ארה"ב: חוק חדש שעבר בסנאט אוסר התקנת טיק טוק במכשירי ממשלה

המחוקקים אומרים שהרשת החברתית מהווה איום על ביטחון המדינה וחוששים שהפלטפורמה - אשר נמצאת בבעלות חברת בייטדאנס הסינית - תשתף נתוני משתמשים עם ממשלת סין

חוששים מהן. מחוקקי הסנאט והקונגרס מטיקטוק ובייטדאנס.

הסנאט של ארצות הברית אישר לקראת סוף השבוע שעבר (ה') חוק אשר אוסר התקנת טיק טוק (TikTok) על מכשירי ממשלה במדינה. באמצעות החקיקה הזו מבקשים האמריקנים להגביל את סיכוני האבטחה הגלומים, לדעתם, בשימוש בטיק טוק, בעיקר על ידי גורמים רשמיים בארה"ב. המחוקקים טענו כי הם חוששים שהרשת החברתית מבוססת הסרטונים הקצרים, אשר נמצאת בבעלות חברת בייטדאנס (ByteDance) הסינית תשתף נתוני משתמשים עם ממשלת סין שבראשה עומד שי ג'ינפינג.

פקידי ממשל אמריקנים סברים כי יש סיכון שנתוני המשתמשים בפלטפורמה מבית בייטדאנס, שהפכה פופולרית בקרב יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם.

מדובר במהלך אחרון מטעם מחוקקי ארה"ב בניסיונם להילחם באפליקציית טיק טוק' לנוכח חששות שאפשר כי היא עובדת בעצם בצמוד לממשלה הסינית ולתועלתה. אישור החקיקה הזאת הגיע לאחר שה-FBI הזהיר מפני אפשרות של "מעקב" ו"פעולות השפעה" של סין דרך השירות.

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו הצהיר כי הרשת החברתית מהווה איום על ביטחון ארה"ב, "אסור לנו לאפשר למפלגה הקומוניסטית הסינית לקבל גישה לנתונים שלנו, שהם יכולים להשתמש בהם כדי להשפיע ולחלק אותנו, תוך איסוף מידע רב ערך עלינו", אמר רוביו.

כזכור, ממשלו של דונלד טראמפ, שקדם לזה הנוכחי בהובלת ג'ו ביידן, נאבק בעוצמה מול טיק טוק ובייטדאנס בדיוק בשל חששות אלו. הוא אף אילץ את החברה למכור את היישום לחברות מקומיות, לפחות חלק ממנו לצורך שליטה על הפעלת התוכנה בארה"ב, אך לבסוף כל הפעילות הזאת נגמרה בקול ענות חלושה.

יותר הגבלות על האפליקציה המגה-פופולרית

הקונגרס האמריקני מבקש לאסור כליל את השימוש באפליקציה ובכל רחבי ארה"ב. בשבועות האחרונים, שבע מדינות של ארצות הברית חסמו עובדים משימוש בפלטפורמה ממכשירי מדינה, וכמה סוכנויות ממשלתיות, כמו מחלקת המדינה, המחלקה לביטחון פנים ומשרד ביטחון המולדת האמריקני הגבילו גם הם את טיק טוק ממכשירי העובדים.

טיק טוק מצידה פועלת בניסיון להגיע להסכם עם המועצה להשקעות זרות בארה"ב, ועדה בין-סוכנויות הסוקרת עסקאות מסוימות אשר כרוכות בהשקעות חוץ, כדי לקחת בחשבון את החששות הביטחוניים הלאומיים בהקשר להן. בנוסף, ובהשראת עידן טראמפ, עתידה הועדה לנסות להחליט האם ניתן למכור את טיק טוק לחברה אמריקנית כדי שתוכל להמשיך לפעול בארה"ב, בה יש לה משתמשים רבים, בעיקר בקרב הקהל הצעיר במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים