AMD ב-CES 2023: סדרת המעבדים Ryzen 7000 ועוד הכרזות

החברה הכריזה בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם על לא מעט משפחות חדשות של מעבדים ● לפניכם פירוט על כל אחת ואחת מהן

מנכ"לים AMD, ד"ר ליסה סו, באירוע ההכרזה.

AMD הכריזה במהלך תערוכת CES 2023, שזה עתה הסתיימה בלאס וגאס, על כמות מסיבית של מעבדים חדשים, שאותם היא מייעדת לתחרות בשוק המחשבים הניידים מול הנמסיס שלה, אינטל. ההכרזה מורכבת מלא מעט משפחות של מעבדים למחשבים ניידים, כשההשקה של מעבדי השכבה העליונה תתרחש כבר במהלך החודש הבא.

סדרת הדגל החדשה, Ryzen 7000, מבוססת על כמעט כל המיקרו-ארכיטקטורות ש-AMD השיקה עד היום – משבבי Zen 2 ועד למעבדים עם הליבה החדשה, Zen 4, כשהחברה מכנה את רמות המעבדים בכל שכבה בשמות שיעידו על הביצועים שלהם.

סדרת Ryzen 7045

שכבת הדגל בהכרזה החדשה היא סדרת Ryzen 7045. היא מבוססת, כאמור, על Zen 4, ומציעה מעבדים ברמה של עד 16 ליבות, עם תמיכה בעבודה בריבוי נימים, תמיכה בזיכרונות DDR5, ייצור ב-5 ננו-מטר ושתי ליבות RDNA2 בלבד. למה? כי היא מיועדת בעיקר לשוק הגיימרים ויוצרי התוכן, שגם כך צפויים לרכוש מחשבים עם כרטיסי מסך ייעודיים.

המעבד המוביל הוא Ryzen 9 7945HX, שמגיע עם 16/32 ליבות, מהירות בסיסית של 2.5 גיגה-הרץ ומהירות טורבו של 5.4 גיגה-הרץ, ו-TDP שמגיע ל-75 וואט. סדרה זו מכונה Dragon Range.

כמו מתחרותיה, גם AMD סיפקה באירוע סדרה של השוואות ביצועים של המעבדים החדשים מול מעבדים שונים בשוק, אך מה שבאמת מעניין הוא השוואה למעבד הדגל הקודם שלה, Ryzen 9 6900HX: לפי המספרים שהחברה הציגה, הוא מציע שיפורי ביצועי משחקים של בין 30% ל-62%.

החברה הכריזה ב-CES גם על ניידים ראשונים שיושקו עם המעבד המוביל בסדרה – מחשבי משחקים, כמובן, וזה כולל דגם של Legion מבית לנובו, Strix מבית אסוס, וכן m16 ו-m18 של אליינוור, חברה בת של דל.

עוד סדרות

בחודש מרץ אמורה AMD להשיק את סדרת Ryzen 7040, שתציע מעבדי Ryzen 3, שלא כמו הסדרה הבכירה, והיא מיועדת למי שמחפשים מעבדים חזקים, לאו דווקא עם כרטיסי מסך מלווים. כמו אחותה, גם היא מבוססת על Zen 4, אך בליתוגרפיה מתקדמת יותר, של 4 ננו-מטר, ומגיעה עם השבב הגרפי החדש של החברה, RDNA3, שממנו היא מציעה עד 12 ליבות משולבות. בטווח ה-Phoenix הזה, כפי ש-AMD מכנה אותו, המעבד המוביל יהיה Ryzen 9 7940HS עם 8/16 ליבות ועם מהירות טורבו מרבית של 5.2 גיגה-הרץ.

בחלק מהדגמים בסדרת ה-Ryzen 7040 יהיו מעבדי בינה מלאכותית, שב-AMD מכנים בשם הפשוט Ryzen AI. לפי החברה, מעבדים אלה אמורים לספק ארבעה תזרימי עבודה מקבילים ייעודיים עבור חישובים בעבודה בריבוי משימות בזמן אמת. AMD מבטיחה תגובתיות טובה יותר ב-35% ומעלה בתרחישי בינה מלאכותית, כמו גם יעילות משופרת ב-50% מול מעבד הדגל החדש של אפל, ה-M2.

הסדרה הבאה, Ryzen 7035, שמכונה Rembrandt-R, כבר מיועדת לשוק המחשבים הדקים והקלים, ברמת הפרימיום. המעבדים בסדרה זו, מ-Ryzen 3 ועד Ryzen 9, מבוססים על ליבת +Zen3, והם מגיעים עם עד 8/16 ליבות ועד 12 ליבות גרפיות מסוג RDNA2. סדרה זו, כמו השתיים שמעליה, תומכת ב-USB4.

Ryzen 7030, או Barcelo-R, היא משפחה נוספת ש-AMD הכריזה עליה באירוע, והיא מבוססת על מעבדי Zen 3, כאשר המעבדים העליונים בה יהיו ברמה של Ryzen 7. סדרה זו תומכת בזיכרונות DDR4 בלבד, מיוצרת בליתוגרפיה של 7 ננו-מטר ועד 8 ליבות Vega מיושנות לצרכים גרפיים. היא מיועדת למיינסטרים של השוק, ולפי החברה תספק "חיי סוללה נהדרים מוכחים".

סוגרת את הרשימה משפחת Ryzen 7020, עם ליבות Zen 2, ייצור ב-6 ננו-מטר, שתי ליבות RDNA2, תמיכה בזיכרון DDR5, ולכל היותר 4/8 ליבות במעבדי Ryzen 3/5 ובמעבדי Athlon. זו סדרה שב-AMD מייעדים לשוק המחשוב היום יומי – או, במילים אחרות, לשוק התקציבי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים