קשה, קשה: האקרים מקבלים בדארקנט שכר גבוה, בונוסים וחופשות

הדרישות ברשת האפלה להעסקה של האקרים הולכות וגדלות, ואתן גם השכר וההטבות - כך לפי מחקר של קספרסקי ● החוקרים: "הפיטורים וקיצוצי השכר גורמים לעובדי סייבר בשוק הלגיטימי לחפש עבודה בדארקנט"

הרשת אפלה - וגם הכסף.

העולם ניצב בפני מיתון כלכלי, ואילו פשעי הסייבר הפכו לעסק מלבלב. כבכל שוק משגשג אחר, גם בשוק זה צפה לה בעיה של מחסור בכוח אדם מקצועי, כי קבוצות הפשע בסייבר נזקקות למפעילי כופרות ולמבצעי פעולות הונאה מקוונות אחרות. אלה מחפשות לא רק האקרים פליליים, אלא גם מפתחים, מנהלי מערכות ורשתות (אדמין), ומעצבים.

בדומה לשוק אבטחת המידע והגנת הסייבר, שחווה מחסור של מיליוני מקצוענים ולכן מציע לטאלנטים משכורות נאות, כך גם פושעי הסייבר מציעים לעמיתים שלהם שכר גבוה והטבות, כדי למשוך אליהם את הטובים ביותר בתחום. חלק ממודעות הדרושים שפורסמו בדארקנט בזמן האחרון כללו הצעות לתשלום של משכורת שנתית של עד 1.2 מיליון דולר להאקרים מיומנים.

מיהם בעלי המקצוע שהפושעים הכי מחפשים וכמה הם משלמים?

לפי ניתוח חדש של קספרסקי, המפתחים הם בעלי המקצוע המבוקשים ביותר בכלל סביבת פשעי הסייבר. חוקרי ענקית אבטחת המידע סקרו כ-200 אלף מודעות דרושים שפורסמו ב-155 פורומים בדארקנט בין ינואר 2020 ליוני 2022. מספר הצעות העבודה הגיע לשיא במרץ 2020, ככל הנראה בשל התפרצות מגפת הקורונה, הסגרים שהיא הביאה אתה והגידול באבטחה הגלובלית. היקף מודעות הדרושים למשרות של האקרים עמד על יותר מ-10,000 בכל רבעון בתקופה האמורה. תפקידים מבוקשים אחרים כללו מומחי תקיפה, מפתחים ומהנדסים המתמחים בהנדסה לאחור, בודקים, אנליסטים, מנהלים ומעצבים. "אפילו צוותי הפריצה המתוחכמים ביותר עדיין זקוקים לשדרוג היכולות שלהם", ציינו החוקרים.

יש לציין שלא כל מודעות הדרושים יועדו לתפקידים הכרוכים בביצוע עבודה לא חוקית, אולם ניכר היה שגם ארגונים לגיטימיים, כגון "בנק רוסי ידוע", מחפשים מועמדים לעבודה גם ברשת האפלה. כך, מודעות דרושים לבודקים היו נפוצות, מסרו החוקרים, והן כללו דרישות לכמה כישורים, כמו הצפנת קבצים, יכולת התחמקות ממערכות אנטי וירוס ויכולות כלליות של עבודה בסביבת אונליין.

באחת המודעות שהחוקרים הציגו נכתב שעל מנת להתקבל לתפקיד במשרה מלאה, על המועמד לעבור מבחנים בכמה שלבים, ורק לאחר שהוא הצליח להגיע לשלב הרביעי, הוא התקבל לעבודה בשכר שבועי של בין 800 ל-1,500 דולר.

שכר חציוני של עד 4,000 דולר

מודעות אחרות כללו תמריצים הידועים גם בשוק חיפוש העבודה הלגיטימי: "עם כל משימה מוצלחת את.ה מקבל.ת העלאה ובונוס מיידי", קבלת בונוסים על "חבר מביא חבר" וחופשות בתשלום. בחלק מהמודעות על הנבחנים היה להנפיק אישורים רפואיים שהם לא צורכים סמים. משכורות גבוהות הובטחו למועמדים המתאימים: 100 אלף דולר היה הסכום שננקב באחת המודעות ו-20 אלף דולר לחודש במודעה אחרת. השכר החציוני, בהתאם לתפקיד, נע בין 1,300 ל-4,000 דולר.

החוקרים ציינו שבלא מעט מקרים, מחפשי העבודה מסוג זה עלולים שלא להבין עד הסוף את המשמעות עם מי הם עלולים להסתבך. "ייתכן שלאנשים יש כמה סיבות ללכת לדארקנט כדי לחפש עבודה", כתבו. "רבים נמשכים להבטחות של כסף קל ורווח כספי גדול. ברוב הפעמים זו רק אשליה. המשכורות לעיתים רחוקות גבוהות משמעותית מאלה שניתן להרוויח באופן חוקי. עם זאת, חלק ניכר מאלה שעבדו בכלכלה הלגיטימית עזבו את עבודתם כדי למצוא עבודה דומה בשוק שבדארקנט. השינויים בשוק, הפיטורים וקיצוצי השכר גורמים להם, לעיתים קרובות, לחפש עבודה באתרים של פשעי סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים