
בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, זכתה החברה על פרויקט מיפתוח אוטומטי, המאפשר זיהוי חכם של מסמכים בלא מגע יד אדם.

בניין ההסתדרות בתל אביב.

בניין ההסתדרות בתל אביב. צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך ויקיפדיה

ההסתדרות
הארגון זכה בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, על הקמת פורטל עובדים חדש, שמשקף את כל הפעילות של הארגון ומרכז במקום אחד את כלל המידע והשירותים שהעובד צריך. עוד היא זכתה בקטגוריה זו על הקמה וניהול של מערכת הבחירות להסתדרות, שהתבססה על פלטפורמה דיגיטלית ומסכים – במקום קלפיות, ועברה בהצלחה.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, זכתה הרשות על הפרויקט אל תתקשר אליי, שנועד לסייע לצרכנים לצמצם את ההודעות והמסרונים שהם מקבלים מחברות מסחריות שאין להם עניין להיות בקשר איתן. עוד היא קיבלה אות בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, בשל הקמת מערכת CRM.

וואן זירו
הבנק הדיגיטלי זכה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית, עקב הקמת מערכת ספר ראשי ודיווחים לבנק ישראל ולציבור, יישום מערכת ERP בענן והטמעת מערכת BI של אורקל בענן.

יד ושם
המוסד קיבל אות בקטגוריית בינה מלאכותית-לימוד מכונה, עקב פיתוח מערכת לחילוץ ואיתור שמות מתוך עדויות קיימות. בסופו של התהליך יתווספו למאגר של יד ושם אלפי שמות חדשים של קורבנות וניצולים, ומידע נוסף לגביהם.

כאל
חברת האשראי זכתה בפרס בקטגוריה של חדשנות במעבר לענן, עקב פיתוח מערכת CRM כפלטפורמה לשיווק ומכירות, תוך הגנה על פרטיות הלקוחות. היא קיבלה פרס נוסף, בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה, על שדרוג תשתיות מערכת הליבה בחברה.

הרשות הארצית לכבאות והצלה
הרשות הארצית לכבאות והצלה זכתה בפרס בקטגוריית ניהול דאטה, בשל פרויקט AskOnce – הקמת תשתית מרכזית לניהול מידע, לשימוש בכלל מערכות הארגון.

נסמשרד הפניםמשרד המשפטיםאינטלבנק ישראללומניסמשרד התקשורתאנשים ומחשביםתדיראן טלקוםיספריוריטימשרד האוצרההסתדרותשירותי בריאות כלליתסמל"תמשרד הבריאותנטפיםיד ושםפזגזהכנסתאלקטרה מוצרי צריכהרפא"לאוניברסיטת בר-אילןAIGבנק לאומיבנק דיסקונטבנק הפועליםאלביטממר"םIntelעיריית ירושליםyesעיריית חיפההבורסה לניירות ערךמנורה מבטחיםקרן היסודכ.א.לדלקכלל ביטוחקופת חולים מאוחדתתנובהנציבות שירות המדינהאמפא קפיטלאימפרבהמקורותאורמתשיכון ובינויעיריית הרצליהדןבנק יהבלאומית שירותי בריאותצ'מפיון מוטורסעיריית נתניהעיריית ראשון לציוןהקרן הקיימת לישראלרשות שדות התעופהמכבי תנועה עולמיתIT AWARDSהאוניברסיטה הפתוחהמוזיאון ישראלמגדל חברה לביטוחמימון ישירסלברייטשב"אעיריית רחובותמצטייני המחשובUPS ישראלאדמה פתרונות לחקלאותקמהדעפלייטיקהאסותא מרכזים רפואייםהמרכז הרפואי שיבאהחברה לפיתוח קיסריההרשות הארצית לכבאות והצלהקבוצת לפידותמשרד החקלאות ופיתוח הכפרעיריית רמלהבית ההשקעות פסגותעמותת פעמוניםהג'וינטRiveryפיקסלוטקינדרילמערך הדיגיטל הלאומימשרד הרווחה והביטחון החברתיסמארטקוואן זירוויסרנטתבל מטרושקל סוכנויות לביטוחשוק העיר ט.ע.מ.סרשות האוכלוסים וההגירהקבוצת תדרפיוניר ניהול הןנטלינגה: ניהול מערכות חמלמקס סטוקמעיין חייםממן מסופי מטעןמידות שירותים מוניציפאלייםמוריה חברה לפיתוח ירושליםהמועצה האזורית תמרהמועצה האזורית גליל עליוןןכרם תעשיות מזוןRodradarגמא ניהול וסליקה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים