קונצנזוס בקרב ארגונים ישראליים: נתונים הם מקור לרווח עסקי

מחקר שערכה VMware מעלה כי כחמישית מהארגונים סבורים שמדובר לא סתם במקור רווח עסקי, אלא בכזה משמעותי ● המחקר מעלה שהארגונים מבינים את היתרונות שבענן להגשמת יעדי הביזנס שלהם

העננים יכולים להמטיר "גשם" של רווחים.

97% ממנהלי הארגונים הישראליים סבורים שניתן להפיק רווח עסקי מנתונים, ו-21% מהם אף מחשיבים אותם כמקור רווח משמעותי – כך גילה מחקר חדש שנערך על ידי VMware. הנתונים מישראל תואמים לתוצאות המחקר הגלובלי, שבוצע בקרב 3,000 מקבלי החלטות ברחבי העולם. בישראל רואיינו למחקר 240 מנהלים ואנשי טכנולוגיה.

לפי המחקר, 50% ממקבלי ההחלטות סבורים ששימוש בכמה עננים שונים יאפשר להם להפיק ערך מקסימלי מהנתונים ולהגביר את החדשנות , תוך ציות לרגולציה ולשלמות המידע.

השאיפה להפיק ערך רב יותר מהנתונים כרוכה במילויים של כמה אתגרים נוספים, כמו: אבטחה (לפי 30% מהמגיבים), כישורים מקצועיים של העובדים (35%), הקושי לתאם בין סביבות ענן שונות (28%) וגישה למאגרי נתונים מבודדים (25%). כ-70% מהמשיבים בישראל סבורים שארגונים חייבים לשפר את הבקרה על ההוצאות התפעוליות ועלויות הענן שלהם כדי להפיק ערך עסקי ממשי מהנתונים שברשותם.

נתון נוסף מעלה ש-80% מהמשתתפים הישראליים יודעים להצביע על היתרונות הגלומים בריבוי עננים (מולטי-קלאוד): שימוש וניהול של סוגים שונים של עננים ציבוריים ופרטיים, וכן העובדה שעננים תחת רגולציה כבדה מתמודדים היטב עם האתגרים הכרוכים בענן. 57% סבורים שלשימוש בעננים מרובים יש השפעה חיובית מאוד על צמיחת ההכנסות שלהם ו-64% מאמינים שיש לו השפעה חיובית מאוד גם על הרווחיות. למעשה, רק 3% מהנשאלים חשבו שריבוי עננים לא קריטי להצלחה העסקית של ארגונם.

מהו עמוד השדרה של הארגונים בעידן הדיגיטלי?

לדברי שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל, "ההסתמכות על נתונים כמניעי חדשנות ויתרון תחרותי היא עמוד השדרה של הארגונים בעידן הדיגיטלי. המשמעות של להיות חכם בענן היא להיות בעל יכולת לבחור את סוג הענן הנכון לנתונים המתאימים, לרבות מידע רגיש ביותר שיש לשמור בתוך גבולות המדינה. זהו המודל העסקי העכשווי של ארגונים ששואפים להשיג יתרון תחרותי מהנתונים שברשותם". הוא ציין כי "ארגונים שמנצלים את היתרונות התחרותיים הגלומים בשימוש בעננים רבים לניהול הדטה שלהם משיגים יתרונות בכל מישורי הפעולה של העסק. כדי להצליח, הם חייבים לשלוט במיקומים הגיאוגרפיים שבהם שוכן המידע שלהם – בלי להתפשר על אבטחה, לציית לרגולציה ולהיות בעלי חופש בחירה בספקים הנכונים על מנת לנהל את הנתונים".

אופיר אבוקסיס, מנכ"ל טרה-סקיי, שותפה של VMware בישראל, ציין כי "הסקר משקף היטב הן את האתגרים והן את ההעדפות של ארגונים בישראל. גישת המולטי קלאוד חיונית כדי להפיק ערך מקסימלי מהענן, להקצות משאבים בצורה יעילה ולהפיק ערך עסקי מקסימלי מהנתונים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים