"הממשלה צריכה לשמוע את האמת הכואבת של חברות ההיי-טק"

"אני מקווה שיש בה אנשים הגונים, שאכפת להם מההיי-טק ומהכלכלה, ושיעצרו את התוכנית המשפטית המזיקה", אמר ח"כ רון כץ (יש עתיד), יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת

ח"כ רון כץ, יו"ר ועדת המשנה להיי-טק של הכנסת.

"הממשלה צריכה לתת את דעתה על ההשלכות של התוכנית המשפטית שלה על ההיי-טק, לשמוע את האמת הכואבת של החברות ושל מי שלוקח חלק בענף המופלא הזה", כך אמר ח"כ רון כץ (יש עתיד), יו"ר שדולת ההיי-טק בכנסת, לאנשים ומחשבים.

אתמול (ב') הייתה אמורה להתקיים הישיבה הראשונה של השדולה בכנסת הנוכחית, בנוכחות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ח"כים מהקואליציה (והאופוזיציה) ונציגים מהענף. אלא שהישיבה נדחתה בגלל ההפגנה הגדולה שהתקיימה אתמול מול הכנסת, שגרמה לחסימת הדרכים המובילות למשכן ולקשיים בהגעה אליו. ח"כ כץ אמר כי הישיבה תתקיים במועד חלופי. עם זאת, המועד עדיין לא נקבע. "נקיים את הישיבה שוב, נציגי הקואליציה ישמעו את האמת של ההיי-טק ואני מאוד מקווה שיש בה אנשים הגונים, שאכפת להם מההיי-טק ומכלכלת ישראל ושיעצרו את התוכנית המשפטית המזיקה", הוסיף.

"אנחנו כבר רואים את ההשפעה של התוכנית המשפטית על ההיי-טק", ציין ח"כ כץ. "אנחנו רואים שברגע שמערכת המשפט לא יציבה וחזקה מספיק, השקעות זרות פחות מגיעות לישראל. הגלגל הזה, של השקעות זרות שלא מושקעות ולא יושקעו בחברות הישראליות ובסטארט-אפים שלנו, כבר נראה לעין. אנחנו רואים פיטורי עובדים, אנחנו רואים את המצב, וזה לא מבשר טובות".

מה אתה שומע מהחברות?
"אני בקשר רציף אתן, במטרה משותפת לבטל את התוכנית. כולם חוששים לעתיד הענף בישראל. כולם חוששים לעתיד כלכלת ישראל ולצערי, הרבה מאוד חברות כבר מוציאות כסף ממדינת ישראל. נעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעצור את הטירוף הזה, שנועד כדי לשחרר אדם אחד מהכלא. קוראים לו בנימין נתניהו, ובגלל האדם הזה כל מדינת ישראל נענשת".

ח"כ כץ הגיע להפגנה אתמול, לצד ראשי יש עתיד, המחנה הממלכתי ומפלגת העבודה, ח"כים נוספים מהאופוזיציה, כמו גם שורה של ח"כים ואנשי ציבור וצבא לשעבר. אלפי אנשי היי-טק נטלו חלק בהפגנה, כחלק מ-150 אלף המשתתפים בה. בנוסף, גם היום, כבכל יום ג' בשבועות האחרונים, הפגינו עשרות מנהלים ועובדים בהיי-טק במתחם שרונה בתל אביב נגד התוכנית המשפטית והשפעתה על הענף.

תגובות

(17)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    כדאי שתשנו את שמכם ל "שמאלנים ומחשבים", יותר מתאים

  2. חואלי

    אין לעשות כל פגישה ים האנרכיסטים מחברות ההיטק שיאכלו את עצמם

    1. דודי

      שקר! אין קורלציה בין הרפורמה לחברות הייטק והמנוע הכלכלי שלהם. אתה זורע פניקה לא אמיתית. היטקיסט

    2. ליאור

      150 אלף איש. יש לך הוכחה חותכת לטענה מופרכת זו?

  3. לצערי

    למה שמציעים בהסדרה המשפטית אין שום השפעה על שוק ההיטק. אבל להסתה האלימה נגד הממשלה להצגת מצג שוא על הפיכה משטרית ודיקטטורה, כן יש השפעה. וגם על הדוגמא שנותנות חברות הייטק במשחכת כספים בגלל אובדן המשטר.. למעשה חבורה של בעלי אינטרסים מנסים לגרור ישראל למפולת בכדי לבצע הפיכה שלטונית, בניגוד לבחירות, ולתפוס שלטון בחזרה... מצב של פגיעה במדינה בכדי לגרום אנארכיה ומתוכה לפרק תוצאת הבחירות ולהחזיר הקאסטה השלטת לשליטתה האבסולוטית. מצב שלטוני כזה מערער את היציבות המשטרית. 5 בחירות נגררנו, קיבלנו ממשלה מאד בעייתית לשנה, שבעיקר מינתה והשתלטה ולקחה כוח נפוטיזים ומינויים של 60 שופטים כאשר שנים לא מינו .... בקיצור לא לאזרח הפשוט כמוני נלחמים כאן...

    1. יעקב

      אתה צודק. הרס הדמוקרטיה לא מתקיים אלא להיפך הרפורמות יגרמו לחזוק הדמוקרטיה ו ה ציונות לנוכח האויבים שלנו שחלקם הניכר עדיין חושבים להשמיד אותנו. אבל חשובה הידברות ולותר במספר נקודות ולהראות כי אנו לא תומכים במפירי חוק כפי שבקש הנשיא שלנו ולשכנע את רוב המתנגדים ובמיותד המתונים שבהם לשתף פעולה לטובת המדינה כי חשוב שאנו נשאר מאוחדים בברכה יעקב

    2. אלון רוזנצוייג

      אם אתה חושב, שלמהפכה המשטרית, לדוגמא, ביטול עילת הסבירות... בו בית המשפט מכריע שגנב מורשע שגנב בעודו בכנסת, חזר לכנסת ושוב גנב, אינו יכול להתמנות כשר... כי חבורה של עברינים ומסובכים בפלילים החליטה אחרת... אם אתה חושב שלזה אין השפעה על דירוג האשראי, בריחת הון, השקעות זרות... אז אתה פשוט לא מבין את קצה קצהו... וזו הבעיה שלנו... אולי אם אתה ודומיך היו מבינים את המשמעות ההרסנית, היית חושב פעמים... לפחות לפני שהיית כותב "אין השפעה"

    3. רק השבוע אינטל דחתה השקעות בישראל עקב המהלכים.

      אתה יכול להמשיך לבנות מגדלים של תיאוריות, אבל העובדות בשטח כבר מראות משהו אחר.

    4. ולצערי

      הליכוד בשלטון מ 77. אז על מה אתה מדבר?

  4. ריאן

    ראיתי אותו אתמול בוועדה. אם הקשקשן הצעקן הזה מייצג את תעשיית ההיי-טק, המצב באמת חמור. אדם מיותר וח"כ עוד יותר מיותר.

    1. ראובן

      האמת שהתעשיה לפני קריסה מהמון סיבות שהמרכזית בהן היא הרמה הנמוכה של המהנדסים הצעירים. נכון שלמערכת החינוך הממלכתי דתי יש בכך חלק- השטחיות עצלות וחפיפניקיות משולבות בשחצנות וסחטנות בולטות אצל הבוגרים יוצאי המגזר

    2. ישראל

      קישקוש בלבוש. אינטל עצרה תכנון לבניית בניין נוסף בגלל שהיא נמצאת בקשיים כלכליים, מפטרת עובדים ומחשבת מסלול מחדש בכל הנוגע להשקעות. אתה סוכן כאוס כמו כל ראשי המחאה הזאת.

  5. עמ

    הוא מ"יש עתיד" - מן הסתם, בפוזיציה שלו, הרפורמה היא מזיקה. אם היה מה"ליכוד" או מפלגות הימין, היה מדבר אחרת. כלומר זה עניין של פוזיציה ופוליטיקה. זה הכל. אז הימין טוען שהרפורמה חשובה ומחזירה אותנו ליום לפני "המהפכה המשפטית" של אהרון ברק (כפי שהוא עצמו מכנה זאת) - ואילו השמאל טוען שזה הפיכה משפטית, קץ הדמוקרטיה וקץ מדינת ישראל. אני מבין זאת כך - היה מהפכה משפטית אי שם בשנות ה-90 (אפשר לקרוא בויקיפדיה "המהפכה החוקתית") ובא שלטון הימין עם 64 מנדטים ומבקש לבצע רפורמה שתחזיר את בגץ לגודלו כפי שהיה לפני שנת 92. אני חושב.....שלפני 92.... גם אז ישראל הייתה דמוקרטית וכ"ו. לכן תרשו לי - לא להצטרף לטרללת הזו שמנסים לייצר... זה לא יילך.

  6. דרור

    אין כזה דבר שדולת ההייטק או מחאת ההייטק, יש שמאלנים היפסטרים קיצוניים וצעקניים שחושבים שאם יש להם מחשב בעבודה הם יכולים לנכס לעצמם את תעשיית ההייטק הישראלי. במקרה הטוב מדובר באנשי שירות לקוחות שכיבסו לעצמם שם של קאסטומר סאקסס או פרודקט מנגרס שמגיעים מבחוץ ולא במסלול של תואר במדעי המחשב עבודה בתכנות והתקדמות לניהול פרויקטים, במקרה הסביר פשוט מדובר בהיפסטרים מהבית קפה ליד שחושבים שבגלל השליחים של וולט הם חלק מתעשיית ההייטק

  7. אני

    שטויות , העולם כולו נמצא במיתון. בכל מקום בעולם מפטרים עובדים. מנסים להפיל את זה על הממשלה בארץ. אבל האמת שזה אשמת השמאל מאז הפילו את טרמפ והכניסו את ביידן.

    1. אחד שמבין

      מעניין שאין לו מה לומר על זה שממשלת השמאל הכניסה את המשק למיתון,העלאה של יוקר המחיה,אינפלציה וריביות גבוהות יותר,כל זה משפיע על המשק ישירות מאשר רפורמה משפטית כל שהיא.

אירועים קרובים