אפל: 320 מיליארד דולר למפתחים, 900 מיליון מנויים בתשלום

לפי עדכון שפרסמה אפל על עסקי המנויים שלה וה-App Store העולמית, מאז שהושקה החנות ב-2008, קיבלו מפתחי האפליקציות 320 מיליארד דולר ● 900 מיליון מנויים משלמים על שירותיה השונים

מאבקים מול אפל בגלל התנהגותה בה. חנות האפליקציות ה-App Store.

מאז שהושקה ה-App Store ב-2008, שילמה אפל למפתחי האפליקציות 320 מיליארד דולר – מספר המשקף את ההכנסות שייצרו האפליקציות, בניכוי העמלה של אפל. נתון זה ונוספים מסרה אפל במסגרת עדכון שפרסמה על עסקי המנויים שלה וה-App Store העולמית. עוד ציינה ענקית הטק, שיש לה כעת יותר מ-900 מיליון מינויים בתשלום בשירותיה השונים, כאשר מינויים ב-App Store מניבים חלק "ניכר" מהנתון הזה.

ב-2022 התמודדה חנות האפליקציות של החברה עם אחת השנים הקשות שלה מאז הקמתה, עם תביעות ופעולות הגבלים עסקיים שנועדו להגביל את כוח השוק שלה, שיגלשו גם לשנה הנוכחית. למשל, יש ידיעות על כך, שמשרד המשפטים האמריקני נמצא כעת בשלבים מוקדמים של הגשת תביעת הגבלים עסקיים נגד אפל, תוך אזכור הערעור בתביעת אפיק גיימס-אפל לאחרונה, כדי להצביע בפני בית המשפט מדוע הפסיקה המקורית – שהחליטה שאפל לא הייתה מונופול – פירשה לא נכון את חוק ההגבלים העסקיים. בריטניה גם בוחנת את הדואופול אנדרואיד-iOS, עם התמקדות ספציפית בדפדפנים ובשירותי משחקי ענן.

בנוסף, אפל נאלצה לעשות ויתורים על חלקים שונים בעסקי ה-App Store שלה. לדוגמה, בהולנד היא נאלצה לציית לצו הגבלים עסקיים, שאפשר לאפליקציות היכרויות להשתמש בתשלומים של צד שלישי.

רבות ממדינות האיחוד האירופי בודקות את מסגרת השקיפות שלה למעקב אחר אפליקציות בנושאי הגבלים עסקיים. ובחודש שעבר אפל שחררה את אחיזתה בתמחור ב-App Store עם הצגת 700 נקודות מחיר וכללים חדשים, המאפשרים כעת למפתחים לקבוע מחירים שאינם מסתיימים ב-0.99 דולר כדי להילחם בתלונות על כך שאפל לא מאפשרת למפתחים לנהל את העסק שלהם כראות עיניהם – תוצאה של תביעה ייצוגית עם מפתחי אפליקציות בארה"ב, שהוסדרה ב-2021.

למרות האתגרים הללו, עסקי ה-App Store של אפל ממשיכים לצמוח ולפרוח. החברה ציינה כי יותר מ-650 מיליון מבקרים מ-175 אזורים ברחבי העולם מבקרים ב-App Store מדי שבוע, והיא עדיין מספקת חוויות חדשות. בין השיאים היו השקת Apex Legends בנייד מוקדם יותר השנה, והפופולריות הגוברת של צורה חדשה של רשת חברתית עם BeReal, "אפליקציית השנה" של אפל.

גם שירות המנויים למשחקים של אפל, Apple Arcade, צמח בשנת 2022 עם תוספת של יותר מ-50 כותרים. השירות מארח כעת יותר מ-200 משחקים בסך הכל.

אפל גם הדגישה נתונים סטטיסטיים בשירותים אחרים, וציינה, כי שירות Music הגיע ליותר מ-100 מיליון שירים, ושירות Shazam הגיע ב-2022 לאבן הדרך של 70 מיליארד הפעלות. עם זאת, אפל לא דיווחה על נתוני הפודקאסטים שלה.

+Apple Fitness, בינתיים, הגדיל את הספרייה שלו ל-3,500 אימונים ומדיטציות, ו-+Apple TV הפך לשירות הסטרימינג הראשון שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר עם "CODA". בפברואר תחל אפליקציית Apple TV להזרים את משחקי Major League Soccer, לאחר ההכרזה על שותפות של 10 שנים בין אפל לליגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים