בכיר באמזון הודה: החברה אכן עומדת בפני קיצוץ רחב במשרות

השבוע דווח בתקשורת כי החברה עתידה להיפרד מכ-10,000 משרות, אבל ענקית הקמעונאות התמהמה באישור הפרסום, כאוס נוצר בקרב הצוותים, ורק אתמול (ד') הודה סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים כי אכן הפיטורים על הפרק

מעבר להפסד נקי בשנת 2022. אמזון.

בתחילת השבוע נודע כי אמזון עומדת להוציא לפועל את הפיטורים הגדולים ביותר בתולדותיה, ושהענקית מסיאטל תקצץ באופן נרחב משרות, בעיקר מחטיבת העוזרת הקולית שלה, אלקסה, משום שזו הפכה ללא מספיק רווחית. ואולם חלפו שעות ארוכות עד שהתקבל אישור לכך, כשרק אתמול (ג') הודה סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים, דייב לימפ, כי אכן זוהי כוונת החברה.   

הכל החל ביום ב', כפי שדיווחנו, כשהניו יורק טיימס פרסם ידיעה ובה טען שאמזון עומדת לחתוך כ-10,000 משרות, המהוות כ-3% מכלל כוח האדם שלה ברחבי העולם.

מלבד העובדה שכלל ענף ההיי-טק נמצא, כך מסתמן, בתחילתו של גל פיטורים נרחב שעוד ועוד חברות מצטרפות אליו, למשל מטא, סיילספורס, טוויטר ואחרות, היו לקיצוצים הללו אינדיקציות קודמות – באחרונה, לנוכח המשבר בהיי-טק בפרט ובכלכלה העולמית בכלל, הקפיאה אמזון גיוסי עובדים בחטיבות מסוימות, וכן ביטלה כמה יוזמות ניסיוניות. במקביל דווח על בכיר בחברה שהזהיר כתבים ואנליסטים בוול סטריט כי הקונים מהדקים חגורה – ולפיכך, גם אמזון.

עדיין לא התייחס לפיטורי 10,000 העובדים. אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

עדיין לא התייחס לפיטורי 10,000 העובדים. אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון. צילום: יח"צ

כאוס באין מענה לשאלות

ואולם, על פי התקשורת העולמית, הפיטורים הכואבים בלאו הכי קיבלו תוספת קושי, בגלל חוסר התקשורת בין קברניטי אמזון לעובדים. במשך יומיים שלמים לא ידעו הבכירים כיצד להתייחס לדיווח החדשותי הראשון של הטיימס על הפיטורים הצפויים והדבר עורר כאוס וכעס בקרב עובדים מהשורה הראשונה, שחיפשו תשובות ולא קיבלו כאלו. עובדים רבים הניחו שישמעו בהקדם מצמרת החברה, כנראה מהמנכ"ל, אנדי ג'סי, או מאחד מסגניו, מה עתידם, אבל בסופו של דבר חלפו שתי יממות בין הבשורה הקשה שמקורה בתקשורת, לבין הודאה רשמית במציאות בפני העובדים.

ביום ג' פרסמה החברה את מכתבו של לימפ, ששופך מעט אור על המצב. "לאחר אוסף מעמיק של ביקורות, החלטנו לאחרונה לאחד כמה צוותים ותוכניות. אחת ההשלכות של החלטות אלו היא שחלק מהתפקידים לא יידרשו יותר", כתב לימפ. "כואב לי למסור את החדשות האלה, מכיוון שאנחנו יודעים שנאבד אמזונאים מוכשרים מאגף ההתקנים והשירותים כתוצאה מכך. אני גאה להפליא בצוות שבנינו ולראות אפילו חבר צוות מוערך אחד עוזב, זו אף פעם לא תוצאה שמישהו מאיתנו רוצה".

אלא שגם לאחר הודעתו של לימפ, לא היה ברור לרבים מי מהם יאבד בקרוב את מקום עבודתו – ומי לא.

"אני אפילו לא יודע אם אני רוצה לעבוד בחברה הזו יותר", אמר אתמול ל-Recode מנהל בכיר באמזון, שעובד בחברה יותר מ-10 שנים. הוא התייחס לחוסר השקיפות מצד מנהיגי החברה וטען: "זו דרך איומה להתייחס לאנשים".

אמזון עדיין לא אישרה את הגודל או ההיקף של סבב הפיטורים המדובר, ורק פרסמה רשמית שהיא מאשרת "איחוד" של צוותים בתוך חטיבת אלקסה שלה.

דוברת החברה, קלי ננטל, מסרה ל-TechCrunch: "כחלק מתהליך סקירת תכנון התפעול השנתי שלנו, אנחנו תמיד מסתכלים על כל אחד מהעסקים שלנו ועל מה אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים לשנות. בזמן שעברנו את זה, בהתחשב בסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית (כמו גם כמה שנים של גיוס מהיר), חלק מהצוותים מבצעים התאמות, מה שאומר שבמקרים מסוימים תפקידים מסוימים אינם נחוצים יותר. אנחנו לא לוקחים את ההחלטות האלה בקלות ראש, ואנו פועלים על מנת לתמוך בכל העובדים שעלולים להיות מושפעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים