בשל המשבר הכלכלי: שרצ'ט ההודית מפטרת 20% מעובדיה

פלטפורמת המדיה החברתית המובילה בהודו - שגוגל השקיעה בה אשתקד 300 מיליון ד' ומשרתת למעלה מ-350 מיליון משתמשים פעילים בחודש ב-15 שפות הודיות - מצטרפת לגל הקיצוצים בכוח האדם הפוקד חברות טק קטנות כגדולות

קיצצה את מצבת עובדיה פעמיים. שרצ'ט.

השפעות המיתון העולמי שהחל אשתקד נמשכות גם לתוך 2023 וכבר עד אמצע ינואר ראינו פיטורים במספר חברות בינלאומיות גדולות, כמו גם קטנות יותר. כעת גל הקיצוצים הזה מגיע ל-שרצ'ט (ShareChat) – פלטפורמת המדיה החברתית המובילה בהודו – שהודיעה על פיטוריהם של 20% מאנשי מצוותה, שהם כ-400 עובדים ועובדות אשר מצאו עצמם נטולי עבודה.

שרצ'ט היא חברה בבעלות Mohalla Tech, והיא מציעה ברחבי הודו רשת חברתית פופולרית שאת שירותיה צורכים כ-350 מיליון משתמשים פעילים בחודש, ב-15 שפות הודיות שונות.

ענקית הטכנולוגיה גוגל השקיעה בחברה במאי אשתקד 300 מיליון ד'.

התמיכה ה"כבדה" של גוגל והעובדה ש-Mohalla Tech, חברת האם של ShareChat ו-Moj, פיטרה כבר כ-100 עובדים בדצמבר האחרון, הופכת את הסבב הנוסף החדש למפתיע בעבור רבים.

הודיע על הפיטורים לעובדים באמצעות מייל. אנקוש סחדב, מנכ"ל החברה האם של שרצ'ט, Mohalla Tech.

הודיע על הפיטורים במייל. אנקוש סחדב, מנכ"ל החברה האם של שרצ'ט, Mohalla Tech. צילום: לכידת מסך מלינקדאין

לפי דיווח של הטיימס (Economic Times), אנקוש סחדב, מנכ"ל Mohalla Tech, הודיע על הפיטורים לעובדים באמצעות מייל ששלח אליהם אתמול (ב'). "כ-20% מהעובדים המיומנים מפוטרים, כדי לשפר את המצב הפיננסי הכולל של החברה בסביבה הכלכלית הלא ודאית הנוכחית", כתב המנכ"ל בהודעת הדואר האלקטרוני לעובדים. המנכ"ל עדכן כי לכל מי שפוטרו יישלחו מסמכים נוספים, כמו מכתב פיטורין, למייל האישי שלהם, וכן שהעובדים שפוטרו יקבלו גם את דמי החופשה שלא נוצלו.

דובר שרצ'ט אישר את הפיטורים למדיה העולמית ומסר כי ההחלטה התקבלה "לאחר התלבטויות רבות". הדובר הוסיף וכתב כדי להצדיק את המהלך כי "מאז ההשקה שלנו לפני שמונה שנים, שרצ'ט ואפליקציית הווידאו הקצרה שלנו Moj ראו צמיחה מדהימה. עם זאת, גם כשאנחנו ממשיכים לצמוח, היו כמה גורמי מאקרו חיצוניים שהשפיעו על העלות והזמינות של ההון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים