לקראת CES 2023: אינטל הכריזה על המעבדים החדשים שלה

אירוע הטכנולוגיה העולמי הדומיננטי יתקיים השנה בין התאריכים 5-8 בינואר ● אינטל חשפה לקראתו לא פחות מ-33 מעבדי Raptor Lake ● החברה מצפה ליותר מ-300 ניידים חדשים שיהיו מבוססים על Raptor Lake בשנה הנוכחית

מבצעת שינויים במבנה החברה. אינטל.

אחרי שהשיקה את הדור ה-13 של מעבדי ה-Core שלה לפני כשלושה חודשים – באירוע ענק שנמשך כמה ימים בישראל, במוקדי הפיתוח והייצור של החברה – ב-CES 2023 מגיעה המנה העיקרית של אינטל: היא הכריזה על לא פחות מ-33 מעבדי Raptor Lake חדשים. הרשימה העיקרית היא זו שמציעה את המעבדים המיועדים לשוק המחשוב הנייד – עיקר המכירות של כל יצרנית מחשבים כיום.

אינטל הציגה מעבדים חדשים בכל ארבע משפחות המעבדים הניידים שלה, לפי החלוקה החדשה מהדור הקודם Alder Lake: משפחת ה-HX, שמכילה מעבדים שמציעים מעבדים בעלי ביצועים קיצוניים, בעיקר לגיימרים ועורכי ויוצרי תוכן, עם צריכה של 55 וואט; משפחת ה-H לביצועים גבוהים, אבל במחשבים דקים יותר עם צריכה בסיסית של 45 וואט; משפחת ה-P, שמיועדת למחשבים דקים וקלים, עבור אלו שרוצים ביצועים עם צריכה בסיסית של 28 וואט; וכן משפחת ה-U, שמיועדת לאלו שזמן עבודה יותר מהכל הוא החשוב להם, עם צריכה בסיסית של 15 וואט. באינטל אומרים שהם מצפים ליותר מ-300 ניידים חדשים שיהיו מבוססים על Raptor Lake בשנה הנוכחית.

שלומית וייס, סגנית נשיא ומנהלת כללית לתחום ה-Design Engineering באינטל, בחשיפה העולמית בישראל.

שלומית וייס, סגנית נשיא ומנהלת כללית לתחום ה-Design Engineering באינטל, בחשיפה העולמית בישראל. צילום: פלי הנמר

מהירות שיא חדשה ועוד חידושים

מעבד הדגל, שעומד בראש בטבלת הביצועים החדשה הוא Core i9-13980HX, שיחד עם עוד שני חברים ברשימה שלו מביא לראשונה לניידים שמבוססים על מעבדי אינטל 24 ליבות, שמורכבות מ-16 ליבות יעילות ו-8 ליבות ביצועים, ובסך הכל תמיכה ב-32 ליבות לוגיות. מעבד זה, שתומך בהמהרה, מביא כברירת מחדל יכולת להגיע למהירות שיא של ליבות הביצועים שעומדת על 5.6 גיגה-הרץ. בשיא העומס שלו יכולה להגיע הצריכה הכוללת של המעבד, כמו של כל חבריו במשפחת ה-HX, ל-157 וואט. חלק מזה כמובן בגלל הליבות הגרפיות המובנות בו, עם 32 יחידות ביצוע, שיכולות להגיע למהירות עבודה של 1.65 גיגה-הרץ.

לפי החברה, מדובר במעבד הנייד הכי חזק שיש כיום בשוק, והיא כמובן הציגה את הטבלאות והמבדקים שיחזקו את הטענה הזו. בכל מקרה, מדובר במעבד שיפור של 11% בביצועי ליבה אחת ולא פחות מ-49% בביצועים מרובי הליבות, בהשוואה למעבד המוביל של אינטל בדור ה-12 של מעבדי ה-Core, וזו קפיצה עצומה שהיא לא רק בגלל הגדלת מספר הליבות.

המעבדים המובילים במשפחת ה-H, מעבדי ה-Core i9 ורוב מעבדי ה-Core i7, מגיעים עם 14 ליבות, שמתחלקות בין 8 ליבות יעילות ו-6 ליבות ביצועים, ובסך הכל 20 נימי עבודה – הפרש משמעותי לעומת סדרת ה-HX. לרוב מעבדי ה-Core i5 במשפחה הזו יש כבר 10 ו-8 ליבות בלבד. המעבד הראשי ברשימה הזו, Core i9-13900HK יכול להגיע למהירות מרבית של 5.4 גיגה-הרץ, אבל לעומת חברו מ-HX, הוא מגיע ל-96 ליבות גרפיות, במהירות של 1.5 גיגה-הרץ לכל היותר. הוא גם תומך בזיכרון DDR5-6400, לעומת DDR5-5600 של חברו המהיר והחזק יותר.

במשפחות ה-P וה-U יהיו 4 מעבדי Core i7 לכל היותר ובסך הכל 7 מעבדים – די צפוי במחשבים שהמיקוד המרכזי שלהם הוא לא בביצועים בכל מחיר, אלא בתצורה של הנייד, שאמור להתאים לעבודה ופעילות יומיומית. כך ה-Core i7-1370P יהיה בעל 14 ליבות, 6 מהן ביצועיות ו-8 יעילות, ואילו לעומת זה מעבד ה-U המוביל יהיה Core i7-1365U עם 10 ליבות, רק 2 מהן ביצועיות, וכאמור במקרה הזה צריכת הכוח הנמוכה של 15 וואט היא העיקר.

טכנולוגיות נלוות למעבדים

מעבר לעיבוד עצמו, כולל השבבים הגרפיים המשולבים במעבדים הללו, אינטל הוסיפה עוד טכנולוגיות נלוות, חלקן בפיתוח עצמי שלה. כך לדוגמה, המעבדים יתמכו ב-Bluetooth LE Audio, תקן עדכני שאחד ההיבטים שלו הוא היכולת לשתף אודיו עם מספר רב של משתמשים באמצעות צימוד.

כן תשולב באופן מובנה טכנולוגיית WiFi Proximity Sensing, שתאפשר כיבוי אוטומטי של המחשב עם עזיבתו של המשתמש והדלקתו עם חזרתו לשולחן העבודה. עוד חידוש הוא טכנולוגיית חיבור WiFi, כפולה שתאפשר חיבור לשני תדרים במקביל – אחד ההיבטים שלו אמור לבוא לידי ביטוי בשיתוף פעולה עם מטא, להפעלה חלקה יותר של משקפי מציאות מדומה/מעורבת בסביבות המטאברס שלה.

מעבר לכך הציגה אינטל את המעבדים הראשונים במשפחה Intel N, כזכור – היורשת של מעבדי ה-Pentium וה-Celeron של פעם – ועוד עשרה מעבדים שולחניים בסדרת המיינסטרים, כולל כמה ללא שבב גרפי מובנה, וכן שבעה מעבדים במשפחת ה-T השולחנית, עם צריכת הכוח הנמוכה יותר, שעומדת על 35 וואט לעומת 65 וואט של המעבדים הרגילים.

במקביל להודעה של אינטל על המעבדים הניידים החדשים, היצרניות השונות צפויות להכריז במהלך CES 2023 על מחשבים חדשים, בכל הרמות ולכל המגזרים, שכבר מבוססים עליהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים