"הלואו קוד יהפוך לכלי מרכזי בארגונים בעידן החדש"

זיו אברמוביץ', סמנכ''ל פיתוח בקבוצת אמן, מפרט את יתרונות הפיתוח בפלטפורמות Low Code ומספר על פעילות החברה בתחום

זיו אברמוביץ', סמנכ''ל פיתוח בקבוצת אמן

"פלטפורמות Low Code מאפשרות לצרף משתמשים עסקיים לתוך תהליך הפיתוח, ולשתף אותם בתהליך היישום. באופן זה רואים את התוצרים – בקצבים מהירים ובפרקי זמן קצרים, עם יכולת לגמישות ולהשפעה על שינויים, זו המשמעות העמוקה של אג'ייל. כך, הפיתוח בדרך זו הפך למאפשר עסקית, וזו הסיבה שה-Low Code התבסס כמאפשר עסקית ויהפוך לכלי מרכזי בארגונים בכלל ובחברות היי-טק בפרט – בעידן החדש", כך אמר זיו אברמוביץ', סמנכ"ל פיתוח בקבוצת אמן.

לדברי אברמוביץ', "יתרון נוסף של שימוש בטכנולוגיה זו הוא בהיותה מאפשרת למנמ"רים.יות להעניק למשתמשים פתרונות מבוססי SaaS. כך, ארגון יכול לקבל את תשתיות ה-IT שלו כחלק מתפיסת המוצר, יחד עם התוכנה. בדרך זו הוא יכול להקים אפליקציות בפרקי זמן מהירים יותר, ולהביא ערך עסקי – שזה התפקיד העיקרי של כל מנמ"רית ומנמ"ר, בכל ארגון ובכל גודל".

"האתגרים הניצבים אל מול מנהלי ומנהלות ה-IT", אמר אברמוביץ', "הם הצורך להפיק יותר תוצרים ושירותים בסביבה עסקית וטכנולוגית, ההופכת ליותר ויותר דינמית ומשתנה, תוך הצורך לפעול בסביבות מבוססות שפות פיתוח שונות. זה מוביל לאתגר של גיוס כוח אדם מקצועי לאותן טכנולוגיות שונות. אתגר נוסף מגיע מצד המשתמש העסקי. זה כבר איננו בעל הסבלנות אשר אפיינה אותו בעבר והוא רוצה לראות תוצרים במהירות, ובכך 'דוחף' את הפיתוח בתצורת אג'ייל".

בהיבט אבטחת המידע, ציין, "התחום התפתח בצורה  מעריכית, ומערכות מבוססות Low Code הן הרבה יותר מאובטחות מבעבר, ועומדות בתקני אבטחת מידע בינלאומיים". הוא הוסיף כי "לפלטפורמות יש קהילה 'מטורפת', עם שוק אדיר. מאות אלפי חברי הקהילה מפתחים רכיבים שונים ואפליקציות ומעלים אותם לשוק. ככה כל לקוח יכול לצרוך את הרכיבים – במקום לפתח אותם באופן עצמאי. בסופו של התהליך, ישנו גוף אשר מדרג את אותם רכיבים ומפיץ אותם לארגונים העובדים עמם. כך, למשל, מוסד פיננסי הנדרש לסימולטור להשוואה בין משכנתאות, יכול לצרוך אותו מהשוק ולא להמציא את הגלגל ולפתח אותו בעצמו. הפלטפורמות בתחום מספקות אפליקציות הפועלות גם בעולמות הווב וגם בעולם המובייל – באותה חבילה. כך, יכולות אלו מאפשרות להקים צוותים נפרדים, ולא צריך צוותים נפרדים לטכנולוגיות שונות". הוא ציין כי הראל בחרה לפתח את היכולות הטכנולוגיות שלה לטובת פעילות המשכנתאות בקרב יועציה על בסיס פלטפורמת Low Code, ולעשות זאת באמצעות אמן דיגיטל. "המהלך יאפשר להראל להגדיל את פעילותה בתחום האשראי ולהרחיב את מקורות ההכנסה והרווח של הקבוצה".

אברמוביץ' ציין, כי "אנו בקבוצת אמן מייצגים את הפלטפורמה של אאוט סיסטמס (OutSystems). הקמנו מרכז מצוינות בישראל לתחום ויחד עמם והמומחים שיש לנו בחברה בת שלנו בפורטוגל אנו מצויים בתהליכי פיתוח מרכזיים של אפליקציות עבור ארגונים בשוק הישראלי. החברה, בת עשרים שנה, פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגוני אנטרפרייז לעסוק בפיתוח תוכנה כמעט בלא כתיבת קוד, עם חיסכון משמעותי בהוצאות הפיתוח, יכולת להפחתת ההשקעה בכוח אדם טכנולוגי יקר, ותוצרים המתקבלים במהירות רבה יותר". הוא סיכן באומרו כי "יש כבר לנו כבר כמה לקוחות בתחום. באחרונה פיתחנו על בסיס הפלטפורמה מוצר בתחום האשראי הצרכני והמשכנתאות: אפליקציה לעולמות B2B ו-B2C, אשר מטפלת בכל תהליך בקשת ההלוואה. התחום מצוי בתנופה ואני מעריך, כי נרחיב את מצבת הלקוחות שלנו בישראל בשנה הבאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים