חברת הקריפטו ג'נסיס: "איננו נמצאים לקראת פשיטת רגל"

ההכחשה הגיעה אחרי שגורמים המכירים את הנושא דיווחו באחרונה כי יחידת ההלוואות של ג'נסיס קורסת והחברה על סף פשיטת רגל, כמו גם לנוכח פאניקת המשקיעים עקב מקרה FTX ומצב שוק הקריפטו המדורדר

טוענת שהחברה במצב קשה, אבל לא לקראת פשיטת רגל. ג'נסיס. עיבוד ממוחשב.

זמנים לא פשוטים עוברים על משקיעי הקריפטו ברחבי העולם. התמוטטות בורסת FTX הכניסה את תחום המטבעות הקריפטוגרפיים לסחרור חמור, וזאת בנוסף להתדרדרותו הכללית בשנה האחרונה.

ההפסדים הקשים שחוו הלקוחות של FTX, המוערכים במיליארדי דולרים, עוררו במשקיעי קריפטו דריכות וסקפטיות, שתודלקו עוד יותר עקב שמועות על חברה גדולה נוספת בתחום שעתידה לפשוט את הרגל בקרוב – ג'נסיס (Genesis Global Trading).

ג'נסיס – חברת תיווך לנכסים דיגיטליים – נאבקת לגייס כסף ליחידת ההלוואות שלה, וגורמים יודעי דבר איתם שוחחה בלומברג הזהירו באחרונה משקיעים פוטנציאליים שגם ג'נסיס עלולה להגיש בקשה לפשיטת רגל בקרוב, אם מאמציה לגיוס ההון ייכשלו.

 


אתמול (ב') אף עצרה החברה את אפשרות הלקוחות למשיכות עקב קשיי נזילות, ממש כפי שאירע ב-FTX לפני שהתמוטטה – אבל כמעט במקביל החברה יצאה בהודעה רשמית שאומרת כי היא "אינה מתכננת" להגיש בקשה לפשיטת רגל בעתיד המיידי, ושבכוונתה לבקש לפתור את המצב "בהסכמה", כך לפי דיווח אחרון של סוכנות הידיעות רויטרס.

דובר החברה שלח הצהרה בדוא"ל והוסיף והבהיר בה כי: "המטרה שלנו היא לפתור את המצב הנוכחי בהסכמה, ללא צורך בהגשת פשיטת רגל. ג'נסיס ממשיכה לנהל שיחות בונות עם נושים".

פשטה רגל והותירה יותר ממיליון נושים. בורסת הקריפטו FTX.

פשטה רגל והותירה יותר ממיליון נושים. בורסת הקריפטו FTX. צילום: BigStock

שווי המטבעות הדיגיטליים הולך ופוחת

ואולם, החדשות על מצבה של ג'נסיס והחשש מקריסתה כתופעת לוואי לקריסת FTX, האיצו עוד את הירידות במחירי המטבעות הווירטואליים, שבלאו הכי ירדו עקב המשבר המתמשך וכתוצאה מנפילתה של אימפריית FTX – בורסת הקריפטו של סם בנקמן-פריד.

בשנה האחרונה חלה ירידה של 72 אחוז במדד של 100 האסימונים המובילים. לדוגמה: מטבע הקריפטו הדומיננטי ביותר, הביטקוין, איבד עד 4.7 אחוזים וירד ל-15,485 דולר ליחידה – המחיר הנמוך ביותר שלו מאז נובמבר 2021, ואילו האסימון המכונה דוג'קוין (Meme Dogecoin) – זה שאילון מאסק נהג לקדם ושהחל בכלל כמם היתולי בדמות כלב שיבא אינו – ירד בכ-12% ביומיים האחרונים בלבד.

הגשת פשיטת הרגל של FTX החודש, הכניסה לא רק את הלקוחות שלה אלא גם ארגונים רבים, לסחרור. המחסור בכספים להלוואות שחוותה ג'נסיס כרוך ביטב בקריסת FTX. החברה בילתה את הימים האחרונים בחיפוש אחר הון חדש בהיקף של לפחות מיליארד דולר, כך דיווחו מוקדם יותר אותם גורמים יודעי דבר ששוחחו עם בלומברג, אשר טענו גם כי החיפוש כלל שיחות על השקעה פוטנציאלית מבורסת הקריפטו בינאנס (Binance), אך אופציית המימון הזו לא התממשה בינתיים.

על פי דיווחים שונים במדיה העולמית, מלוות הקריפטו BlockFi עלולה להיות החברה הבאה שתפשוט רגל, כל לפי דברים אנשים עם ידע בנושא, שטענו כי החברה צפויה לבקש פשיטת רגל בתוך ימים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארתור

    נוצר אצלי הרושם שכל נושא הקריפטו דומה לרפאוה האלטרנטיבית. אין הוכחות מדעיות שזה עוזר , המון סיפורים ושיווק אגרסיבי, מוסדות מכובדים משתפים פעולה ומוכרים את המוצרים ( אם הציבור רוצה אז למה לא לימכור ולהרוויח גם אם זה פייקה. ותמיד אפשר להניח שאולי בכל זאת יש משהו בזה..) בעולם הקריפטו הנושא היחידי שקודם מאד זה טכנולוגיות להפצת מטבעות שלא ברור למה הם נועדו והצורך בהם בכלל. יכולת הקניה ללקוחות הדיוטות חסרי הבנה בתחום הפכה להיות נוחה ונגישה. פגשתי אנשים אינטלגנטיים שרכשו מטבעות כשאין להם מושג ירוק מה זה וההתכנות להרוויח בעתיד. חלומות שמצליחים לרתום משא קריטית של מאמינים הופכים למציאות בטרם עוד נוצרה עובדה כל שהיא שתומכת בחלום.. מוזרות דרכי האלוהים.. 🤔

אירועים קרובים