"ההיערכות לענן עוברת בבניית מתווה עבודה היברידי"

כך אמר דניאל דואנינס, מנהל פיתוח עסקי ב-נס קלאוד, שדיבר ב-eGov2023 - כנס המחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי, שנערך באחרונה בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "עולם הענן כיום הוא כבר בגדר כורח, החלטה - ולא אופציה"

דניאל דואנינס, מנהל פיתוח עסקי בנס קלאוד.

"ארגונים נדרשים להכין את הקרקע כדי לעבור לענן. כדי לצרוך פתרונות ושירותי ענן המותאמים לצורכיהם. אלא שההיערכות צריכה להיות תוך מימוש של תפישת הסביבה מרובת עננים (Multi-Cloud) – כי הם לא יעבירו את כלל עומסי המחשוב שלהם לענן", כך אמר דניאל דואנינס, מנהל פיתוח עסקי בנס קלאוד (Ness Cloud).

דואנינס דיבר ב-eGov2023, כנס המחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשי IT ממגזר זה. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ופתח פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

לדברי דואנינס, "ארגונים נדרשים ואף יכולים לממש בצורה מוחלטת את הפוטנציאל אשר גלום בתשתיות הענן. עולם הענן כיום הוא כבר בגדר כורח, החלטה – ולא אופציה. העובדה שענקיות הענן הבינלאומיות מגיעות לישראל, מהווה עוד גורם מאיץ לאימוץ טכנולוגיות ענן בארגונים בארץ".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

דואנינס הוסיף כי "המפתח להצלחה של פרויקטים בענן הוא על ידי הקמת מרכז מצוינות לתחום. זאת, על מנת לסייע לארגונים לבצע זאת באופן גמיש, יעיל והמהיר ביותר, כך שניתן יהיה לממש תהליכי דיגיטל בצורה הנכונה ביותר".

ענן ממשלתי. פרויקט נימבוס. אילוסטרציה.

ענן ממשלתי. פרויקט נימבוס. אילוסטרציה. צילום: BigStock

המעבר לנימבוס – "תהליך ארוך – אך ממוקד" 

"יש לנו", אמר, "עשרות מומחי ענן מכל עולמות התוכן, לצד מוצרים, שירותים ופתרונות מבוססי ענן. הקבוצה שלנו ייעודית לעולם הענן ומאגדת בתוכה את כל התמחויות הענן, וכך מציעה ללקוחות הארגוניים פתרונות ושירותי ענן המותאמים לצרכיהם ומטמיעה אותם אצלם. אנו מממשים את תפישת הסביבה מרובת העננים, תוך שאנו משמשים כיועצים אמינים ללקוחות ומעניקים להם את הפתרון הנכון ביותר לצורכיהם".

"יש לנו הסכם שותפות עם AWS לעבודה בענן של ארגונים מהמגזר הממשלתי-ציבורי", הוסיף דואנינס, "ובמסגרת מכרז מחשוב הענן הממשלתי, נימבוס, אנו מציעים מגוון שירותים ברובד 3 במכרז, לאספקת שירותי מודרניזציה. כך, אנו מסייעים לארגונים לבנות ולממש מתודולוגיה להקמת סביבות ענן ואזור נחיתה. עוד בנינו מודל עסקי לשירותי DevOps ו-DevSecOps, אותו אנו מציעים כ-שירות או כייעוץ. לצד אלו, אנו מציעים שירותי מיכון לעבודה בסביבות ענן, לטובת עבודה אוטונומית ככל הניתן. היצע נוסף שלנו הוא בהיבט הכלכלי, עם שירות לניטור, בקרה ומיטוב של הוצאות הענן. על כל אלה אנו מציעים תמיכה סביב השעון, כך שאם חלה תקלה, היא תקבל מענה מקומי ומידי".

"יש לנו הרבה מאד לקוחות בענן, בסדרי גודל שונים ובכל מגזרי העשייה, לרבות מהממשלה ומהמגזר הציבורי", סיכם דואנינס. "אנו מסייעים לארגונים לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות ענן – הן בשלב פרויקט המעבר או ההקמה, תוך תמיכה מלאה במערכות המוכנות למעבר, והן בהכנת הסביבות הדורשות התאמה לסביבת ענן. המעבר לעבודה בענן המחשוב הממשלתי, נימבוס, היא תהליך ארוך – אך ממוקד. לקוחות מהמגזר הממשלתי מבינים את כברת הדרך שנדרשת מהם לעבור, כל ארגון ממשלתי מצוי בנקודת זמן שונה – ואנו יודעים לבוא אליהם ולומר מה עליהם לעשות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים