בשורה מעודדת: בינאנס מתכננת להגדיל את צוותה ב-30% השנה

בורסת הקריפטו הגדולה בעולם הפסידה כרבע מנכסיה מאז התפוצצות פרשת FTX, ורבים חששו שתלך בדרכה של החברה שקרסה, ושמאחוריה עמד סב"פ, אולם מנכ"ל בינאנס טוען שהיא דווקא בדרך לצמיחה ב-2023, לפחות במספר עובדיה

נתבעים בידי ה-SEC. בורסת בינאנס ומנכ"לה, צ'אנגפנג זאו.

בורסת מטבעות הקריפטו הגדולה בתבל, בינאנס (Binance), מתמודדת עם השפל המתמשך בשוק הפיננסים בכלל ובזה שעוסק בקריפטו בפרט, כמו גם עם חששות של המשקיעים בתחום הנכסים הדיגיטליים מפני קריסה שלה, בעקבות מה שאירע לבורסת קריפטו ענקית אחרת – FTX. אלא שבאחרונה מיפה המנכ"ל שלה, צ'אנגפנג זאו, את יעדי החברה תחת ניהולו וסיפק תחזית מעט מעודדת לשוק כולו.

לפי זאו, בינאנס עתידה להגדיל את מצבת העובדים שלה ב-15% עד 30% השנה, כך דיווח The Block ביום ד' האחרון, תוך שהוא מצטט את דברי המנכ"ל מכנס שבו לקח חלק ושנערך בסנט מוריץ, שוויץ.

כזכור, באותו יום ד' בשבוע שעבר פרסמנו כי המגזין הכלכלי פורבס דיווח שבמהלך נובמבר ודצמבר האחרונים, המשקיעים בבורסת הקריפטו משכו ממנה סכום עתק של 12 מיליארד דולר. הוצאות הכספים התרחשו בזמן התמוטטות בורסת הקריפטו FTX, שכאמור פגעה מאוד באמון ציבור המשקיעים במטבעות הווירטואליים.

משיכות הנכסים הדיגיטליים בשווי 12 מיליארד הדולר מהווות, על פי ההערכות, בין 20% ל-30% מכלל הנכסים ש-בינאנס החזיקה בהם בנובמבר, כשמשיכות אלו החלו. זאו המנכ"ל ניסה להרגיע ואמר שהמשיכות הן חלק ממהלך העסקים הרגיל בבורסה זו. לדבריו, "בימים מסוימים יש לנו משיכות נטו, ובימים אחרים – הפקדות נטו. אני לא מתרגש". החברה אף הוציאה הודעה שלפיה כ-97% מההפקדות של הלקוחות מבוטחות.

המידע שסיפק פורבס הגביר את חששות המשקיעים כי גם בינאנס תלך בדרכה של FTX, אך, כאמור, בשורתו של זאו מהכנס בשוויץ מעודדת ומחזירה קצת אוויר לריאות משקיעי התחום, לפחות בפוטנציה.

כפר בהאשמות נגדו בבית המשפט. סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת FTX שקרסה.

כפר בהאשמות נגדו בבית המשפט. סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת FTX שקרסה. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: ויקימדיה ו-BigSotck

צמיחת מספר העובדים – כבר משנה שעברה

מעבר לעידוד שבעצם הכוונה של החברה לצמוח ולגייס עוד עובדים, בינאנס באמת מפתיעה בעצם הגדילה של צוותה, שהחלה, כך מתסבר, כבר אשתקד. בעוד ששורה ארוכה של חברות הקשורות לקריפטו יישמה קיצוצים במשרות ב-2022 כדי לנהל טוב יותר את העלויות, כוח העבודה של בורסת בינאנס דווקא גדל כמעט פי שלושה בשנה שעברה – מ-3,000 עובדים ל-8,000, כך לדברי זאו, שאגב עשה מקריפטו כסף ענק והיה למולטי-מיליארדר מאז שפתח את החברה, בסך הכל ב-2017. מאידך, הונו של זאו מוערך נכון למועד כתיבת שורות אלו ב-4.5 מיליארד דולר "בלבד", וזאת אחרי שרק באוקטובר האחרון השווי נטו שלו הרקיע שחקים ועמד על כ-65 מיליארד דולר.

כבר בינואר 2018 הפכה בינאנס לבורסת המטבעות המבוזרים הגדולה בעולם ושווי השוק שלה עמד על כ-1.3 מיליארד דולר. ההצלחה שלה הגיעה על אף תחרות רבה מצד בורסות מובילות נוספות ביניהן קוינבייס וקראקן.

כל זה היה תקף בערך עד שהאדם שעמד מאחורי בורסת FTX הענקית הגיש מטעמה לפתע לפני כחודשיים וחצי בקשה להגנת פושטי רגל בארה"ב, ואז נודע על ההתרסקות הקשה של החברה, עקב מה שמסתמן, לפחות לכאורה, כהונאת ענק. סב"פ ממתין למשפטו בדיוק תחת סעיפי הונאת משקיעים, בהם כפר, והיתר כבר ידוע – תחום הקריפטו כולו התדרדר במהירות יחד עם FTX, וזאת אחרי שנה שבלאו הכי לא חווה תור זהב יותר.

בכנס בשוויץ הציג זאו גם תוכניות הכוללות שיפור טכנולוגיה, השקעה רבה יותר בתמיכת לקוחות ועוד תמורות מתוכננות, כל לפי The Block.

דברי זאו הגיעו יום לאחר שהמתחרה הבכירה ביותר שלו, קוינבייס, ביצעה סבב פיטורים נוסף, כדי לנווט את המיתון בזירת המטבעות הדיגיטליים, בצעד שגרם לאנליסט של בנק אוף אמריקה להוריד את הדירוג שלה ל-underperform. בנוסף, בסוף השנה שעברה אמרה המתחרה של בינאנס, קראקן, כי פיטרה 30% מצוותה על רקע "היקפי מסחר נמוכים משמעותית ופחות הרשמות של לקוחות".

לפיכך, למרות שאין כל ספק כי ל-בינאנס יש בעיות משלה, אחרי שאיבדה כמעט רבע מנכסיה מאז התפוצצות פרשת FTX, זאו שוב נוטע תקווה בלקוחותיו. נקווה שזו אינה תקוות שווא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים