סוג של ריטוויטינג: מטא מתכוננת לפיטורי עובדים מאסיביים

אחרי שאילון מאסק סיים את העסקת כמחצית מעובדי טוויטר אותה רכש, גם מארק צוקרברג מתכנון למהלך משמעותי, שיגרום לרבים לאבד את מקום עבודתם בענקית הרשתות החברתיות, כך לפי דיווחים בתקשורת העולמית

מפטרת 10,000 עובדים נוספים. מטא.

מטא (Meta) – חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ וחברות בת אחרות – מתכננת להוציא השבוע לפועל פיטורים המוניים, כך על פי דיווחים בתקשורת העולמית. המהלך, אם אכן יצא לפועל, ישפיע על אלפי עובדים, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל אתמול (א'), תוך שהוא מצטט אנשים שמכירים את הנושא. לפי הדוברים האנונימיים, הבשורה המכאיבה תגיע למי מהעובדים שעתיד לעזוב את מטא ביום ד' הקרוב, אך החברה כבר ביקשה מעובדיה לבטל נסיעות לא חיוניות החל מהשבוע.

על אף שאפשר היה לחשוד ש-מטא קיבלה "השראה" ו"אומץ" לביצוע המהלך אחרי שחזתה באילון מאסק מפטר מחצית מעובדי טוויטר ביום ו' האחרון, ובחלוף שבוע ממועד סיום הליך הרכישה המפרך של הפלטפורמה, הדברים לא ממש מתחברים. למעשה, אולי היה זה מאסק שהושפע ממנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג. צוקרברג הקדים וחשף תוכניות לארגון מחדש וביטול משרות לראשונה כבר בספטמבר. הוא תלה את הסיבות להמהלך העתידי בהאטה החדה בצמיחה שחוותה ענקית המדיה החברתית שלו. צוקרברג אמר אז ש-מטא כנראה תתכווץ לממדים אחרים ב-2023, בהשוואה למצבת העובדים בעבורה ב-2022.

השראה הדדית? מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, ואילון מאסק, מנכ"ל טוויטר.

השראה הדדית? מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, ואילון מאסק, מנכ"ל טוויטר. צילום: ויקימדיה ו-BigStock, בהתאמה

עמק הסיליקון מתכווץ

הפיטורים מגיעים, כאמור, בתקופה שבה מטא נאבקת עם ירידה ברווחים, וכל זאת בזמן שהיא עסוקה בהשקעה רבה, פיננסית, תדמיתית ואנרגטית, בפיתוח עסקי המטאברס (Metaverse) שלה, שלנוכח התוצאות הלא מרנינות משקיעיה ביקשו מהחברה למתן.

מניות החברה ירדו השנה ב-73%, והרווחיות ברבעון השלישי ירדה בכמחצית, ל-4.4 מיליארד דולר. מדובר בתוצאות העסקיות הגרועות ביותר של החברה ממאנלו פארק מאז 2019 ובירידה הרביעית ברציפות ברווחיות שנרשמה בדו"חות החברה. בנוסף, זוהי ירידה שנייה ברצף במכירות של מטא, כשגם ההכנסות התכווצו בארבעה אחוזים, ל-27.71 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

ואם כבר הזכרנו את טוויטר – שאלפים מעובדיה, כ-3,700 ליתר דיוק, נשלחו לבתיהם כאמור עקב שינוי הבעלים שלה ובטענה שמדובר בצמצום הוצאות מחויב המציאות מצד מאסק – הרי שפיטורים אלו, יחד עם האלו הצפויים ב-מטא, יוסיפו לקיצוצים הגוברים מזה תקופה בעמק הסיליקון.

בין החברות האחרות שביטלו משרות, או הכריזו על תוכניות לפיטורים עתידיים, נכללות למשל: מיקרוסופט (Microsoft), ספקית שירותי הנסיעה ליפט (Lyft), יצרנית הכוננים הקשיחים סיגייט (Seagate Technology), וגם החברה האם של הרשת החברתית סנאפצ'ט, סנאפ (Snap). אתמול דיווחנו גם על ורוניס (Varonis Systems), בעלת השורשים הישראלים, שהודיעה על פיטורים עכשוויים, ושוב – מטעמי חיסכון.

דובר מטא לא הגיב לעת עתה לחדשות בדבר הפיטורים הממשמשים ובאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים