מאסק ומנכ"ל אפל קוק נפגשו ועשו "סולחה"

הבעלים והמנכ"ל החדש של טוויטר הוזמן למטה אפל והשלים עם קוק ● מוקדם יותר השבוע הוא "נכנס" באפל ובמנכ"לה בטענה לאיומים מטעמם להוציא את טוויטר מה-App Store וניסיונות לחבל בחופש הביטוי באמריקה

השלימו. מנכ"ל אפל, טים קוק, והבעלים והמנכ"ל החדש של טוויטר, אילון מאסק.

אפשר לנשום לרווחה – אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל החדש של טוויטר, ומנכ"ל אפל, טים קוק, השתתפו במפגש עסקי יחדיו ויישרו את ההדורים ביניהם.

מוקדם יותר השבוע, ביום ב' האחרון, פרסם מאסק סדרת ציוצים ארוכה ותוקפנית במיוחד, שבה התייחס לקשרי טוויטר ואפל. יזם הטק הדומיננטי תייג את מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו בציוציו, בהם טען כי אפל עצרה בגדול את הפרסום בטוויטר ושאל את ​​קוק האם החברה והוא נגד חופש הביטוי באמריקה.

כדי להסביר את חשדותיו אלו, מאסק סיפר גם ש-אפל איימה על טוויטר כי אם לא תחזיר את מיתון התוכן הנרחב לפלטפרומה, זה שמאסק מנסה לצמצם כדי לאפשר לכל הדיעות להישמע – היא תורחק מה-App Store, חנות האפליקציות של אפל. בהמשך שאל מאסק בציוציו האם יש עוד מפתחי אפליקציות שצונזרו על ידי יצרנית ה-iPhone וכתב גם באופן די מובהק שלתפישתו אפל פועלת כמו מונופול. מאסק המשיך למתוח ביקורת על אפל בציוצים נוספים, ואף הזדעק על המדיניות שלה לחייב מפתחי אפליקציות ב-30% עמלה על רכישות בתוך היישומים שלהם.

ההתקפה נשמעה קיצונית ונדמה היה שבעוד זמן מה יתגלגלו הדברים לכדי מאבק משפטי בסגנון זה שניהלה אפיק גיימז (Epic Games), יצרנית המשחק פורטנייט, מול אפל בעבר הלא רחוק, ואף ניצחה בו. אבל למרות זאת, כעת נראה שהפרשה כבר מאחורינו.

קוק, כך מסתבר, הזמין את מאסק לשיחה פנים אל פנים במטה החברה, והשניים פתרון את הקונפליקט, כך לפי הדיווחים בתקשורת העולמית.

המולטי-מיליארדר מאסק צייץ אמש (ד') כי פגש את מנכ"ל אפל במטה בקופרטינו, וסיפר כי הייתה לשניהם שיחה טובה שהביאה את הבעיות לכדי פתרון. בציוצו כתב מאסק: "שיחה טובה. בין היתר, פתרנו את אי ההבנה לגבי טוויטר, שעלולה להיות מוסרת מחנות האפליקציות. לטים היה ברור שאפל מעולם לא שקלה לעשות זאת".

בהמשך הוא אף הודה ל-קוק בסגנון חברי על שערך לו סיור בקמפוס "היפה" של אפל, והעלה סרטון המתעד את הנסיעה ברחבי המקום.

מדובר בהחלט בקמפוס של ענקית טכנולוגיה שנחשב מהמפוארים והחדשניים בעולם, הן בשל גודלו והן בזכות האדריכלות המתקדמת שלו, כשהמתחם כולו תוכן ונבנה בקפידה רבה ונהוג לכנותו 'אפל פארק'.

אפל לא התייחסה למפגש בפומבי, וקוק לא הגיב לציוציו המפוייסים של מאסק.

קוק סירב לרכוש את טסלה מ-אילון מאסק, מנכ"לה.

קוק סירב לרכוש את טסלה מ-אילון מאסק, מנכ"לה. צילום: וויקיפדיה

קוק לא תמיד הסכים להיפגש עם מאסק

מעניין להיזכר כי לא תמיד רצה קוק להיפגש עם הקולגה מאסק, או כך לפחות טען האחרון.

יזם הטק הוא כידוע מנכ"ל ומייסד החברות טסלה (Tesla), נוירלינק (Neuralink), חברת החלל SpaceX וחברות אחרות. ב-2020 הוא סיפר לעוקביו שבעבר הלא רחוק רצה לקיים פגישה עם מנכ"ל אפל, במטרה להציע למכור לאפל את טסלה.

מדובר על התקופה שבה פותח ה-Model 3 של המכונית החשמלית הנחשקת מבית טסלה, אשר נתקלה אז בקשיים רבים בתהליך. על אף שמאסק לא ציין על איזו שנה בדיוק מדובר, הרי שסביר שהתכוון לפרק הזמן שבין השנים 2017-2019.

"בימים האפלים ביותר של תוכנית Model 3 פניתי לטים קוק כדי לדון באפשרות שאפל תרכוש את טסלה", צייץ מאסק אז, והוסיף וסיפר: "הוא סירב להיענות לפגישה".

הפלטפורמה הפתוחה לכל מרתיעה רבים

ההתכתשות שיזם מאסק עם יצרנית ה-iPhone הגיעה מאחר של-אפל יש כללים נוקשים לגבי ניהול תוכן, ואילו למאסק, שפיטר את רוב צוותי הניהול של טוויטר ואת ממתני התוכן שלה, יש כוונה מוצהרת לגרום לרשת החברתית המצייצת להיות פלטפורמה חברתית של "כולם", לדבריו, ולשוות לה אופי חדש ופתוח בהרבה.

מאסק – אחרי סקר משתמשים שערך – גם הודיע כי החזיר את דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, לטוויטר, אחרי שסולק ממנה בינואר 2021, וככל הנראה ישיב לשירות רבים מהמשתמשים שהושעו ממנו לצמיתות במימי המנכ"לים הקודמים, ג'ק דורסי ופרג אגראוול.

האיחוד האירופי גם הוא דרש מטוויטר להגביר את הצנזורה שלה, ולא להיפך, כפי שמעוניין הבוס החדש שלה, והזהיר את מאסק כי יחרים את טוויטר או יקנוס אותה אם לא תמלא אחר החוקים של אירופה לגבי מיתון תוכן, שייכנסו לתוקף ב-2023.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים