"ההון האנושי – המפתח להצלחה בתקשוב הממשלתי"

כך לדברי עפרה פרנקל, ה-CIO הממשלתי, שדיברה ב-eGov2023, כנס המחשוב למגזר הציבורי ממשלתי, שנערך היום (ה') בהשתתפות מאות אורחים ● פרנקל מונתה למנהלת מערכות המידע הראשי - תפקיד חדש במערך - בדצמבר האחרון

עפרה פרנקל, ה-CIO הממשלתי.

"עולם ה-IT חווה לא מעט אתגרים ושינויים, ביניהם שינויים בשוק התעסוקה, מחסור בכוח אדם ואתגרים כלכליים. ההון האנושי ב-IT הממשלתי מונה 5,500 אנשי מחשוב, מתוכם, 22% (1,200) הם עובדי מדינה. ההון האנושי הוא המפתח להצלחה בתקשוב הממשלתי, בלעדיו, לא נוכל להתקדם", כך אמרה עפרה פרנקל, ה-CIO הממשלתי.

פרנקל דיברה ב-eGov2023, כנס המחשוב למגזר הציבורי ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות אנשי IT ממגזר זה והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

פרנקל מונתה לתפקידה בדצמבר האחרון. במערך הדיגיטל הלאומי: זהו תפקיד חדש בהנהלת המערך, שכולל את הנחיית כלל יחידות הטכנולוגיה בממשלה והובלת מהלכים כלל-ממשלתיים בתחום. פרנקל היא הגורם המקצועי הבכיר ביותר בממשלה בעולמות מערכות המידע.

לדבריה, "המטרה היא להוביל את האסטרטגיה הטכנו-לאומית, להביא להבטחת מצוינות טכנולוגית בממשלה ולשמש כמעין 'קצין חיל ראשי' של ההון האנושי הטכנולוגי, כמו גם להביא לתכלול תכניות העבודה בתחום".

פרנקל סיכמה באומרה כי "הקמנו צוות בינמשרדי, עם נציבות שירות המדינה, הממונה על השכר, מנהל הרכש, ויחד אנו בונים מודל פעלה נכון ומתאים לאתגרים שלפנינו. אנו פועלים להגדלת היקף ההכשרות, יש לנו קהילות ידע פעילות, אנו מעדכנים ומשפרים את מכרזי המחשוב, מוסיפים מקצועות, מביאים לשיפור הגיוסים ומעודדים קליטת ג'וניורים. השותפות בין כלל הגורמים, בממשלה ומחוצה לה, היא שתביא להצלחת העשייה הממשלתית. נפעל לקידום המעמד של היחידות הטכנולוגיות ושל המנמ"רים בממשלה, נוביל תהליכי חדשנות למען הציבור ונקדם תהליכי קבלת החלטות מבוססות מידע בממשלה".

מימין: יוגב שמני, סמנכ''ל במערך הדיגיטל הלאומי, ומנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך; משמאל: ד''ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשל.

מימין: יוגב שמני, סמנכ"ל במערך הדיגיטל הלאומי, ומנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך; משמאל: ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשל. צילום: ניב קנטור

"הקורונה הביאה למימוש חזון מערך הדיגיטל הלאומי"

יוגב שמני, סמנכ"ל במערך הדיגיטל הלאומי, ומנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך, אמר כי "ערכנו 'מתיחת פנים' לאתר Gov.IL, שיפרנו את חוויית הדיגיטל של מיליוני האזרחים והאזרחיות אשר משתמשים בו. הרחבנו את תחולת מערך ההזדהות מהממשלה והפכנו אותו למערך ההזדהות הלאומי. אנו פועלים להידוק הקשר בין המחשוב הממשלתי וזה שברשויות המקומיות. מערך התשלומים הממשלתי ממשיך להגדיל את היקף פעילותו, בקצב שנתי של יותר מ-20%. הגדלנו את היצע השירותים באזור האישי". שמני סיכם באומרו כי "השנה ננפיק לציבור עוד ועוד שירותים. אנו משקיעים רבות בהון האנושי, כמו גם בבניית אסטרטגיית מעבר לענן, אליו נצרף עוד שירותים".

ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר לממשלה, פתח את האירוע ואמר כי "הכנס נערך זה יותר מ-20 שנים, והוא עדות לצמא בתחום. מגיפת הקורונה שימשה לא רק אתגר, אלא הייתה גם הזדמנות להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית ולקיצור תהליכים מחודשים – לשבועות וימים. בכורח הנסיבות, הקורונה הביאה למימוש חזון מערך הדיגיטל הלאומי – והוא יביא ברכה גדולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים