ה-וי הכחול חוזר לטוויטר: מתכננים להטריל? זה לא יהיה קל יותר

אחרי שהוקפא עקב מהומת העולם שייצר ברשת החברתית המצייצת, סימון האימות מוצע שוב ממחר בתמורה ל-8 דולר למכשירי אנדרואיד ו-11 דולר ל-iPhone ● אבל איך ימנעו מאסק והחברה התחזויות לארגונים, לפוליטיקאים וסלבס?

הציעו את ה-וי הכחול כסיבה לעשות מנוי בתשלום, וכעת יאפשרו להסתירו. X ו-אילון מאסק.

טוויטר הודיעה באחרונה כי מחר (ב') היא תערוך השקה מחדש של שירות המנויים שלה, Twitter Blue, שיעלה 8 דולר בחודש למשתמשי מכשירי אנדרואיד ו-11 דולרים לבעלי מכשירי אפל מבוססי iOS.

הסיבה לשוני בתעריפים היא שאילון מאסק , הבעלים החדש של טוויטר ומנכ"לה כיום, העלה את המחיר של שירות המנויים לטוויטר ב-3 דולר למשתמשי iPhone, משום 30 אחוזי העמלה שאפל חותכת מההכנסות מאפליקציות iOS ב-App Store שלה.

נזכיר כי לפני זמן מה מאסק מתח ביקורת על עמלת ה-App Store של אפל, כינה אותה "מס נסתר של 30 אחוז באינטרנט", ובכלל נשמע לזמן קצר כמי שמתכנן מאבק מול הענקית מקופרטינו. אך מאוחר יותר, לאחר פגישתו עם מנכ"ל אפל, טים קוק, מאסק אמר שהשניים "פתרו" את אי ההבנות בנוגע לטוויטר, והתכוון לחשש שאפל תסלק את טוויטר החדשה שהוא מפסל מחנות האפליקציות, עקב פתיחות היתר שלה לדיעות שונות.

נקווה שהתעריף הגבוה יותר שנקבע לחבילת המנוי במכשירי אפל לא ישיב את המתח בין מנכ"לה החדש של הציפור הכחולה למנכ"ל אפל, אחרי שהוא בדיוק התפוגג לרגע.

אבל איך ימנעו שוב מכאוס בציפור הכחולה?

אם נחזור לחבילת Twitter Blue המתחדשת, מטוויטר נמסר כי מי שיירשמו וירכשו אותה יקבלו אפשרות לערוך את ציוציהם, להעלאות וידיאו ב-1080p, וכן יזכו ב'מצב קורא' ובסימן וי האימות הכחול הנחשק, זאת לאחר בדיקת אמיתות החשבון שלהם.

הפלטפורמה משתנה עקב ניהולו. אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של טוויטר.

הפלטפורמה משתנה עקב ניהולו. אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של טוויטר. צילום: BigStock

נזכיר כי בנובמבר הפלטפורמה הוצפה בגל של מתחזים לחברות ותאגידי ענק, בשל האפשרות שניתנה לכל משתמש לרכוש וי כחול של חשבון מאומת, אותה מאסק הכניס לשירות עם הפיכתו לבעליו. מאסק טען אז שהוא מתכוון לבטל את "מערכת האדונים והאיכרים" שפעלה בטוויטר ולכן הוא מציע את המינוי במחיר זול ולכולם.

אולם – על אף הנטייה לייחס לבוס החדש של טוויטר גאונות עסקית, גם אם תמוהה משהו – ה"כוח" הזה שהעניק המנכ"ל החדש של טוויטר לאנשים ה"פשוטים" יצר כאוס עצום ברשת החברתית המצייצת ממש ביום-יומיים שבהם החלה החבילה להימכר.

רבים מצאו את החידוש בתהליך האימות כראוי להתייחסות פרודית, רכשו את החבילה וברגע ששמו ידיהם על ה-וי הכחול – עוד לפני שהרעיון שהוא השתנה הופנם כהלכה על ידי מרבית המשתמשים – והחלו להתחזות לארגונים, לסלבס, לדמויות פוליטיות, אפילו לפוליטיקאי עבר. למעשה מי שהיה אולי אחד הראשונים "לזכות" בחיקויים ומתחזים היה לא אחר מאשר מאסק עצמו.

כמו כן התחזו המשתמשים במהלך סוף שבוע אחד לענקית הפארמה אלי לילי, ובישרו כאילו מטעמה כי האינסולין שלה יחולק בחינם; לחברת הנשק לוקהיד מרטין, ואמרו כי היא תפסיק כל סחר נשק עם סעודיה וישראל, עד שתחקור את הפרות זכויות האדם האפשריות שלהן; לפפסי שצייצה כביכול: "קוקה קולה יותר טעימה"; וכדומה. חלק מחברות אלו חוו ירידות בבורסה במקביל לפרסומים, אך לא התגלה הקשר ברור ביניהן לבין הציוצים של המתחזים. 

בכל אופן, בתגובה סילקה טוויטר חשבונות מתחזים וחסמה אותם וכן חזרה בה מהצעת חבילת המינוי והקפיאה אותה.

אז מה שינוי בחברה כדי למנוע חזרה של הכאוס הזה? ובכן, לפי טוויטר יש בהחלט שינויים בהתנהלות הצפויה.

"נתחיל להחליף את התווית ה'רשמית' בסימן זהב לעסקים, ובהמשך השבוע בסימן אפור לחשבונות ממשלתיים ורב-צדדיים", בישרה החברה.

בנוסף, מנויים יוכלו לשנות את המזהה הייחודי שלהם, את שם התצוגה או תמונת הפרופיל שלהם, "אבל אם כן, הם יאבדו זמנית את הסימון הכחול עד שהחשבון שלהם ייבדק שוב", הסבירה טוויטר.


מעניין לגלות שמאסק וטוויטר מתכננים שינוי גורף אחר, והוא מלחמה בחשבונות המזויפים הפעילים מאוד בפלטפוטרמה. המנכ"ל החדש, הידוע כיזם טק תזזיתי שלא נח לרגע, צייץ לפני מספר שעות, בסביבות השעה 2:30 בלילה, אם הוא אכן נמצא בטקסס, מקום מגוריו, כי "הבוטים צפויים להפתעה מחר". מסתמן אם כך שמחר ספציפית ובשבוע הקרוב יגיעו לשירות גם חבילת מנויים חדשה וגם פעולה רצינית נגד הפצת ספאם ופייק ניוז, התחזות ויתר רעות חולות שעליהן אמונים הבוטים ברשת החברתית המצייצת. יש למה לחכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים