הלמ"ס: אנשים עם מוגבלות חמורה גולשים באינטרנט פחות מאחרים

74% מהם משתמשים ברשת, לעומת 93% בשאר הציבור ● רק 36% מבעלי המוגבלות החמורה גולשים כדי לקבל מידע ושירותים מהממשלה

נתונים מטרידים.

נתונים שפרסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שלפחות בישראל, אנשים עם מוגבלות משתמשים באינטרנט פחות מאחרים.

על פי הנתונים, שנכונים לשנה שעברה ופורסמו לרגל היום השנתי שעוסק בנושא, שיחול בשבת הקרובה, רק 74% מהאנשים עם מוגבלות חמורה בני 20 ומעלה גולשים ברשת, לעומת 93% בשאר הציבור. 72% מהם עושים זאת באמצעות הטלפון הנייד, בהשוואה ל-89%.

בלשכה מצאו שיש שוני בתעדוף של מטרות הגלישה באינטרנט בין אנשים עם מוגבלות חמורה לציבור הכללי: חיפוש מידע בנושאי בריאות נמצא במקום הראשון בקרב בעלי המוגבלות, עם 52%, ורק במקום השלישי אצל השאר, עם 67%. לעומת זאת, השימוש הפופולרי ביותר בקרב אנשים שאינם בעלי מוגבלות הוא במייל, עם 79%, בעוד שבקרב אנשים שיש להם מוגבלות הוא נמצא במקום השני, עם 49%. נתונים נוספים מראים ש-43% מבעלי המוגבלויות משתמשים באינטרנט לקבלת שירותים מהבנק, בהשוואה ל-71% בקרב שאר הציבור. המספרים נמוכים במיוחד כשמגיעים לקבלת שירותים אונליין מהממשלה: רק 36% מבעלי המוגבלויות עושים זאת. גם הנתון בקרב הציבור הכללי לא מעודד, ועומד על 60% בלבד.

יותר ממחצית מבעלי המוגבלויות לא גומרים את החודש

על פי הלשכה, ל-15% מבני ה-20 ומעלה בישראל, שהם כ-867 אלף איש, יש מוגבלות תפקודית חמורה, כאשר היא נפוצה אצל נשים קצת יותר מאשר בקרב גברים – 16% אל מול 13%. כמעט 10% מהציבור מתקשים מאוד או שאינם יכולים ללכת או לעלות במדרגות, ובקרב בני ה-65 ומעלה הנתון עולה ל-28%.

שיעור האנשים עם מוגבלות שיש להם תעודה אקדמית הוא חצי מאשר בציבור הכללי – 20% לעומת 41%. כמו כן, רק מחצית מבעלי המוגבלויות מועסקים, בהשוואה ל-79% בשאר הציבור. 52% מבעלי המוגבלות לא מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית – פי שניים מיתר האוכלוסייה, שם עומד הנתון על 26%.

עוד נתונים מטרידים שעולים מהדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים שאנשים עם מוגבלות חשים יותר בדידות, נותנים פחות אמון באחרים, חשים פחות ביטחון בדרכים, חוששים יותר מתאונות דרכים ומעריכים בשיעורים נמוכים יותר את תפקוד מוסדות הממשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים