עסקת ה-VR הלוהטת של מטא זכתה לאישור בית המשפט

תביעת ה-FTC נגד כוונת הענקית ממנלו פארק לרכוש את סטארט-אפ המציאות הווירטואלית Within Unlimited - שפיתח את אפליקציית הכושר Supernatural, הפועלת באמצעות Oculus Quest - נדחתה, כך דווח במדיה העולמית

הוסרה התנגדות ה-FTC לרכישת Within על ידי מטא.

כלי התקשורת העולמיים דיווחו אתמול (ד') על הפסד של נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, במשפט שניהלה מול מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, ווטסאפ ואוקולוס, בין השאר.

ה-FTC ניסתה למנוע מ-מטא לרכוש את חברת הסטארט-אפ Within Unlimited אך תביעתה ספגה דחייה מטעם בית המשפט הפדרלי בארה"ב. פירוש המהלך הוא שהיום שבו מטא תקבל אישור סופי לרכוש את Within – לא רחוק.

נזכיר כי Within היא המפתחת של אפליקציית האימון והכושר Supernatural, בה משתמשים בקסדות המציאות הווירטואלית של אוקולוס (Oculus), הנמצאת בבעלות מטא. היישום פועל בצוותא עם הקסדת Oculus Quest. מטא תכננה לרכוש את החברה ב-400 מיליון דולר, אך העסקה משכה אשתקד את תשומת הלב של ה-FTC, שמאמינה, כאמור, כי הרכישות השונות של מטא עלולות לחסל את התחרות ולגרום לה לשלוט ללא עוררין בתחום ה-VR.

מטא רוצה שליטה מונופולית במטאברס העולמי

ואכן, הרשות סבורה כי מטא מחפשת שליטה מונופולית בתחום המטאברס (Metaverse) העולמי, בצדק. מטא מעוניינת בשליטה נרחבת בגזרה זו לא במקרה, אלא בשל תוכניתה להפוך בקרוב לחברה שמקור עניינה הראשי הוא המטאברס – עולם וירטואלי עשיר בדימיון ובאפשרויות, שעתיד למשוך את כולנו אליו. במטאברס יש שימושים מאסיביים ב-VR, אם כי הוא יוצע בסופו של יום בכלל הפלטפורמות ולאו דווקא במתכונתו מבוססת המציאות המדומה.

מטא הודיעה באוקטובר 2021 כי הגיעה להסכמה לרכישת Within, אלא שביולי 2022 הוציאה לינה קאן, יו"רית נציבות הסחר – הנחשבת כמבקרת קשוחה של ענקיות הטק – צו מניעה למימוש העסקה. הצו הוצא בטענה שהרגולטורים נאלצים לעצור הפרות של חוקי הגנת הצרכן בנושאי טכנולוגיה חדשנית, במיוחד בתחומי המציאות המדומה והרבודה. בצו המניעה נטען כי מטא עצמה, בשל משאביה הנרחבים, מסוגלת לתחרות משמעותית בתחום, מול החברות האחרות העוסקות בו, וכן שכבר יש לה בעלות על Beat Saber, אשר גם היא למעשה אפליקציית כושר מבוססת VR מובילה.

כעת חלה, כאמור, התפתחות חדשה בתיק, שהדיונים בו אינם פתוחים לציבור הרחב. כלי התקשורת העולמיים ציטטו אנשים שמכירים את הנושא, שאמרו כי בית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז הצפוני של קליפורניה דחה את בקשת ה-FTC לחסום את הרכישה המוצעת. אותם מקורות אמרו גם שכדי לאפשר ל-FTC זמן להחליט האם לערער על פסק הדין הנוכחי – אם לאו, בית המשפט הוציא צו מניעה זמני האוסר על מטא להשלים את העסקה בשבוע הקרוב.

ה-FTC ומטא לא הגיבו לחדשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים