"עד 2025 יותר ממחצית המידע ינותח בקצה"

כך אמר מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורת פתרונות ב-רד האט ישראל, יוון וקפריסין, שדיבר במסיבת עיתונאים של החברה אשר נערכה היום (ה') ● צרפתי הוסיף כי "מחשוב קצה ישנה לחלוטין את מערכי המחשוב הארגוניים"

מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות אזורי ברד-האט.

"לפי חברות המחקר, תחום מחשוב הקצה, העומד כיום על היקף שנתי של 44.7 מיליארד דולר, יגיע ב-2027 ליותר ממאה מיליארד. עד מחצית העשור, יותר מחצי מהמידע המנותח ייעשה בקצה, בעוד שכיום פחות מ-5% מנותח שם. עד 2023, כ-60% ממצלמות המעקב יהוו רכיב ניתוח בזמן אמת, עם יכולות בינה מלאכותית ולימוד מכונה בתוכן, בעוד שב-2020, רק 1% מהן עשו זאת. עד 2024, האפליקציות שבקצה יחוו גידול של 800%. עד 2025, יותר מ-50% מכלל ניתוח הנתונים על ידי רשתות עצביות (Deep Neural Networks) יתרחש בנקודת האיסוף, משמע בקצה, לעומת פחות מ-5% ב-2020. מחשוב קצה הוא העתיד", כך אמר מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורת פתרונות ברד האט (Red Hat) ישראל, יוון וקפריסין.

במסיבת העיתונאים שערכה החברה היום (ה'), אמר צרפתי גם כי "מחשוב קצה ישנה לחלוטין את מערכי המחשוב הארגוניים. משך שנים נעשה חיבור בין ה-IT לביזנס, ובשנים האחרונות זה השתנה – ה-IT זה העסק, כל חברה היא חברת תוכנה. טסלה לא מתהדרת בבוכנות, אלא בתוכנות, בנק הוא בית תוכנה עם רשיון להפעלת בנק".


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"הרכבת של מחשוב הקצה יצאה לדרך"

לדבריו, "במושג 'קצה', הכוונה היא לקחת את המחשוב ולהביאו לקצה, שם תתבצע קבלת ההחלטות, כי כמות הנתונים המעובדת היא גדולה ובלתי אפשרי לעשות את עבודת העיבוד במרכזי המחשוב. זה לא יבוא במקום הדטה סנטרים, הם יישארו במקומם, אבל לא לטובת מערכות זמן אמת. מחשוב הקצה מאגד במקום אחד אנשים, 'דברים' (מחיישנים ועד ערים חכמות, למשל) וביזנס".

"הרכבת של מחשוב הקצה יצאה לדרך", אמר צרפתי, "ותהיינה לכך השפעות על כל תחום פעילות: תחבורה וכלי רכב, ערים חכמות, מפעלי ייצור, רשתות קמעונאות, מגזר האנרגיה, עולם הבריאות והמגזר הציבורי".

"כך", אמר, "יש יותר ויותר פריסה של ארכיטקטורות מחשוב קצה, הן כוללות כמה יכולות: עיבודים גרפיים, יכולת עבודה גם בסביבה מנותקת, פריסה מהירה של סביבות, מיכון עם 'תיקון עצמי', יכולת לפרוס אפליקציה עם תהליכי DevOps הכוללים גם את אובייקט הקצה, שהוא קטן וצריכת חשמל מינימלית".

לדבריו, "האתגר גדל עוד יותר בארכיטקטורה, שבה נצטרך לעשות בדיקות תקינות, לא רק של איכות ותקינות המידע – אלא גם של מקור המידע. היציאה מחוץ לדטה סנטרים מעצימה את החשיפה של הרכיבים הללו להשתלטות עוינת ולשיבוש המערכות".

"עדיין", המשיך ואמר צרפתי, "קיימים כמה אתגרים בתחום: שיהוי; היעדר תקנים; דור 5, שהיה אמור לענות לאתגר הגידול המידע ויש חשש שהוא 'ייתקע' ולא יעמוד בעומסים". מנגד הוא ציין כי "הארגונים המוכוונים נתונים, מאיצים את התחום, כי הם רוצים לקבל תובנות מבוססות נתונים – לטובת שיפור המוצרים, טיוב קבלת החלטות, צמצום משאבים ולשיפור חוויית המשתמש".

"על מנת למנוע מצב בו מישהו ישתלט על הקצה ויזהם אותו עם נתונים שגויים", ציין, "יש לעסוק באבטחת מידע מההתחלה, ובאופן מוכלל, בכל הרמות מהתשתיות עד האפליקציות, עם בקרה, הגנה, ניטור ותגובה".

לדבריו, "רד האט היא חברה שמפתחת פלטפורמה. זו טומנת בחובה כמה היבטים: פתיחות ומחויבות לתקנים המובילים בשוק, קוד פתוח המניב שקיפות, אבטחת מידע ברמה גבוהה, כי כולם בוחנים את הקוד, ארכיטקטורה שמאפשר יכולת גידול מעריכי, וכן – שמירה על עצמאות הלקוח, עם יכולת עבודה בין עננים ובמערכות פרטיות, תוך ניהוליות והמשכיות של אבטחת מידע וממשל IT". 

"כבר היום אנחנו יכולים לראות כמה פרויקטים בהרצה", סיפר, "ובעתיד הקרוב נוכל לראות היצע רב של אפליקציות לתחום". צרפתי סיכם ואמר ש-"שימוש בטכנולוגיות Cloud Native וקונטיינרים ושימוש גובר בלימוד מכונה יהוו את הבסיס למרבית האפליקציות המודרניות. כך, הצרכים העסקיים יגרמו למחשוב הקצה להוות ארכיטקטורה משמעותית במרחב הפלטפורמות של הארגון המודרני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים