מנכ"ל VMware: "אני מקווה שהעובדים ימשיכו איתנו – גם אחרי הרכישה"

ראגו רגוראם לא השיב תשובה ברורה לשאלת אנשים ומחשבים בנוגע לגורל יותר מ-35 אלף עובדי החברה לאחר שברודקום תשלים את רכישתה ● מה שהוא הבטיח הוא ש-"נמשיך לעבוד כצוות"

ראגו רגוראם, מנכ"ל VMware.

רכישת VMware על ידי ברודקום מעוררת דאגה בקרב עובדים ומנהלים בחברה, מאז שפורסם דבר העסקה לפני כחצי שנה. החשש הוא שכפי עשתה בחברות אחרות שרכשה, ברודקום תעשה מהלכי רה ארגון נרחבים ב-VMware ותפטר במסגרתם עובדים.

VMware צפויה לחדול מלהיות חברה עצמאית ולהפוך לאחר השלמת הרכישה לחטיבת התוכנה של ברודקום. כיום מעסיקה החברה יותר מ-35 אלף עובדים, בהם 170 במרכז המו"פ שלה בהרצליה. בחודש יוני האחרון ניסה נשיא החברה, סומיט דהאוואן, להרגיע את העובדים ואמר כי ברודקום לא צפויה לעשות בה מהלכים אגרסיביים כמו בחברות אחרות שהיא רכשה, ובראשן CA וסימנטק. האם זה באמת מה שיקרה? התשובה לא ברורה, ובכירי החברה התחמקו מעיסוק נרחב בנושא באירוע VMware Explore, שהיא עורכת השבוע בברצלונה.

ראגו רגוראם, מנכ"ל VMware, לא נתן תשובה חד משמעית לשאלת אנשים ומחשבים מה יעלה בגורל עובדי החברה. הוא אמר כי "יש לעובדים שלנו הרבה שאלות ואני אומר להם שגם אחרי הרכישה, נמשיך לעבוד כצוות, כמו תמיד. אחרי סגירת העסקה, ברודקום הצהירה שהיא מחויבת להאיץ את האסטרטגיה של VMware ולהשקיע בה. אנחנו מצפים שהעובדים ימשיכו אתנו".

עד כמה הענן חכם?

במרכז הוועידה עומדות סוגיות טכנולוגיות רחבות, ובמרכזן שלוש מילות באזזז עכשוויות: "הכאוס בענן", "הענן הריבוני" ו-"הענן החכם". בכירי VMware דיברו היום (ג') עליהן ועל הפתרונות שהחברה מציעה לסוגיות אלה, כמו גם לאתגרים שנובעים ממשבר האנרגיה באירופה, משבר האקלים והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

"הענן החכם הוא הגישה החדשה, שתאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית", אמר רגוראם במליאה המרכזית. "כשאני מדבר עם מנכ"לים ומנמ"רים, אני מתרשם שהם מגבירים את המרוץ שלהם להיות חכמים דיגיטלית. בכל שבוע מפותחות בעולם 350 אלף אפליקציות ארגוניות חדשות, ובסך הכול יש כבר 8.5 מיליון כאלה".

"המסע לענן החל לפני כעשור, אבל הוא איטי מכפי שצריך", ציין. "זה נובע מהחיסרון במפתחים כישרוניים, מהריבוי ומהנפח של האפליקציות הארגוניות, מריבוי הפעילויות וסביבות העבודה, ומסוגיות האבטחה. סיבה נוספת היא שהענן הוא אמנם הצלחה כבירה, אבל הוא עדיין מהווה רק 10% מהוצאות ה-IT של ארגונים. יש לעולם כברת דרך ארוכה לעשות בנוגע לענן, וזה צריך להיעשות מהר יותר".

הכניסה למרכז הכנסים פירה דה ברצלונה,שם נערך הכנס - הבוקר (ג').

הכניסה למרכז הכנסים פירה דה ברצלונה,שם נערך הכנס – הבוקר (ג'). צילום: יניב הלפרין

רגוראם ציין את הגישות השונות והמונחים השונים הנוגעים למחשוב הענן, מאז שהוא הפציע לחיינו: ממחשוב ענן באופן כללי, עבור בענן פרטי, ציבורי והיברידי, המשך בענן תחילה וכלה בענן החכם. לדבריו, "הענן החכם מחליף את הענן תחילה כגישה המודרנית לטרנספורמציה דיגיטלית".

הוא המשיך ואמר כי "אנחנו רואים ומדברים על המון דטה. זה לא נכון לראות את זה כך. השאלות צריכות להיות: איך האפליקציה תיראה? איזו אפליקציה תהיה ילידית לענן (קלאוד נייטיב) ואיזו בתוך הארגון? ואיך משלבים את זה ומאבטחים את זה? זהו הענן החכם. הגישה הזאת עונה על השאלות האלה".

מה זה "ענן ריבוני?"

קיט קולברט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של VMware, דיבר על סוגיות עולמיות שמשפיעות גם על עולם הטכנולוגיה, בהן המלחמה באוקראינה. הוא הקרין כדוגמה סרטון על החברה הקמעונאית האוקראינית פוזי, שאחד ממרכזי ההפצה שלה הופצץ על ידי הרוסים. סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה סיפר על כך שהיא החליפה את ה-IT שלה בענן באמצעות הפתרונות של VMware.

נושא נוסף על סדרא היום היה השימוש בחדשנות כדי להוריד את צריכת האנרגיה – מה שיביא לחיסכון בעלויות וייטיב עם הסביבה, לאור משבר האקלים. "הדטה סנטרים צורכים כיום יותר אנרגיה מגרמניה כולה", אמר קולברט. "יש גידול של 211% בצריכה האנרגטית שלהם בשנים האחרונות, הרבה מזה בגלל הטכנולוגיות והאפליקציות החדשות. מדובר בבעיה גדולה שאנחנו צריכים לפתור אותה. החדשות הטובות הן שעושים הרבה. כך או כך, אנחנו צריכים לעבוד ביחד כדי להאיץ את החדשנות האנרגטית".

לורן אלרד, סגן נשיא לענן ריבוני ב-VMware, הרחיב על מילת הבאזזז החדשה. ענן ריבוני הוא ענן שנבנה ברמת אבטחה שעונה על הדרישות הרגולטוריות והחוקיות במדינות שונות, בפרט בכל הנוגע לסודיות המידע. "צריכים למצוא פתרון מסגרת לענן הריבוני", אמר אלרד. "לא מדובר רק בלנהל את מה שקיים, אלא גם לדאוג לעתיד. מדובר על ניהול ואבטחת דטה, אבל גם מוכנות לעתיד. מה שמייחד את VMware הוא שהיא מפשטת את הענן הריבוני עבור לקוחות, שרבים מהם עדיין לא מבינים במה מדובר. כולם – חברות, שותפים וארגונים – צריכים להתכנס ביחד כדי למצוא את הפתרון האולטימטיבי לענן הריבוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים