בלעדי

צביקה בירמן מונה למנהל הגנת מידע אזורי בתאלס

בירמן, בכיר בעולמות הגנת הסייבר והגנת המולדת, מרחיב את פעילות הסניף הישראלי של החברה

צביקה בירמן, מנהל חטיבת הגנת המידע בקבוצת ת'אלס לאזור אגן הים התיכון

צביקה בירמן מונה למנהל חטיבת הגנת המידע בקבוצת תאלס (Thales Group) לאזור אגן הים התיכון, לרבות ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים.

תאלס היא חברה צרפתית, העוסקת במערכות מידע חיוניות בעולמות האבטחה והביטחון הלאומי. מטה החברה נמצא ברובע העסקי של פריז, לה דפנס, ובבירת צרפת נסחרת החברה בבורסה לניירות ערך יורונקסט (Euronext). הקבוצה נקראת על שמו של הפילוסוף היווני תאלס. רבע מהחברה מצוי בשליטת ממשלת צרפת, ורבע נוסף – בבעלות דאסו תעופה (Dassault Aviation). החברה פעילה ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, מונה כ-80 אלף עובדים ולה מחזור של 16.2 מיליארד יורו (נכון לשנתה הכספית 2021), ורווח של 1.09 מיליארד יורו. יותר ממחצית מכירות החברה הן לעולמות הצבא, הביטחון והאבטחה, והיא נמנית על עשרת קבלני האבטחה הגדולים בעולם.

בירמן עוסק זה כשני עשורים בשדות הגנת הסייבר וההגנה על המולדת (HLS) . הוא היה מנהל הפעילות הצבאית והממשלתית בסימנטק ישראל, ממקימי קבוצת הסייבר של Dell-EMC וכן ניהל את חטיבת הביטחון בצ'ק פוינט – שאותה הביא לזכייה במכרז החשב הכללי. הוא הגיע לתאלס לאחר ששימש, מאז מחצית 2020, כמנכ"ל אקסון ישראל. ל-בירמן תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית. בשעות הפנאי הוא מדריך צלילה בכיר' ומתנדב שעוסק בפעולות הצלה מורכבות בים.

קבוצת תאלס נחלקת לחמש חטיבות: חטיבת מערכות תעופה, לרבות מערכות שו"ב; חטיבת מערכות חלל, לרבות לוויינים; חטיבת אלקטרוניקה צבאית; חטיבת מערכות תחבורה, לרבות רכבות; וחטיבת מערכות אבטחה, המטפלת באבטחת מידע והגנת סייבר.

בניין קבוצת תאלס בפריז.

בניין קבוצת תאלס בפריז. צילום: BigStock

בישראל: מרכז מו"פ עם כ-100 עובדים ולקוחות רבים

בדצמבר 2008, רכשה תאלס את CMT Medical מיקנעם עילית, העוסקת בפיתוח מערכות עיבוד התמונה והדמיה לשימושים רפואיים, ועל בסיסה הקימה בארץ מרכז מו"פ מקומי, המונה כ-100 עובדים.

אלדין הישראלית, שייסד ינקי מרגלית, מוזגה ב-2009 לתוך SafeNet ואלדין הפכה למרכז פיתוח של החברה בישראל. ב-2014 נמכרה SafeNet לג'מאלטו (Gemalto) הצרפתית, שעסקה בעיקר בפיתוח וייצור של כרטיסים חכמים, תמורת 890 מיליון דולר. קבוצת תאלס רכשה ב-2018 את ג'מאלטו תמורת 4.8 מיליארד יורו. פתרונות אבטחת המידע של תאלס בישראל מופצים על ידי C-Data ואקסלוסיב נטוורקס.

פעילות החטיבה שבראשה עומד בירמן עוסקת בהגנה על המידע באמצעות חומרות יעודיות, HSM

(ר"ת  Hardware Security Module, מודול אבטחת חומרה), ברישוי מסורתי (און פרם) ובפתרונות הצפנה וניהול תעבורה מוצפנת בענן, בניהול הלקוח ובלא תלות בספקית הענן. סל הפתרונות של תאלס מנטרל, כמעט לחלוטין, את מתקפות הכופרה, על ידי הצפנת המידע ובקרת הגישה אליו באמצעות מנגנון אימות אפקטיבי, רב-שלבי, MFA.

עוד מסייעים אנשיו של בירמן במימוש תהליך מיפוי וסיווג של כלל המידע שבידיהם, לטובת קבלת החלטות לגבי אמצעי ההגנה הנדרשים. תהליכי הסיווג וההצפנה שקופים למשתמשים. רוב הבנקים בארץ נמנים על לקוחות תאלס לתחום זה, לצד לקוחות ארגוניים מהמגזר הביטחוני והאזרחי. לתאלס עשרות לקוחות ארגוניים בישראל – חברות ביטוח, משרדי ממשלה, ארגונים ממערכת הבריאות, חברות היי-טק וסטארט-אפים. מערך המכירות של החברה בישראל צמח בנתון דו-ספרתי באחוזים השנה, והצפי הוא להמשך צמיחה דומה ב-2023.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של בירמן לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים