יפן מתכננת לעלות על מפת ייצור השבבים העולמית

המדינה הקציבה מיליארדי דולרים למחקר, לבניית המפעל ולרכישת החומרים הנדרשים לייצור הראשוני ● המטרה: להתחיל את הייצור בחלק השני של העשור הנוכחי, כלומר לא לפני 2026

יפן תקים מפעל לייצור שבבים.

יפן מתכוונת לעלות על מפת ייצור השבבים המתקדמים ולהקים מפעל ייצור מעבדים, שיתחיל את קיומו בליתוגרפיה של 2 ננו-מטר, או 20 אנגסטרום. לפי דיווח בניקיי אסיה, המדינה הקציבה סכום של כ-2.4 מיליארד דולר למחקר משותף שהיא מבצעת עם גופים אמריקניים כדי לאפשר את הייצור הזה. מעבר לכך, התחייבה הממשלה לסכום של כ-3 מיליארד דולר לבנייה בפועל של המפעל במדינת האיים, ועוד סכום של כ-2.45 מיליארד דולר לרכישת החומרים הנדרשים לייצור הראשוני.

נקודת ההתייחסות היא TSMC, חברת ייצור השבבים הטייוונית הממשלתית, שלמעשה שולטת כיום בשוק ייצור המעבדים לשוק הטלפונים, ועם ייצור נרחב גם לחברות כמו AMD ואפל עבור שוק המחשבים האישיים. נכון להיום, המעבדים המובילים לטלפונים של קוואלקום ומדיה-טק מיוצרים ב-TSMC, כשהחדשים המגיעים לשוק בקרוב ייוצרו בתהליך ייצור של 4 ננו-מטר.

המחקר אמור לצאת לדרך לקראת סוף 2022, כשאחת החברות האמריקניות שישתלבו במיזם היא יבמ. בצד היפני ישתלבו בתהליך אוניברסיטת טוקיו והמכון הלאומי לתעשייה מתקדמת, מדע וטכנולוגיה. המטרה היא להתחיל את הייצור בחלק השני של העשור הנוכחי, כלומר לא לפני 2026.

כמו בארצות הברית, גם ביפן הבינו, שהמדינה רוצה פחות ופחות להתבסס על מקורות חיצוניים לצורך הייצור שלה, עם שרשראות אספקה כמה שיותר קצרות, ולכן המדינה חוקקה חוק המכונה Economic Security Promotion Act, שחלק ממנו הוא סובסידיה, כאמור, לטובת מפעל ייצור שבבים מקומי. מעבר לכך, הקצתה המדינה כ-7 מיליארד דולר לשיפור האספקה של סוללות, מגנטים וחומרי יסוד נדירים שמוגדרים כקריטיים לכלכלה היפנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים