משרד התקשורת אישר את עסקת בזק-פרנטר

העסקה אושרה בכפוף להוזלת הסיבים האופטיים ליתר הספקיות בשוק ● זהו למעשה המהלך הראשון של שר התקשורת החדש קרעי, שנועד, לפי המשרד, להגברת התחרות והאצת החיבור לסיבים

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי.

משרד התקשורת אישר את עסקת הענק בין בזק ופרטנר, בכפוף להוזלה של תעריף הסיבים האופטיים ליתר הספקיות בשוק. במשרד צופים כי המהלך החדש, הראשון של שר התקשורת הנכנס, ד"ר שלמה קרעי, יקדם הוזלת מחירי הסיבים האופטיים בשוק. 

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "עם כניסתי למשרד התקשורת, הצבנו בראש סדר העדיפויות את הגברת התחרות בשוק. ההסכמה שהושגה עם חברת בזק היא בשורה משמעותית לצרכנים, שתאיץ לא רק את פריסת הסיבים ברחבי הארץ אלא גם את חיבור הלקוחות לסיבים. נפעל להסיר כל חסם תחרותי ולוודא שהצרכן הישראלי יהנה משירותי תקשורת מתקדמים ובמחירים תחרותיים".

המחירים יוזלו? חיבור לסיבים אופטיים.

המחירים יוזלו? חיבור לסיבים אופטיים. צילום: BigStock

בעקבות ההסכם ארוך הטווח (IRU) שנחתם בין חברת בזק לפרטנר בדצמבר 2022, שבמסגרתו צפויה פרטנר לקבל שירות סיטונאי מבזק עבור 120 אלף קווי סיבים אופטיים במשך 15 שנה בתעריף מופחת, שלח משרד התקשורת מכתב לבזק, ובו הועלה בפני החברה החשש לפגיעה בתחרות.

לאחר סדרת דיונים משותפים עם בזק, החברה הודיעה כי תפחית לכל החברות את תעריף השימוש בסיבים אופטיים ל-72 שקל ללא מע"מ (במקום 85.2 שקל כיום). בהתאם להפחתת התעריפים והנגשת ההסכם לכל דורש, ולאחר בחינה מעמיקה של הנושא, משרד התקשורת מסר כי אינו מוצא לנכון להתערב בהסכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים