עובדי מטא טוענים שהם מתוסכלים ושבחברה נעשית "אפס עבודה"

"שנת ההתייעלות" שעליה הכריז המנכ"ל צוקרברג כוללת קיצוצים בכ"א, בקשות מבכירים לשנות סטטוס ועיכובי תקציבים ● על רקע המצב עובדים בחברת האם של פייסבוק אמרו לטיימס כי הצוותים במורל נמוך והעבודה תקועה

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

בתחילת השבוע (א') נודע כי מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא – החברה האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ וחברות בת אחרות – עתיד להוציא לפועל סבב פיטורים נוסף, וזאת אחרי שהצהיר ש-2023 תהיה "שנת ההתייעלות" של החברה שייסד. הסבב המתוכנן, שיצא לפועל לפחות בחלקו כבר החודש, מצטרף לעובדה שרק בנובמבר בשנה שעברה פוטרו כבר, מאותה סיבה עצמה, כ-13% מכלל 87 אלף עובדי מטא אז – שהם 11,000 מועסקים. מעבר לקיצוצים בכ"א, ההתייעלות על פי צוקרברג כוללת גם בקשות מבכירים לשנות סטטוס העסקה מול החברה ועיכובי תקציבים.

העובדים יושבים בחיבוק ידיים? קמפוס מטא במנלו פארק.

העובדים יושבים בחיבוק ידיים? קמפוס מטא במנלו פארק. צילום: ויקימדיה

על רקע מהלכים אלו, שניים מעובדי ענקית המדיה החברתית שוחחו באנונימיות עם הפייננשל טיימס וטענו כי נכון לכעת בחברה מתבצעת "אפס עבודה", מאחר שהמנהלים לא מצליחים להתמודד עם הרה-ארגון שמתחולל בה. "החלטה שלקח ימים לאשר, מצריכה כעת חודשים", אמרו הדוברים, שציינו כי התופעה נראית גם בכמה מתחומי המפתח של העסק, ביניהם המטאברס (Metaverse) ותחום הפרסום.

העבודה המתכונת הרגילה – השתבשה

העובדים העידו בפני הטיימס על תסכול הולך וגובר בצוותים, בגלל אי הוודאות שפקדה את מטה החברה במנלו פארק שבקליפורניה בשבועות האחרונים לנוכח כך כשההנהלה הבכירה מעכבת את אישור התקציבים הדרושים ומשבשת את העבודה במתכונת שהתרגלו לה.

התוכניות של צוקרברג לפיהן מטא עתידה להפוך לחברה "רזה" יותר, עם כוח אדם מצומצם, זכו בשבוע שעבר למחמאות מטעם משקיעי החברה, אלא שהעובדים מגיבים לכל אלו בתסכול, בלבול וכעס, כך דיווח הטיימס עקב דברי המרואיינים שלו.

בשיחת הרווחים של החברה צוקרברג הוסיף והסביר כי הסביבה המאקרו-כלכלית הקשה פגעה גם בענקיות טכנולוגיה אחרות, שפיטרו רבבות מעובדיהן באחרונה, ביניהן: אמזון, טוויטר, גוגל, מיקרוסופט ואחרות.

התוכניות לקידומו גררו הפסדים של עשרות מיליארדים. המטאברס.

התוכניות לקידומו גררו הפסדים של עשרות מיליארדים. המטאברס. צילום: BigStock

"בשלב הבא, אנחנו עובדים על שיטוח המבנה הארגוני שלנו והסרת כמה שכבות של ניהול ביניים, כדי לקבל החלטות מהר יותר", הסביר צוקרברג את כוונתיו הניהוליות בשיחת הרווחים האחרונה. מדובר תהליך המכונה "השטחה" הכולל הסרת שכבות בתוך היררכיה ארגונית, כדי להאיץ את קבלת ההחלטות ולשפר את היעילות. המנכ"ל הוסיף והצהיר כי מטא תהיה "פרואקטיבית יותר" בביטולם של פרויקטים שמפגינים ביצועים נמוכים, אם כי לא נראה שהתכוון למטאברס. 

הסיבות למהלכים עליהם מדבר ושאותם מבצע צוקרברג נעוצות בעובדה שמניות מטא ירדו ביותר מ-70% בשנה האחרונה. שוי החברה צנח ביותר מ-60% ב-2022, והחברה הפסידה מיליארדים, בעיקר עקב השקעתה בתוכניותיה לעתיד המטאברס. דו"ח חדש חשף כי ההפסדים שנגרמו בתחום המטאברס של החברה שולשו בין 2019 ל-2022, וייצרו לחברה הפסד שיא של 35 מיליארד דולר בארבע שנים. כמו כן החברה סבלה מצמצום משמעותי במספר משתמשיה, בעיקר בגלל תחרות מול פלטפורמות כמו טיק-טוק ש"גנבו" ממנה ומשירותיה את בני הדור הצעיר.

אז האם באמת מטא מתייעלת? "בכנות, זה עדיין בלאגן", אמר אחד מהעובדים לטיימס. "שנת ההתייעלות מתחילה בכך שקבוצת אנשים מקבלים תשלום כדי לא לעשות כלום", הוא סיכם את תחושתיו ותחושות חבריו לחברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. 0 עבודה נעשית כבר שנים

    על ידי הרבה מאוד עובדים שמקבלים כסף על כלום, ולא רק בפייסבוק. העובדים לא מתלוננים על זה שהם קיבלו במשך שנים ארוכות כסף על כלום

אירועים קרובים