בפעם החמישית בחמש שנים: דליפת נתונים ענקית של לקוחות טי-מובייל

החברה דיווחה על דליפת נתונים של 37 מיליון לקוחות וציינה שהמידע הפיננסי של הלקוחות והמידע הפרטי ביותר שלהם לא נפגעו ● מומחי אבטחה: הדליפה עלולה להעמיד את בעליהם בסיכון להונאות או תקיפות של פושעי סייבר

שוב דליפת נתונים ענקית. טי-מובייל.

טי-מובייל (T-Mobile), שהיא ספקית הסלולר השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה בסוף השבוע לרגולטור כי נגנבו נתונים של 37 מיליון מלקוחותיה בעקבות פריצה וגניבה של נתונים משרתיה.

לדברי מומחי אבטחה, אין מדובר בנתונים רגישים במיוחד, אבל דליפתם עלולה להעמיד את בעליהם בסיכון להונאות או תקיפות של פושעי סייבר.

הבעיה עם טי-מובייל היא, שזו כבר הדליפה החמישית בשרשרת של דליפות נתונים בחמש השנים האחרונות, ורק בחודש יולי האחרון הסכימה החברה להסדר שלפיו שילמה 500 מיליון דולר בשל דליפת נתונים של 77 מיליון לקוחות בשנת 2021.

הנתונים הגנובים כללו שמות לקוחות, כתובות חיוב, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון, תאריכי לידה, מספרי חשבון טי-מובייל, מידע על התוכנית שיש להם עם החברה ועוד.

בדיווח של החברה לרשות ניירות ערך ובהודעתה לעיתונות ניסתה טי-מובייל להמעיט בערכו של המידע שדלף, והיא וציינה שהמידע הפיננסי של הלקוחות והמידע הפרטי ביותר שלהם, כמו מספרי תעודת זהות, לא נפגעו.

ואולם מומחי אבטחה טוענים, שאסור להתעלם מכך, מפני ש"אוצר" בסדר גודל כזה עלול לשמש כל אחד – החל בהאקרים מדינתיים ועד ארגוני פשע, שיכולים לנצל את המידע בעשרות דרכים שונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים