פרסום ראשון

"בסוף היום – הדיגיטל יהיה ה'מטבע העולמי' החדש"

כך אמר סזאר סרנודה, נשיא נטאפ העולמית, שהגיע לביקור בישראל לפני ימים אחדים ● אנשים ומחשבים שוחח איתו על השינויים הדיגיטליים המשפיעים על העולם

סזאר סרנודה, נשיא נטאפ העולמית.

"האמירה לפיה 'הנתונים הם הנפט החדש', היא בת 15 שנים וקיבלה חיזוק במאמר מ-2017 באקונומיסט הלונדוני, שקבע כי הנתונים הפכו להיות בעלי ערך, בשל היותם משאב הייצור העיקרי. כעת אנו נמצאים בעיצומו של שלב התפתחות חדש: הנתונים נאספו, נשמרו ונותחו, והם משמשים אבן יסוד בטרנספורמציה הדיגיטלית. השינוי הזה מביא לכך שהדיגיטל יהיה, בסופו של יום, המטבע החדש", כך אמר סזאר סרנודה, נשיא נטאפ (NetApp) העולמית.

סרנודה, שמשמש בתפקידו יותר משנתיים, הגיע לביקור בישראל לפני ימים אחדים ואף הספיק לבקר במאורת הנמר. הוא בעל ניסיון של יותר מ-25 שנים בהיי-טק, ואת רוב הקריירה שלו עשה בתפקידים בכירים במיקרוסופט. הוא בעל תואר שני מבית הספר לעסקים של הרווארד ומשמש גם כיועץ לבית הספר לעסקים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון.

"העולם השתנה וממשיך להשתנות. לא רק היקף השינויים הורחב, אלא גם הקצב שלהם הואץ", אמר סרנודה בראיון לאנשים ומחשבים. "האתגר המרכזי טרם הסתיים: למצות יותר תובנות מהנתונים. כל המחקרים מצביעים שבממוצע, ארגונים מנצלים רק 30% מהנתונים שברשותם. האתגר האמיתי הוא לקחת את 70% הנתונים שנותרו בלא טיפול, ולהופכם לבעלי ערך עסקי. זה בדיוק מה שאנו עושים ללקוחות שלנו, כי אנו בעצמנו חברה ממוקדת דטה".

"מנמ"רים יכולים לטפל ולהבין לעומק את הדטה, וכך להוון אותו, לעשותו בעל ערך המספק שינוי מבדיל", אמר. "לצד עוד אתגרים, ועוד כאב ראש לצוותי ה-IT בארגונים, מעמדם שודרג: בעבר הם מוצבו כמרכזי עלות, ובשנים האחרונות הם הפכו למרכז המניב רווחים, התורם להבטים העסקיים בארגון. כיום, העסק משנה את עצמו וכך גם ה-IT – הוא הפך למבדל תחרותי, למאיץ של הגעת מוצרים ושירותים חדשים לשוק, לתומך במשתמשים ובעיקר, בלקוחות. ה-IT מביא להידוק הקשר עם הלקוחות ולהעמקת הנאמנות שלהם".

"שינוי נוסף", אמר סרנודה, "נבע ממגיפת הקורונה. בן לילה, מאות מיליוני עובדים בעולם שינוי את אופן פעולתם, והחלו לעבוד מרחוק ומהבית. גם אנו שינינו את עצמנו ונערכנו במהירות לסייע ללקוחות לפתח טכנולוגיות כדי לתפעל את סביבה העבודה ההיברידית החדשה".

"אנו פועלים בשוק זה שלושה עשורים", ציין נשיא נט-אפ, "התחלנו לפעול בעולם האחסון, בדגש על יעילות האחסון והגנת הנתונים. משם המשכנו במסע שלנו, לסייע לארגונים עם ניהול הדטה, לצד האחסון. ערכנו שינויים בעצמנו, כדי להיות שותפים של הלקוחות במסע המורכב הזה, שמטרתו להביא למיצוי תובנות מהדטה, ולהביאו לענן. כיום, כל ארגון מעביר עומסי עבודה ואפליקציות ושירותים לענן – ועלינו להבטיח שמערך ה-IT יפעל באופן יעיל, מאובטח, במהירות ובביצועים משופרים – לאורך כל הדרך, מהקרקע, הדטה סנטר, לעננים – ובחזרה. כך אנו מסייעים לארגונים לפעול בעולם ה-IT החדש – ההיברידי ומרובה העננים, ולהיות חכמים יותר בנוגע למידע שלהם. השקענו בהנפקת שירותים נוספים: ניטור הדטה, תעדוף שלו, אחסונו במקומות שונים לפי ערכו, והוספת יכולות אבטחה, לצמצום היקף מתקפות הכופרה".

מבקרים במאורה. מימין: שלומי פרייס - מנכ"ל נטאפ ישראל, מארק מונטייל - מנהל אזור מערב אירופה בנטאפ, וסיזר סרנודה, נשיא נטאפ העולמית.

מבקרים במאורה. מימין: שלומי פרייס – מנכ"ל נטאפ ישראל, מארק מונטייל – מנהל אזור מערב אירופה בנטאפ, וסזאר סרנודה, נשיא נטאפ העולמית. צילום: פלי הנמר

"בשנים האחרונות אנו מקדמים את נושא הקיימות"

"בשנים האחרונות", ציין סרנודה, "אנו מקדמים את נושא הקיימות. היקף המידע גדל בלא הרף, ולכן חשוב להפחית את פליטות הפחמן, בין השאר על ידי ניהול חכם של נתונים, מבוסס בינה מלאכותית. אנו מסייעים לארגונים למדוד, לנטר ולדווח על פליטת גזי חממה, להבין את החותם הסביבתי שלהם – את ההשפעות הסביבתיות של הנתונים שברשותם".

"ישראל מהווה עבורנו שוק ייחודי מכמה סיבות", סיכם סרנודה. "האחת, אנו מובילי שוק פה, ואוחזים ביותר ממחצית נתח השוק המקומי. אנו מקשיבים למשובים מהלקוחות הישראלים, שהם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות. על בסיס רכישה של כמה חברות סטארט-אפ ישראליות בעבר – אונארו ב-2008; פלקסיסטור ב-2017, וקוגניגו ב-2019, הקמנו בתל אביב מרכז מו"פ גדול. המרכז גדל משמעותית עם הרכישה שלנו את ספוט (Spot) הישראלית, הפועלת למיטוב של שירותי הנתונים הארגוניים בענן. באמצעות טכנולוגיית הקוברנטיס של ספוט, ארגונים יכולים לחסוך כ-90% מעלויות העיבוד והאחסון. אנו מחוייבים לשוק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים