"השינוי הטכנולוגי מייצר עוד ועוד אתגרים"

כך אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל, שדיבר אתמול (ד') במליאה המרכזית של כנס בינת יערות הכרמל 2023, המתקיים זו השנה העשירית ● לדבריו, האתגר המוביל הוא "הצורך לשלוט באופן מלא על כלל חלקי הפאזל של ה-IT"

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

"הכלכלה העולמית הפכה למוטת טכנולוגיה. אם בעבר בארגון, על כל שבעה עובדים היה איש IT אחד, הרי כיום היחס הוא 3:1. בניגוד למיתוס לפיו האפליקציות המודרניות הן פשוטות, הרי שבמציאות הן מורכבות. ארגונים מכילים במערך המחשוב שלהם אוסף שכבות של טכנולוגיה, וגם התלויות ביניהן מורכבות, עם פוטנציאל לנקודות כשל רבות. השינוי הטכנולוגי מייצר עוד ועוד אתגרים: החיבור בין הדטה סנטר ובין הענן המקומי והעננים הציבוריים, השינוי באופן צריכת האפליקציות, השינוי בתצורת העבודה והעבודה מרחוק ומכל מקום, וכן, הצורך בחוויית משתמש זהה. מצב זה יוצר אתגר חדש: הצורך לשלוט באופן מלא על כלל חלקי הפאזל של ה-IT", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל.

שגיא דיבר אתמול (ד') במליאה המרכזית של כנס בינת יערות הכרמל 2023, המתקיים זו השנה העשירית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך השבוע במלון אוריינט בירושלים, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את הכנס הנחה העיתונאי אודי סגל, מגיש המהדורה המרכזית בערוץ 13.

"בשל הביזור ב-IT, משטח התקיפה גדל"

לדברי שגיא, "השנה החולפת לא הייתה פשוטה כלל ועיקר. נדרשנו לאמץ שורה של שינויים, כדי להגן על עצמנו. הכל בעולם השתנה – השוק עבר מגידול ופריחה לצמצום והתייעלות. שיעור הצמיחה הצפוי ל-IT קטן לעומת הגידול באינפלציה. בעולם האבטחה, לארגונים יש יותר מדי כלים, ובשל הביזור ב-IT, משטח התקיפה גדל. בממוצע, יותר ממחצית התיקונים הנדרשים לא מיושמים. עוד שינוי חל בתצורת העבודה, כשהעבודה מרחוק הפכה לנורמלי החדש. העולם הרשתי, שפעם היה פשוט, הפך גם הוא למורכב, עם רשתות מודרניות, מוגדרות תוכנה, ועם ארכיטקטורה המאפשרת לספק לארגון עוד טכנולוגיות. אתגר נוסף הוא בענן – 76% מהארגונים פועלים ויפעלו בשנים הקרובות באופן היברידי, עם דטה סנטר פרטי וכמה עננים ציבוריים, מצב הדורש ניהול, שליטה ובקרה. עוד אתגר הוא חוויית המשתמש, כי האפליקציות הארגוניות הן חלון הראווה של העסק. לצד האתגרים הטכנולוגיים, המצב הגלובלי מביא עימו אתגרים עסקיים גדולים".

"הפלטפורמה שבנינו", אמר, "היא דינמית ואג'ילית. זוהי רשת אינטואיטיבית, שלומדת ומבינה את התעבורה, ועל בסיס הבנה זו מקבלת החלטות באופן אוטומטי. בנינו פלטפורמה דיגיטלית אחודה, שכוללת תשתיות תקשורת מודרניות, עם אוטומציה ואנליטיקה, כולל פתרון אבטחת מידע מקצה לקצה, והגנה על המשתמשים, על קמפוס התקשורת, על היציאה לענן ועל האפליקציות".

לדבריו, "עם הפלטפורמה, אנו מסייעים לארגונים להתמודד עם ההזדמנויות והאיומים בעת החדשה. בעולם האפליקטיבי, אנו מאפשרים ללקוחות נראות מלאה של התווך והרשת, עם יכולות מיכון ותזמור. בעולם העבודה העתידי, אנו מאפשרים לכל עובד לעבוד בכל מקום, עם מערכי וידיאו וכלי שיתופיות, עם חוויית משתמש מיטבית. בעולם הסייבר, בנינו מעטפת הגנה מוכללת, עם ארכיטקטורה בתפישת 'אפס אמון', בשילוב מערך מודיעין הסייבר הלא-מעצמתי, הגדול בעולם, שחולש על 80% מתעבורת האינטרנט העולמית. עוד אנו מספקים יכולת לחידוש תשתיות התקשורת בארגונים, כי אלה שקיימות לא מאפשרות קידמה".

שגיא סיכם באומרו כי "סיסקו העולמית זיהתה את ישראל כמקור לחדשנות גלובלית, ובאחרונה רכשנו בארץ שלוש חברות: סדונה, פורטשיפט ואפסגון. סיסקו החלה את גל הרכישות שלה בישראל ב-1998, ובמהלך השנים רכשה 17 חברות ישראליות, בסכום מצטבר של 7.2 מיליארד דולר. החברות הללו מהוות עמוד תווך בפעילות שלנו – יחד עם מרכזי הפיתוח שאנחנו מפעילים בקיסריה, נתניה ותל אביב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים