האם HPE תרכוש את נוטניקס? כבר לא בטוח

ה-Dealreporter דיווח כי המגעים בין השתיים סביב העסקה הסתיימו בלא הצלחה, ● HPE מסרה בתגובה: "אין כל שיחות בנושא"

יתמזגו אם לאו? HPE ו-נוטניקס.

האם HPE תרכוש את נוטניקס (Nutanix)? לא בטוח, אבל מה שבטוח, אולי. ביום ו' האחרון הנפיקה HPE הצהרה, לפיה היא כבר "לא מנהלת שיחות בדבר רכישת נוטניקס", מה שהביא לירידת ערכן של הנרכשת והרוכשת הפוטנציאליות במסחר שלשום.

ההצהרה באה בתגובה לדיווח ב-Dealreporter, לפיה הסתיימו, בלא הצלחה, שיחות הרכישה בין השתיים. נוטניקס לא הגיבה לדיווח.

בתחילת החודש סוכנות בלומברג דיווחה כי "HPE הביעה עניין" ברכישת נוטניקס, וכי השתיים ניהלו – לסירוגין – משא ומתן בדבר רכישה עתידית בחודשים האחרונים. לפי הדיווח, ברקע המחלוקת ביניהן נמצא מחיר העסקה, משמע – שוויה של נוטניקס.

בעקבות הדיווח הראשוני, עלה מחיר המניה של נוטניקס, וכך גם שווי השוק שלה, שצמח ביותר מחצי מיליארד דולר, וחצה את רף שבעה מיליארד הדולרים. שווי השוק של הרוכשת הפוטנציאלית עומד על 21.5 מיליארד ד'.

רג'יב רמאסוואמי, נשיא ומנכ"ל, נוטניקס.

רג'יב רמאסוואמי, נשיא ומנכ"ל, נוטניקס. צילום: יח"צ

מאמינים שהחברה תימכר השנה 

מוקדם יותר החודש, רג'יב רמאסוואמי, מנכ"ל נוטניקס, אמר לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב כי לא יגיב ל"ספקולציות", אולם הוסיף כי, "אנחנו מוחמאים מכל תשומת הלב שאנחנו מקבלים. במובנים מסוימים, זו עדות לכך שאנחנו עושים משהו טוב בשוק ואנחנו עושים משהו שהלקוחות שלנו אוהבים – אנחנו מנסים לעזור להם להמשיך ולפשט את התשתית שלהם, להגר ולפעול בענן, עם פלטפורמת ענן. אנו מספקים להם חופש וגמישות בבחירה". לצד ההכחשה הרפה של מנכ"ל נוטניקס, שותפיה אמרו כי הם מאמינים שהחברה תימכר השנה.

לנוטניקס ול-HPE יש שותפות עסקית, שהחלה לפני שלוש שנים עם מימוש אסטרטגיה גלובלית, אשר שילבה את תוכנת הנרכשת עם שרתי הרוכשת. כך, בעקבות שיתוף הפעולה בין השתיים, תוכנת Enterprise Cloud OS של נוטניקס, הייתה זמינה דרך GreenLake, שירות התשלום לפי שימוש בענן של HPE.

בכיר באחת השותפות של HPE אמר כי "העסקה, לו הייתה מתממשת, היא הימור גדול עבור HPE – בגלל האתגרים בשילוב שתי החברות". לצד זאת, ובנימה חיובית יותר, ציין הבכיר שסירב להזדהות, "בכוחה של נוטניקס להעצים את הפעילות של HPE בעולם של סביבות מרובות עננים. זה הגיוני מנקודת מבט טכנולוגית. אנחנו מוכרים מערכות רבות של נוטניקס כשהן 'בטעם' של HPE. אנו יודעים שהשילוב עובד. אבל זה הימור גדול והוא יהיה יקר מאוד בהערכת השווי הנוכחית של הנרכשת".

מנגד, אחד השותפים של נוטניקס מתח ביקורת על העסקה המתרקמת: "הייתי בצד של מישהי שנרכשה על ידי HPE בעבר", אמר טים ג'ויס, נשיא ראונדסטון (Roundstone), שטען כי "HPE היא המקום בו חברות חדשניות הולכות לגווע. ראו מה היא עשתה לסימפליוויטי (SimpliVity). למה שעם נוטניקס זה יהיה אחרת?".

בינואר 2017, HPE רכשה את סימפליוויטי ב-650 מיליון דולר. את הנרכשת הקים ב-2009 היזם הסדרתי דורון קמפל, לשעבר סגן מפקד סיירת מטכ"ל ובעל צל"ש הרמטכ"ל. הרכישה נועדה להרחיב את ההיצע של ענקית ה-IT בתחום מערכות מחשוב המשולבות באופן עמוק.

אף שהרכישה קיבלה רוח גבית מהאנליסטים באותה עת, הם הסתייגו ממנה בתוך חודשים ספורים, כאשר נראה היה שהיא לא הצדיקה את עצמה, לא במחיר ולא בגידול שהיה צפוי במכירות – אשר לא קרה. נוטניקס, מנגד, משהייתה אז מתחרתה העיקרית של סימפליוויטי, יצאה להנפקה כמה חודשים קודם לכן, בספטמבר 2016, ומאז עשתה חיל, הן בהיבט הבורסאי והן בהיבט הגידול בפעילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים