מאסק ערך סקר משתמשים – והחזיר את טראמפ לטוויטר

בינואר 2021 סולק נשיא ארה"ב לשעבר מהפלטפורמה המצייצת, ומעוד רשתות חברתיות, אחרי שהוחלט כי הסית את אוהדיו להתקפה על הקונגרס האמריקני ● כעת, לאחר ש-"העם דיבר" בסקר בטוויטר - הוא מורשה לשוב לשירות

החזיר את טראמפ לטוויטר (כיום X). אילון מאסק, הבעלים והמנכ"ל של החברה. עיבוד ממוחשב.

אילון מאסק, הבעלים החדש של טוויטר, הפעיל מחדש הלילה (א') את חשבונו המושעה של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ברשת החברתית המצייצת.

ההחלטה התקבלה לאחר סקר שערך איל הטק בקרב משתמשי טוויטר, ושהגיע בתקופה שבה המולטי-מיליארדר מאסק שרוי בעיצומו של מה שנראה כמו משבר אמיתי בפלטפורמה. מאסק – שכידוע נכנס בסערה לנעלי הבעלים והמנכ"ל של טוויטר – סילק את ההנהלה הקודמת וערך פיטורים המוניים של כמחצית מהמועסקים בחברה, מה שגרם לחשש שהשירות עלול לקרוס בגלל מחסור בעובדים.

בנוסף, חלק מכ-200 מיליון המשתמשים היומיומיים של הפלטפורמה החלו לפתוח חשבונות ברשתות חברתיות אחרות, גם מחשש שטוויטר תיעלם להם לפתע וגם בשל צורך למרוד במאסק ובמדיניות החדשה והלא ממש ברורה שלו.

אתמול בישר מאסק חגיגית: "העם דיבר. טראמפ יוחזר", וזאת אחרי תוצאת סקר שהשיק בשבת בעניין השאלה האם להשיב את הנשיא לשעבר לטוויטר – אם לאו.

הסקר, עליו השיבו יותר מ-15 מיליון מצביעים, היה די חצוי בתוצאותיו, אך מאחר ש-51.8% מהמשתמשים השיבו כי הם בעד חזרתו של טראמפ (ו-48.2 בעד) – יזם הטק הודיע כי כך ינהג. מאסק הוסיף והבהיר כי בעבורו קול העם הוא קול אלוהים. במקור כתב מאסק את המשפט Vox Populi, Vox Dei בלטינית, שפירושו בעברית "קוֹל הָמוֹן כְּקוֹל שַׁדַּי".

איזון דמוקרטי או פלטפורמה שתהפוך לימנית על מלא?

מאסק נחשב כבעל ברית על ידי תומכי הנשיא האמריקני לשעבר, ורכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, שהושלמה בסוף אוקטובר, הציפה בקרב השמרנים בארה"ב וברחבי העולם תקווה שטראמפ יוכל לשוב לפלטפורמה שהייתה זירת הבית שלו.

כזכור, אחרי התפרעות אוהדי טראמפ בגבעת הקפיטול, שהחלה עקב ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות 2020, ולאחר שטראמפ כפר בתוצאות וטען לתרמית נרחבת, החליטו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם שבבעלות מטא, יוטיוב שבבעלות גוגל, ויתר הרשתות החברתיות לסלק את הנשיא לשעבר הסורר, חלקן לצמיתות ואחרות לפרק זמן ארוך במיוחד.

טוויטר, שבה נהג טראמפ לפרסם אינספור ציוצים לעוקביו, קבעה שההשעיה היא לתמיד.

אחרי שהורחק, הקים טראמפ רשת חברתית ימנית אלטרנטיבית בשם 'חברתית אמיתית' (Truth Social), שלא זוכה ליותר מדי הצלחה עד כה, אך שהנשיא לשעבר פעיל בה בעצמו. מאסק אמר שבטוויטר השתוללה יותר מדי צנזורה, בעיקר נגד שמרנים. רכישת טוויטר בידי מאסק – שאפילו המליץ באחרונה מפורשות לגולשי הציפור הכחולה להצביע לרפובליקנים בבחירות אמצע הקדנציה שנערכו בשבוע שעבר – הקפיצה את תומכי הצד הימני של המפה הפוליטית בכל העולם, משום האמונה שאכן מאסק עומד להפוך את השירות לכזה שבו הם יספגו פחות צנזורה, השתקות ורדיפות, או אפילו יהפכו לבעלי הטון הקובע. 

לעת עתה לא פרסם טראמפ כל ציוץ בפרופיל המשוחזר שלו והציוץ האחרון בחשובונו הוא מה-8 בינואר 2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים