ארה"ב, יפן והולנד מגבילות את הנגישות של סין לציוד לייצור שבבים

לפי דיווחים, נציגים רשמיים מיפן והולנד חתמו על הסכם שמטרתו למנוע מכירות של מכונות לייצור מעבדים בטכנולוגיות מתקדמות, כדי למנוע מחברות שמייצרות מערכות ליתוגרפיה למכור אותן לטובת ייצור מעבדים סיניים

מה יעשו הסינים בלי מכונות לייצור שבבים מודרניים?

המאמצים של הממשל האמריקני להגביל את הנגישות של שוק ייצור השבבים הסיני למכונות ייצור מודרניות נושאים פרי. לפי דיווחים, נציגים רשמיים מיפן והולנד חתמו על הסכם שמטרתו למנוע מכירות של מכונות לייצור מעבדים בטכנולוגיות מתקדמות.

בקרת הייצוא אמורה, לפי הסכמה של המדינות, שכנראה לא אמורות לפרסם הודעה רשמית בנושא, למנוע מחברות שמייצרות מערכות ליתוגרפיה, כמו ASML ו-ניקון בעיקר, למכור אותן לטובת ייצור מעבדים סיניים. למרות ההסכמה בפועל, עדיין יש צורך בקביעת כל ההגדרות והפרטים החוקיים בין הצדדים.

ASML היא החברה העיקרית שבממשל ביידן רוצים למנוע את מכירותיה בשוק הסיני. נכון לשנת 2022, זו החברה היחידה שיכולה לספק ציוד EUV המיועד לשימוש בייצור של מעבדים מתקדמים בטכנולוגיות של 5 ו-3 ננו-מטר, שמיועדים לטלפונים ולמחשבים המובילים בשוק. לפי הממשל האמריקני, הניתוק של סין מ-AMSL יגרום לבעיה רצינית בייצור המעבדים הסיני – לפחות בהיבט של הטכנולוגיות המובילות.

SMIC, החברה הסינית המובילה לייצור מעבדים, עם תמיכה ממשלתית חזקה, הגיעה בשנת 2022 לייצור של שבבים ב-14 ננו-מטר בכמות מסחרית, ולפי דיווחים אמורה השנה להגיע ליכולת ייצור ב-7 ננו-מטר, כך שהיא סוגרת במהירות את הפער – אך ללא מכונות EUV היכולת שלה לייצר מעבדי 5 ננו-מטר ומטה מוטלת בספק, לפחות בינתיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הצחקתם את הסינים , גנבו מזמן את התוכניות לכל המכונות של ASML

    מעניין איך ישפיע על ישראל , חברה כמו APPLIED תחוייב לחרם ?

אירועים קרובים