מטא הכחישה דיווחים שמארק צוקרברג עתיד לפרוש ב-2023

הדיווחים על ההתפטרות מקורם ב"הדלפה", שציטט מקור אנונימי שטען כי צוקרברג יעזוב את תפקיד המנכ"ל ב-2023, עקב הפסדי החברה האחרונים דובר מטא, אנדי סטון, טוען - להד"ם

התחייב להתייעלות. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

מנכ"ל מטא (Meta), מארק צוקרברג, עתיד לפרוש מתפקידו בשנה הבאה, כך גרסו שמועות ודיווחים אתמול (ד'), אלא שאלו הוכחשו במהרה על ידי דובר החברה האם של ווטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם, אוקולוס וחברות אחרות, שצוקרברג הוא הבוס הגדול שלהן.

הדיווחים על התפטרותו של צוקרברג הגיעו מ"הדלפה", שציטט מקור אנונימי. לדברי המקור, צוקרברג יעזוב את תפקיד המנכ"ל ב-2023, עקב הפסדי החברה האחרונים.

פיטרה באחרונה אלפי עובדים. מטא.

פיטרה באחרונה אלפי עובדים. מטא. צילום: BigStock

הפסדים, פיטורים ירידת שווי ותוכניות לעתיד מטאברסי שאינן נוסקות

החברה עברה מבחר קשיים בשנים האחרונות: Reality Labs שבבעלותה הפסידה 3.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2022, ובמקביל, ההכנסות של מטא ירדו בשני הרבעונים האחרונים משמעותית. אל אלו התלוותה העובדה ה"פעוטה" שמטא חווה חוסר ההצלחה, לפחות עד כה, ביצרת באזזז אמיתי סביבה כחברה שמרכז עיסוקה הוא במטאברס, כפי שהיא מתכננת שיקרה בעתיד הקרוב.

"הרבה אנשים אולי לא יסכימו עם ההשקעה הזו. אבל ממה שאני יכול לומר, אני חושב שזה הולך להיות דבר מאוד חשוב, ואני חושב שזו תהיה טעות עבורנו לא להתמקד באף אחד מהתחומים האלה, שלדעתי יהיו חשובים מהיסוד לעתיד", אמר צוקרברג לאחרונה כדי להגן על פרויקט המטאברס שלו בפני משקיעים מודאגים.

כידוע, מטא הצטרפה לגל הקיצוצים בענף הטק ופיטרה באחרונה כ-13% מכוח האדם שלה, שהם כ-11,000 איש מסך עובדיה. הפיטורים הגיעו לאחר שמחיר מניית מטא צנח השנה ביותר מ-70%. צוקרברג עצמו גם לקח אחריות והודה באשמה למצב זה.

לדברי צוקרברג, הפיטורים בוצעו מכיוון שהכנסות החברה ירדו על רקע תנאים כלכליים לא יציבים. המנכ"ל גם אמר מפורשות כי טעה מבחינה אסטרטגית במחשבה שהמעבר של אנשים לפלטפורמות מקוונות יהפוך להרגל חדש קבוע. למרות שהוא שפך הרבה כספים כדי לתמוך בפעילויות מקוונות אלה.

לפי אנליסטים, המשך פעילות בהפסדים, במיוחד בתנאים מאקרו-כלכליים ללא שינוי, עלול אפילו לחייב את הענקית ממאנלו פארק לנקוט בפיטורים נוספים.

הפסיד כ-30 מיליארד ד' משוויו. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא.

הפסיד כ-30 מיליארד ד' משוויו. מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא. צילום: לכידת מסך מפורבס

עקב הירידה במניות החברה, השווי הנקי של המייסד השותף והבוס של החברה, שנקראה פייסבוק כשהוקמה ב-2004, ירד גם הוא. צוקרברג שווה כיום "רק" 67.3 מיליארד דולר, אחרי ששוויו עמד על כמעט 100 מיליארד  בספטמבר האחרון, כך על פי נתוני מדד העושר של המגזין פורבס.

אנדי סטון: "זה כזב"

כאמור, ההחלטה להתפטר מתפקיד המנכ"ל בקרוב, שבדיווחים המקוריים הוצגה ככזו שהתקבלה על ידי צוקרברג ישירות, הוכחשה בתוך שעות ממועד פרסומה. מנהל התקשורת של מטא, אנדי סטון, הכחיש את החדשות באמצעות חשבון הטוויטר שלו, בו צייץ בפשטות: "זה כזב".

סטון לא סיפק כל הסבר לאירועים ולהדלפה, מלבד ההכחשה.

צוקרברג הפך ברבות השנים לשם נרדף לפעילות מטא, והוא מאוד דומיננטי בחברה. לפני מספר חודשים פרשה מתפקידה מי שהייתה יד ימינו והדמות מספר שתיים בפייסבוק, שריל סנדברג, ואילו היה גם "צוק" הבוס נוטש כעת, במובנים מסוימים הייתה החברה נשארת ללא דמות אב ומנהיג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים