אחרי שש שנים: יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, פורש

קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, ודניאל בן עטר, מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור של החברה בעולם, מונו למנכ"לים משותפים של החברה בארץ, בנוסף לתפקידיהם הנוכחיים

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל והיו"ר היוצא של לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל וסגן נשיא באינטל העולמית, הודיע היום (ב') כי החליט לסיים את תפקידו לאחר שש שנים. את גרטי יחליפו, כמנכ"לים משותפים, קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל והמנהלת של ארגון ה-ולידציה בקבוצת הפיתוח ותכנון השבבים העולמית של החברה, ודניאל בן עטר, מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור של אינטל בעולם. שניהם יוסיפו לשמש גם בתפקידיהם הגלובליים, כולל כסגני נשיא בחברה. הם יחלו את תפקידם החדש בסוף החודש וגרטי ילווה אותם בחודשים הקרובים, כדי לוודא מעבר חלק של התפקיד.

גרטי הצטרף לאינטל לפני כמעט שני עשורים – ב-2004, לאחר שזו רכשה את אנוורה, שפיתחה ערכות שבבים לתקשורת אלחוטית, ושהוא היה המנכ"ל שלה בשנתיים שלפני הרכישה. ב-2011 הוא מונה למנהל קבוצת התקשורת האלחוטית והחיבורית באינטל וב-2014 – לסגן נשיא בחברה. בינואר 2017 גרטי החליף את מקסין פסברג כמנכ"ל אינטל ישראל. בסמוך לאחר תחילת הכהונה שלו, במרץ 2017, רכשה אינטל את מובילאיי הישראלית באקזיט ענק, של 15.3 מיליארד דולר. חברות ישראליות ידועות נוספות שאינטל רכשה בישראל בשנים האחרונות הן הבאנה לאבס, מוביט וטאואר סמיקונדקטור.

לדברי גרטי, "לאחר שש שנים של עשייה משמעותית באינטל ישראל, אני רוצה לפנות להמשך דרכי האישית והמקצועית. בתקופתי כמנכ"ל אינטל ישראל המשכנו להרחיב את פעילות החברה בארץ ולעמוד בחזית העשייה של אינטל העולמית. אני עוזב את תפקידי בתחושת סיפוק".

מימין: קרין אייבשיץ סגל ודניאל בן עטר, המנכ"לים המשותפים הנכנסים של אינטל ישראל.

מימין: קרין אייבשיץ סגל ודניאל בן עטר, המנכ"לים המשותפים הנכנסים של אינטל ישראל. צילום: יח"צ

אינטל ישראל פועלת מארבעה אתרים: פארק מת"ם בחיפה, שם נמצא מרכז המו"פ הראשי שלה בארץ, הר חוצבים בירושלים, שני מפעלי הייצור שלה – Fab 18 ו-Fab 28 – בקריית גת (בימים אלה מוקם שם מפעל שלישי), ומרכז פיתוח למוצרי תקשורת שהיא מפעילה בקריית אריה שבפתח תקווה. אייבשיץ סגל ובן עטר ינהלו מעתה יחדיו את כל הפעילות הזאת, כאשר לדברי אינטל, מטרת הניהול המשותף היא "להביא לחיבור אופטימלי בין תחומי הפיתוח והייצור, העומדים בליבת אסטרטגיית IDM 2.0 של אינטל העולמית". IDM 2.0 היא אסטרטגיה שעליה הכריז מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, עם כניסתו לתפקיד לפני כשנתיים, ומטרתה היא להחזיר את החברה למעמד מוביל, לאחר כמה שנים שבהן היא דשדשה, במידה רבה עקב האיחור שלה להדביק את השוק מבחינת ליתוגרפיית ייצור המעבדים והכישלון שלה בכניסה לעולם המובייל.

המנכ"לים המשותפים החדשים של אינטל ישראל

אייבשיץ-סגל הצטרפה לאינטל לפני 21 שנים, כשהייתה סטודנטית למדעי המחשב בטכניון. מאז היא התמקדה בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות בדיקת איכות וביצועים. כיום היא מנהלת את ארגון ה-ולידציה העולמי של אינטל, שאחראי על בדיקות כל מוצרי המחשוב האישי והשרתים שלה, ומשמשת כמנכ"לית מרכזי הפיתוח של החברה בישראל – תפקיד שבמסגרתו היא אחראית על שלושה אתרי ייצור ואלפי עובדים. אייבשיץ סגל הייתה חברה בוועדה הלאומית להגדלת ההון האנושי בהיי-טק, שבראשה עמד דדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא באינטל העולמית. כחלק מזה, היא הובילה את הצוות להגדלת שיעור הנשים במקצועות הטכנולוגיים בישראל.

בן עטר החל את דרכו באינטל לפני כ-30 שנים כסטודנט ולאחר מכן כמהנדס במפעל בירושלים – המפעל הראשון שהחברה הקימה בארץ. הוא בעל תואר מוסמך בפיזיקה ותואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה – שניהם מהאוניברסיטה העברית. בן עטר כיהן כמנכ"ל מפעלי הייצור של אינטל בישראל ולפני שנתיים קודם להיות מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור שלה בעולם, בהם המפעלים בישראל, אירלנד, גרמניה, וכן אריזונה, אורגון ואוהיו שבארצות הברית. כמו כן, בן עטר מילא מגוון תפקידים בתחומי ההנדסה, הניהול וההובלה של קבוצות ייצור באינטל בארץ ובחו"ל, לרבות תפקידים בפיתוח טכנולוגיות תהליך מתקדמות, והקמה ושדרוג של מפעלים גדולים.

אייבשיץ סגל אמרה כי "גרטי הוביל את אינטל ישראל במהלך שש שנים משמעותיות של עשייה, פיתוחים טכנולוגיים ותרומה לחברה בישראל. תחת ניהולו של בן עטר עמדו מפעלי הייצור של אינטל בחזית הטכנולוגיה העולמית. ביחד נמשיך לתרום למימוש החזון של אינטל, לפיתוח וייצור מוצרי מחשוב, תקשורת, בינה מלאכותית וסייבר מובילים, ולהמשך חיזוק ההשפעה והתרומה המשמעותית שלה לחברה בישראל בתחומי החינוך, האקדמיה והקהילות המגוונות".

בן עטר ציין כי "אייבשיץ סגל חתומה על מגוון של הצלחות ופעילות טכנולוגית חדשנית בארגון, ובאינטל ישראל בפרט. אינטל ישראל פועלת בדרום, ומקדמת את ההווה והעתיד הטכנולוגי, תוך שהיא משלבת אחריות חברתית. שיתוף הפעולה הפורה בינה לבין הרשויות בדרום, עיריית קריית גת, הממשלה, מוסדות חינוך, מכללות ואוניברסיטאות, וכן פיתוח העובדים והעובדות שלה למצוינות, מובילים את אינטל להישגים ברמה עולמית. אייבשיץ סגל ואני נמשיך להוביל את המצוינות של אינטל בישראל ואת הגיוון התעסוקתי של עובדינו, למען הצלחת החברה בארץ בשנים הבאות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. shalom shlomi zigdon

    ישראל היפה והחכמה, אור לעולם

אירועים קרובים