הנשיא הרצוג: "אני מחזק את תעשיית ההיי-טק בזמן המשבר"

"אני מביע תקווה שתצלחו את המשבר ותמשיכו להוביל את כולנו לעתיד שחוצה כל דמיון", אמר הנשיא בחנוכת מרכז הסייבר של צ'ק פוינט ● המרכז ממחיש לדור הבא של ההיי-טק מהן מתקפות סייבר וכיצד מגנים מפניהן

נשיא המדינה, יצחק הרצוג (במרכז), עם רעייתו, מיכל, ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, הערב (ב') באירוע.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מחזק את תעשיית ההיי-טק הישראלית, שחווה בימים אלה משבר וגלי פיטורים. הנשיא אמר הערב (ב') בטקס חנוכת מרכז הסייבר של צ'ק פוינט כי "אנחנו שומעים בכל יום על גלי פיטורים שפוקדים את תעשיית ההיי-טק בעולם, וגם כאן, בישראל. אני בטוח שזה מעורר חששות ודאגות אצל רבים, ורוצה לחזק את ידי הענף והמוני הישראלים שעובדים בו, ולהביע תקווה שתצלחו את המשבר ותמשיכו להוביל את כולנו לעבר עתיד שחוצה כל דמיון".

צ'ק פוינט, שהשנה מציינת שלושה עשורים להיווסדה, חנכה הערב את המרכז, שמהווה מוזיאון ומרכז חינוכי, שסוקר את איומי הסייבר הבולטים, מדגים איך עובדת מתקפת סייבר, ומסביר על ההיסטוריה של החברה ועל העתיד בתחום, בין היתר באמצעות סרטונים שמוגשים בשפה פשוטה ומובנת. בנוסף, הוא כולל חמ"ל הגנת סייבר, שבו ניתן לראות בזמן אמת את מתקפות הסייבר שהמערכות של צ'ק פוינט מאתרות ומהיכן הן מגיעות, ואת מגני הסייבר בפעולה. הקמת המרכז ארכה כחצי שנה, והוא מיועד לכל חלקי האוכלוסייה, אולם בעיקר לבתי ספר ולמשלחות מחו"ל. יצוין כי כבר החלו בו ביקורים של כמה בתי ספר ומשלחות שהגיעו מעבר לים.

באירוע חניכת המרכז השתתפו, לצד הנשיא הרצוג, רבים מצמרת ההיי-טק הישראלי, בהם המארח, גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; אחד משותפיו לייסוד החברה, היזם הסדרתי מריוס נכט; חמי פרס, הבעלים של קרן פיטנגו; פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי; ויוני אסיא, ממייסדי אי-טורו ומבכירי תעשיית הפינטק הישראלית. עוד נכח באירוע ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי.

הקיר שמקדם את באי מרכז הסייבר של צ'ק פוינט.

הקיר שמקדם את באי מרכז הסייבר של צ'ק פוינט. צילום: יניב הלפרין

הרצוג, שסייר במרכז לפני נאומו, אמר כי "אני נמצא כאן – במרכז של קידמה, שמעורר בכולנו השראה ויכול לסייע בקידום ההיי-טק הישראלי והחינוך של הילדים ובני הנוער, הדור הבא של התעשייה. במקום שבו המושגים סייבר וחינוך נפגשים אני רואה הזדמנות גדולה מאוד לקידום תעסוקתי ותרומה לכלכלה ולחברה בישראל. אנחנו עדים למגמה מבורכת, שבה משתתפים יותר ויותר צעירות וצעירים בעולמות הטכנולוגיה והסייבר".

לדבריו, "לצ'ק פוינט יש חלק חשוב בהיותה של ישראל מעצמת היי-טק ובשמירת מעמדה ככזו, גם בזמנים מאתגרים במיוחד לכלכלה העולמית בכלל ולתעשיית ההיי-טק בפרט. אני בטוח שמרכז הסייבר החדש יהווה מנוף של יצירתיות והתחדשות, בית שיסייע בחיבור הנחוץ כל כך של עוד ועוד אוכלוסיות לתעשיית ההיי-טק, על שלל אפיקיה, לטובת עתיד טוב יותר לכולנו".

המפה בחמ"ל הסייבר של צ'ק פוינט, שמציגה מתקפות בזמן אמת.

המפה בחמ"ל הסייבר של צ'ק פוינט, שמציגה מתקפות בזמן אמת. צילום: יניב הלפרין

שויד ציין בדבריו כי "כדי לשמור על היתרון התחרותי של ישראל, אל לנו לנוח על זרי הדפנה. אנחנו חייבים להמשיך להשקיע בחינוך ובאנשים, לפתח סביבה עסקית שתורמת להצלחה של חברות ולשתף פעולה בצמצום הפערים בחברה שלנו, כך שיותר נשים וגברים יוכלו להיות חלק ממעגל העשייה וההצלחה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רובן

    מה זה ״תצליחו״ מדוע לא ״נצליח״? בבחינת ״מה העבודה הזו לכם? לכם ולא לו, לפי שהוציא את עצמו מן הכלל״ (הגדה). ראוי היה לשמוע מנשיא המדינה עמדה נחרצת יותר של - למשל - ״על כולנו להגן על הפרדת רשויות״

אירועים קרובים