ביידן חושד במאסק, שמקיים לדבריו קשרים עם מדינות ש"ראוי לבחון"

ממשל ביידן הצביע על 'החשוד העיקרי', המשקיע השני בגודלו אחרי מאסק ברכישת טוויטר - הנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל ● במקביל, מאסק בישר שיעצור את עניין ה-וי הכחול, ומשתדל לרצות משקיעים שהפלטפורמה

העלה חשד לקשרי מאסק עם מדינות אויב. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. עיבוד ממוחשב.

לא קל לאילון מאסק, אבל נדמה שאיש לא חס עליו, וכנראה בצדק. מאז שיזם הטק השתלט על טוויטר, לפני כמעט שבועיים, נדמה שהוא הולך ומסתבך עם הצהרות ומודלי ניהול שאינם עומדים במבחני המציאות, וכן שמעוררים התנגדויות רבות בקרב המשתמשים (שחלקם אף נוטשים את השירות), כמו גם בקרב המפרסמים.

בנוסף הוא זכה באחרונה לחזית נוספת שנפתחה מולו והפעם אחת קשוחה במיוחד – נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הציע לעולם לבחון את קשריו של מאסק עם מדינות זרות, אולי אויבות של המערב, והתייחס כנראה לקשרים העסקיים, אבל אפשר שלא רק. ביידן מעולם לא קיים יחסים טובים עם מאסק, שאף הקניט אותו כל העת, ושהשבוע הכביר ועשה כשהפציר באמריקנים להצביע למפלגה הרפובליקנית בבחירות האמצע, כמעין "מהלך מאזן", לדבריו.

וי כחול כחלק ממנוי – האם מישהו מבין מה עומד לקרות?

במהלך השבוע החולף עסקו כולם במדיניות ה-וי הכחול החדשה של הרשת החברתית המצייצת, שהסעירה רבים אחרי ההודעה על כוונת טוויטר להשיק את מה שקרוי 'Twitter Blue'. התגובות השונות התייחסו בעיקר לרעיון כי תחת הנהגתו של אייל הטק הפלטפורמה תאפשר למשתמשים לרכוש סימון וי כחול כחלק מחבילת מנוי, עניין שלפי החששות עתיד לשבש לא מעט את התפישה הקיימת ש-וי כחול מעיד על כך שהחשבון שייך לבעלים מפורסם או מוכר לציבור.

המלינים היו אמנם משתמשי טוויטר, אבל גם מפרסמים הולכים ורבים הביעו התנגדות לשינוי המדיניות המסוים ולכאוס שהוא עלול להביא על השירות. חלקם הודיעו כי יחברו לחרם המפרסמים שכבר החל על הפלטפורמה של מאסק.

לפי CNN, מאסק אפילו פנה ישירות והפציר במפרסמים להמשיך ולהשתמש בפלטפורמה. אתמול (ד') הוא פירט את תוכניותיו בנוגע לאפשרויות האימות של המשתמשים, כמו גם את תכניות ניהול התוכן שלו ואף דיבר על כוונתו להוסיף תכונות בנקאיות לטוויטר, ועשה זאת בלייב מול קהל של למעלה מ-100,000 משתמשים.

במפגש, שארך שעה והתקיים ב-Twitter Spaces, השתתפות נציגים של תאגידי ענק שמאסק מעוניין במודעותיהם – אדידס, שברון, קייט ספייד, ניסן ו-וולגרין – ויזם הטק אמר להם וליתר שומעיו שברצונו שטוויטר תהיה "כוח שמניע את הציוויליזציה לכיוון חיובי". הוא ציין כי הצלחה תימדד בפשטות בשאלה האם החלטותיו יובילו לצמיחה במשתמשים ובפרסום, ואמר שמצב הפוך יצביע על כישלון.

מאסק ביקש מהמפרסמים לתת לטוויטר המתחדשת עוד הזדמנות וציין שהוא מזדהה עם הרצון של המשתמשים לבדוק בזריזות מה משתנה, ואם הדבר לא נראה להם – לעזוב, אך הוסיף ואמר: "אבל באמת, הדרך הטובה ביותר לראות איך דברים מתפתחים היא פשוט להשתמש בטוויטר, ולראות איך החוויה שלכם השתנתה".

אחרי הסערה בטוויטר – שכללה השעיות ואיומים – עליה דיווחנו אתמול, הודיע מאסק תחילה על הקפאת תוכנית המנוי בתמורה ל-8 דולר, שמקנה למשלמים גם וי כחול אוטומטית, עד לסיום בחירות אמצע הקדנציה, שנערכו בארה"ב ביום ג'. בהמשך נודע כי טוויטר מתכננת להוסיף תווית "רשמית" מיוחדת לחשבונות מאומתים נבחרים, למשל של כלי תקשורת וממשלות גדולות, כאשר תשיק את מנוי הפרימיום החדש שלה, כך בישרה מנהלת המוצרים הנוכחית, אסתר קרופורד.

אבל אמש (ד') – כשהוא טורף שוב את הקלפים – מאסק צייץ ובישר ש"הרג" את התיוג החדש לחשבונות הנבחרים, והבשורה הזו הגיעה למעשה בדיוק ביום שבו החל השינוי להתגלגל בשירות.

בנוסף ציין מאסק לעוקביו, וכנראה גם בתוך פנייה למפרסמים ולעולם: "שימו לב שטוויטר תעשה הרבה דברים מטומטמים בחודשים הקרובים. נשמור על מה שעובד ונשנה את מה שלא". ניכר כי מאסק כתב זאת בניסיון להרגיע מעט את הרוחות ולקבל מעט חסד ובעיקר טווח רחב יותר של פרגון לניסויים וטעויות על הדרך.

ביידן מודאג – מהכוח של מאסק או מקשריו עם מדינות אויבות?

מי שלא ממש שש לפרגן למאסק הוא הנשיא ביידן, הסבור כי מערכות היחסים של הבוס החדש בטוויטר עם מדינות אחרות מדאיגות.

באחרונה נחשף כי הנסיך הסעודי אל ואליד בן טלאל – בין היזמים העשירים ביותר במזרח התיכון – וחברת ההשקעות שלו הם המשקיעים השניים בגודלם בטוויטר, אחרי מאסק עצמו.

ביידן נשאל במסיבת עיתונאים ביום ד' האם לדעתו מאסק מהווה איום על הביטחון הלאומי והאם רכישת טוויטר על ידו בסיוע החברה הסעודית של בן טלאל צריכה להיחקר על ידי ממשלת ארה"ב. "אני חושב ששיתוף הפעולה ו/או הקשרים הטכניים של אילון מאסק עם מדינות אחרות ראויים לבדיקה", אמר ביידן. "בין אם הוא עושה משהו לא הולם, ואני לא טוען כך, אני סבור ששווה לבחון זאת".

שני סנאטורים אמריקנים – הדמוקרט רון ווידן, שעומד בראש ועדת הכספים, וכריס מרפי מקונטיקט – קראו בשבוע שעבר לבצע "בדיקה יסודית" של רכישת טוויטר וכל היבטיה. ווידן מסר לתקשורת כי: "בהתחשב בהיסטוריה של המשטר הסעודי של כליאת מבקריו, ריגול בטוויטר ורצח אכזרי של עיתונאי הוושינגטון פוסט (ג'מאל חשוקג'י – ג"פ), יש לחסום את המשטר הסעודי מגישה לפרטי חשבונות טוויטר, הודעות ישירות ונתונים אחרים, שעלולה להיעשות ולשמש לזיהוי יריבים פוליטיים או לדיכוי ביקורת על משפחת המלוכה. כבר זמן רב טענתי שלארצות הברית יש אינטרס ביטחוני-לאומי בהגנה על הנתונים של האמריקנים מפני ממשלות זרות רצחניות, והמשטר הסעודי הזה לגמרי מתאים לתיאור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים