בלעדי

עיריית רמת גן פרסמה מכרז להקמת מערכות ווב ולשדרוג האתר

החברה הזוכה במכרז תידרש לספק כוח אדם מקצועי ייעודי לפרויקט, שעלותו הכוללת היא מיליוני שקלים ● קובי נח, מנמ"ר העירייה, קורא לעמיתיו מהרשויות המקומיות להצטרף למכרז נימבוס

זאב שניר מנס טכנולוגיות מראיין את קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן, בכנס המנמ"רים של הרשויות המקומיות.

עיריית רמת גן פרסמה באחרונה מכרז בהיקף של מיליוני שקלים לבחירת חברה שתקים, תאפיין ותתחזק מערכות ווב, ותקים תשתיות אפליקטיביות עבורה. המטרה היא להעלות את הפרויקט לאוויר כבר במהלך השנה הקרובה.

החברה שתזכה תצטרך לשדרג את אתר האינטרנט של העיריה, כך שיהיה מותאם הן לשולחן העבודה והן למובייל. כמו כן, בנוסף לכך שיהיה בו ממשק דו כיווני, שיאפשר תקשורת בין העירייה לתושבים ושקיפות מלאה יותר למולם, הוא יהווה חלון הראווה שלה, תוך איגום המשאבים. בין היתר, יכלול האתר אפליקציה היברידית, שבה יהיה אזור אישי לכל אחד מתושבי רמת גן, תוך יכולת בידול לתחומי עניין של התושבים.

לדברי קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן ומי שמוביל את המכרז, "המענה שנקבל מהחברה שתיבחר יהיה חדשני, מתקדם וגמיש לשינויים טכנולוגיים עתידים, ומעל לכל – הוא יהיה רלוונטי".

כיאה למכרז של רשות ציבורית, עיריית רמת גן תבחר בחברה הזוכה על בסיס שקלול של איכות, ניסיון, מקצועיות ועלות.

המטרה: כוח אדם ברמה שעירייה לא תמיד יכולה להשיג

אחד מתנאי הסף של המכרז הוא שהחברה שתזכה תעמיד לרשות העירייה כוח אדם מקצועי ברמה גבוהה, שיבצע את כל תהליכי האפיון והפיתוח, ויהיה ייעודי עבורה.

לדברי נח, ההחלטה להעמיד תנאי סף במכרז שלפיו החברה שתיבחר תצטרך להעמיד כוח אדם מקצועי ייעודי נועדה להבטיח שאת הפרויקט יבצעו האנשים ברמה הגבוהה ביותר, שגוף כמו עירייה לא תמיד יכול להשיג. כמו כן, זה ייצור מחויבות הדדית, משום שהחברה הזוכה תהיה אחראית לכל התהליך. "אנחנו אומרים לספק הזוכה: זה מה שאנחנו רוצים להשיג בפרויקט, ועליך לספק לנו פתרון מלא, כולל ההון האנושי האיכותי ביותר", ציין מנמ"ר העירייה.

נח הוסיף כי "היתרון המרכזי עבור העירייה בפרויקט זה הוא גמישות תפעולית מקסימלית – הן בתהליכי הפיתוח, הן ביכולת להתאים את האתר לכל טכנולוגיה חדשנית בעתיד, והן במוכוונות להשלים את התהליכים של המעבר של העירייה לענן".

הצטרפות למכרז נימבוס

השבוע שוחח נח על המעבר לענן עם זאב שניר מנס טכנולוגיות, במסגרת הכנס השנתי של איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי, שנערך באילת. הוא סיפר על ההחלטה של עיריית רמת גן להשתלב במכרז הענן הממשלתי נימבוס, על גבי הענן של AWSכפי שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים. נח שלל את החששות שעולים מהצטרפות למכרז, והמליץ לחבריו המנמ"רים לבחון את נימבוס, תוך לקיחה בחשבון של החיסכון המשמעותי לרשות המקומית, ובעיקר גמישות תפעולית, שלא קיימת באון-פרמיס.

לדבריו, "אנחנו, בעיריית רמת גן, למדנו את הנושא, ולא צריך לחשוש מזה. השיטה היא להתחיל בקטן – להעביר שרת אחד, כניסוי, ומשם להתקדם".

הוא סיפר כי העירייה העלתה לאוויר אתר רישום למערכת החינוך, והתוצאות, לדבריו, משביעות רצון הרבה מעבר לציפיות. "מעבר ליתרונות שיש בענן, יש בפרויקט הזה חיסכון בעלויות, מאחר שזה אתר שפועל על פי פיקים, בהתאם לעומסים בתקופות השנה. המעבר לענן יוזיל משמעותית את עלויות ההפעלה והתחזוקה של השרתים שמאחורי אתר זה, כי התשלום יהיה לפי שימוש", אמר.

נח הדגיש כי גם החששות לגבי האבטחה והסייבר בהקשר של מכרז נימבוס אינם מוצדקים. "מדובר במכרז שממשלת ישראל עומדת מאחוריו, ובשתי חברות ענק (AWS וגוגל – י"ק), ואני בטוח שהמדינה הבטיחה את עצמה בכל סעיפי המכרז. קראתי את כל המכרז יותר מפעם אחת, ואני סבור שיש חשיבות רבה שהמגזר המוניציפלי ישתלב בו".

לסיכום, נח הזמין את עמיתיו מהמגזר המוניציפלי לפנות אליו על מנת ללמוד מהמקרה של עיריית רמת גן על התהליכים המומלצים שמביאים לקבלת ההחלטה האסטרטגית לעבור לענן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמת גנים מודאגים

    עוד ביזבוזי כספים של עיריית רמת גן למשל ככר רמבם אורדע במקום לעשות חניון תת קרקעי ולמעלה לעשות את מה שעושיםמלא בוצע למה דאמה הכהן.

אירועים קרובים